Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Gevaccineerd en corona

Ik was net volledig gevaccineerd met Janssen toen ik besmet raakte met corona. Ik waande me toch een soort van veilig door de vaccinatie. Ik heb nog niet heel erge klachten, tot nu toe verkouden en hoofdpijn. Over anderhalve week hoop ik op vakantie te gaan, dus ik hoop dat ik voor die tijd klachtenvrij ben.

Ik ben benieuwd of hier mee mensen zijn die al gevaccineerd waren en toch corona kregen. Hoe erg waren jullie klachten en hoe lang duurden ze?


Was je al allang gevaccineerd voor je corona kreeg?

En echt niet meegekregen dat je dus dan nog wel wel kan krijgen en doorgeven? Is alleen veel lager percentage bij wie dat gebeurt en ziektebeeld verloopt dan milder.

PriceyRook54

PriceyRook54

16-07-2021 om 11:54

Een Engelse collega zou volgende week bij ons op kantoor komen (ik zit in Ierland trouwens) en die moest verplicht testen voor ze zondag met de ferry zou gaan. Zij is volledig gevaccineerd met Pfizer en nu toch positief getest. Totaal geen klachten overigens, maar de trip is nu uiteraard geannuleerd. We kunnen haar niet op kantoor hebben.

Dat geeft me inderdaad wel te denken. Ik ben ook volledig gevaccineerd en waande me "invincible". Maar je kunt het nog steeds krijgen natuurlijk én doorgeven.

Ik vroeg me ook al af hoe het kan dat je je veilig waant? Er is inmiddels toch wel bekend dat een vaccinatie niet 100% beschermt? Sterker nog, Janssen is het vaccin wat nog wel het minste bescherming bied, ik geloof maar 66% tegen covid met klachten. Je hebt dus nog steeds veel kans op covid met klachten. En dat is dan nog niet eens met de gemuteerde varianten.

Ik plaats hem toch nog maar even . Hoe goed beschermt jouw vaccin je tegen corona ( zowel de alpha als de delta variant ) . Lees ook de veelgestelde vragen eronder.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/07/12/hoe-goed-werken-de-coronavaccins-tegen-de-varianten/

Een vaccinatie is geen garantie dat je het niet krijgt. Alleen als je het krijgt zal het milder zijn.

Sowieso duurt het ongeveer 2 weken voor hij goed werkt. Dus hoelang was je al gevaccineerd?
Het is niet hup prik erin en je bent beschermd.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

16-07-2021 om 12:47

Hier helaas ook. 2x gevaccineerd en laatste in maart. Ik wist dat ik het wel kon krijgen maar dat ik zoooo ziek zou worden na vaccineren niet. Echt 10 dagen duurde het voor ik mezelf wat beter voelde. Alleen nog geen geur en smaak. 

Nose schreef op 16-07-2021 om 12:47:

Hier helaas ook. 2x gevaccineerd en laatste in maart. Ik wist dat ik het wel kon krijgen maar dat ik zoooo ziek zou worden na vaccineren niet. Echt 10 dagen duurde het voor ik mezelf wat beter voelde. Alleen nog geen geur en smaak.

Kan je nagaan hoe erg je het gehad zou hebben als je helemaal niet gevaccineerd zou zijn

Het was toch allang bekend dat je gewoon corona kunt krijgen als je gevaccineerd bent? De kans dat je zo ernstig ziek wordt dat je in het ziekenhuis belandt is alleen veel kleiner tot nul. Doorgeven kan ook nog steeds.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

16-07-2021 om 13:33

wild-flower schreef op 16-07-2021 om 13:21:

[..]

Kan je nagaan hoe erg je het gehad zou hebben als je helemaal niet gevaccineerd zou zijn

Ja zeker!! Dat zei ik hier thuis ook. 

Promethium

Promethium

16-07-2021 om 13:40 Topicstarter

LiefsteFeetje schreef op 16-07-2021 om 11:50:

Was je al allang gevaccineerd voor je corona kreeg?

En echt niet meegekregen dat je dus dan nog wel wel kan krijgen en doorgeven? Is alleen veel lager percentage bij wie dat gebeurt en ziektebeeld verloopt dan milder.

Ik was toen ik positief testte 19 dagen geleden gevaccineerd. Natuurlijk heb ik wel meegekregen dat je nog steeds corona kan krijgen, maar ik was ergens waar een corona-uitbraak was en de eerste dagen daarna testte ik negatief. Dat gaf me goede hoop dat ik immuun was. De GGD gaf me ook mee dat ik gewoon naar de supermarkt mocht, ook al had ik contact met een positieve persoon. Ik ben uit voorzorg wel in quarantaine gegaan omdat ik me daar beter bij voelde - terecht achteraf.

Promethium

Promethium

16-07-2021 om 13:42 Topicstarter

Nose schreef op 16-07-2021 om 12:47:

Hier helaas ook. 2x gevaccineerd en laatste in maart. Ik wist dat ik het wel kon krijgen maar dat ik zoooo ziek zou worden na vaccineren niet. Echt 10 dagen duurde het voor ik mezelf wat beter voelde. Alleen nog geen geur en smaak.

Wat naar! Hoe lang heb je nu al geen geur en smaak? Dat lijkt me heel vervelend.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

16-07-2021 om 13:45

Promethium schreef op 16-07-2021 om 13:42:

[..]

Wat naar! Hoe lang heb je nu al geen geur en smaak? Dat lijkt me heel vervelend.

Nu al een maand. En het begon pas op dag 3 van ziek zijn. 

Ik verbaas mij steeds dat er zoveel mensen denken dat ze na vaccinatie niet meer ziek kunnen worden. Het is toch algemeen bekend, je kan ziek worden (minder heftig) je kan het overdragen. En het duurt bij Janssen 4 weken voor je beschermd bent en dan nog lang een 100%. De andere 2 weken na de 2e vaccinatie en ook geen 100%

Mijn vader werkt in het buitenland en kan nu niet met verlof naar huis komen omdat hij Corona heeft. Hij is al ruim een half jaar geleden volledig gevaccineerd met Pfizer. Hij is best benauwd, maar heeft dan ook astma in redelijk serieuze mate. Als ik zie hoe veel last hij nu heeft, ben ik heel erg blij dat hij geen Corona heeft opgelopen toen hij nog niet gevaccineerd was! 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

16-07-2021 om 15:42

MissTiek schreef op 16-07-2021 om 15:17:

Mijn vader werkt in het buitenland en kan nu niet met verlof naar huis komen omdat hij Corona heeft. Hij is al ruim een half jaar geleden volledig gevaccineerd met Pfizer. Hij is best benauwd, maar heeft dan ook astma in redelijk serieuze mate. Als ik zie hoe veel last hij nu heeft, ben ik heel erg blij dat hij geen Corona heeft opgelopen toen hij nog niet gevaccineerd was!

Wat naar! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.