Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Doe je zelf iets anders nu de besmettingen oplopen?


Daglichtlamp schreef op 18-07-2021 om 19:41:

[..]

Maar je zult dus de dagen voordat je ziek was dus wel contact met mensen gehad hebben, anders had je geen Covid op kunnen lopen.

Ja, natuurlijk. Maar dat was contact met mensen die niet dichterbij zijn gekomen dan anderhalve meter. Je bent natuurlijk ook niet meteen besmettelijk en er is een incubatietijd voordat je ziek wordt. Dus daarom weet ik niet waar ik het opgelopen heb. 

Veel mensen in mijn familie en kennissenkring hebben hun tweede prik al gehad. Nu komen we weer met veel mensen bij elkaar en worden verjaardagsfeestjes die niet door konden gaan ingehaald. Voorlopig elk weekend een feestje. Ik hou daarvan en ben blij.

-River- schreef op 18-07-2021 om 19:44:

[..]

Ja, natuurlijk. Maar dat was contact met mensen die niet dichterbij zijn gekomen dan anderhalve meter. Je bent natuurlijk ook niet meteen besmettelijk en er is een incubatietijd voordat je ziek wordt. Dus daarom weet ik niet waar ik het opgelopen heb.

En je weet dus ook niet wie je allemaal hebt besmet.

watertoren schreef op 18-07-2021 om 19:45:

Veel mensen in mijn familie en kennissenkring hebben hun tweede prik al gehad. Nu komen we weer met veel mensen bij elkaar en worden verjaardagsfeestjes die niet door konden gaan ingehaald. Voorlopig elk weekend een feestje. Ik hou daarvan en ben blij.

Hier ook. De gevaccineerden zijn vol alles in aan het halen   

Ik merk dat de mensen waarvan we weten dat ze niet zijn gevaccineerd een beetje ontweken worden. Toch een hoger risico dat zij iets meedragen en daar heeft niemand meer zin in na zo'n lange tijd voorzichtig doen. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

18-07-2021 om 20:28

-River- schreef op 18-07-2021 om 19:34:

[..]

Ik heb het over de mensen die volledig gevaccineerd zijn, maar alsnog weinig buiten komen en niet aan de maatschappij deel durven te nemen. Ik benoem ook dat ik het spijtig vind, want ook ik wil uit deze situatie komen. Ik heb me altijd aan de maatregelen gehouden, echter durfde ik het vaccin niet te nemen. Ik hoop dat ik ook die beslissing mag nemen en dat ik dus ook rekening hou met de kwetsbare medemens.

Ik snap dat ook niet. Best wel veel mensen zijn zo angstig geworden dat ze het niet meer zo makkelijk los kunnen laten.  En al die paniekverhalen in de media helpen ook niet. Als je strikt naar de cijfers kijkt krijgt 2 procent van de mensen ernstige klachten door corona. Nu nog veel minder door vaccinatie. 

Het is wel zo dat vaccinatie de enige weg uit de crisis is. Dus ik hoop wel dat ook jonge mensen zich zoveel mogelijk laten vaccineren. Mijn kinderen hebben dat ook gedaan. Dat vind ik fijn, maar het is wel hun eigen keuze. 

-River- schreef op 18-07-2021 om 19:34:

[..]

Ik heb het over de mensen die volledig gevaccineerd zijn, maar alsnog weinig buiten komen en niet aan de maatschappij deel durven te nemen. Ik benoem ook dat ik het spijtig vind, want ook ik wil uit deze situatie komen. Ik heb me altijd aan de maatregelen gehouden, echter durfde ik het vaccin niet te nemen. Ik hoop dat ik ook die beslissing mag nemen en dat ik dus ook rekening hou met de kwetsbare medemens.

Ik kom wel regelmatig buiten maar er zijn ook mensen om mij heen die kwetsbaar zijn. Daarom dat ik toch nog steeds wel wat oplettend ben. Om mezelf ben ik niet bang maar ik zou geen kwetsbaar iemand uit mijn omgeving willen besmetten.

Ik draag weer een mondkapje in de supermarkt en in de trein heb ik een ffp2 masker op. Ik had hele goede maskers met filter maar die had ik aan een goede vriendin gegeven omdat zij met de trein moest gaan reizen en nog niet volledig was gevaccineerd. Ik ben dat wel al een tijdje.
Met het R getal zo hoog heb ik toch maar een stapel ffp2 maskers gekocht voor het OV. Ik kan helaas niet thuiswerken (ziekenhuis).
Ik houd ook niet van shoppen dus ik kwam al niet in andere winkels, of zo min mogelijk.

-River- schreef op 18-07-2021 om 19:18:

[..]

Zoals ik al eerder zei heb ik de laatste twee dagen voor mijn ziek zijn geen andere mensen gezien. En ik zit nu gewoon in quarantaine, zo lang als het nodig is. Iedereen vaccineert zich toch ook voor zichzelf?

Ik ben inderdaad een vrouw van halverwege de 30.

Iedereen onder de 50 vaccineert zich juist grotendeels voor anderen. 

Ik maak me helemaal niet druk eerlijk gezegd, om die Deltavariant. En ik ben ook niet opnieuw een mondkapje gaan dragen en doe gewoon alles dat kan en mag. Sauna, sportschool, ov (wel met mondkapje natuurlijk), museum, restaurant.. Ben net zo blij dat alles weer een beetje normaal is. 
Het aantal besmettingen zegt mij niet veel. Ik ga me pas zorgen maken als het aantal ziekenhuisopnames gaat exploderen. Dat is wel ietsjes opgelopen, maar nog steeds peanuts als je het afzet tegen het aantal geconstateerde besmettingen. Ook in Engeland is het niet uit de hand gelopen. Als die Deltavariant inderdaad zo gevaarlijk was, was er al een nieuwe crisis geweest. 
Ik ben ook nog niet gevaccineerd. Ik heb in maart corona gehad - weinig last van gehad- en reken nog op mijn eigen immuniteit. Eind augustus lopen de 6 maanden af waarbinnen ik nog een 'groene sticker' krijg in de app, misschien dat ik me dan alsnog laat vaccineren. Maar ik sta er niet om te springen.

Ik draag weer een mondkapje in de winkel. Ik werkte al thuis en waar collega's weer naar werk toe gingen, ben ik vanuit huis blijven werken. Verder zie ik het nog niet zitten met veel mensen binnen te zitten. Ik ga dus nog niet naar feestjes.

Ondanks 2 prikken en een doorgemaakte besmetting, zal je me nog steeds niet op drukke plekken aantreffen, doe ik boodschappen op de rustige uurtjes en ga ik nog niet op vakantie naar het buitenland. Ook al ben ik gevaccineerd, ik kan het nog steeds krijgen en erger, iemand ermee aansteken. Ook jongeren, die er ook ziek van kunnen worden. Niet zoals de ouderen, maar ook zij kunnen langdurige klachten overhouden.

-River- schreef op 18-07-2021 om 19:34:

[..]

Ik heb het over de mensen die volledig gevaccineerd zijn, maar alsnog weinig buiten komen en niet aan de maatschappij deel durven te nemen. Ik benoem ook dat ik het spijtig vind, want ook ik wil uit deze situatie komen. Ik heb me altijd aan de maatregelen gehouden, echter durfde ik het vaccin niet te nemen. Ik hoop dat ik ook die beslissing mag nemen en dat ik dus ook rekening hou met de kwetsbare medemens.

Hoe sta jij tegenover het gebruik van de pil en andere vaccins?

Rockstar schreef op 20-07-2021 om 13:08:

[..]

Hoe sta jij tegenover het gebruik van de pil en andere vaccins?

Ik praat voor mijn beurt, maar dat vind ik een heel ander verhaal. Die vaccins zijn al tientallen jaren in gebruik en veilig bevonden na al die tijd. Dat moet van de nieuwe en dan vooral de RNA vaccins nog blijken

Briannaf schreef op 20-07-2021 om 15:47:

[..]

Ik praat voor mijn beurt, maar dat vind ik een heel ander verhaal. Die vaccins zijn al tientallen jaren in gebruik en veilig bevonden na al die tijd. Dat moet van de nieuwe en dan vooral de RNA vaccins nog blijken

Maar de techniek die toegepast wordt is hetzelfde, voor de klassieke vaccins wel in elk geval. Het hele principe van vaccins is dat ze geen bijvende bijwerkingen geven. Ze worden heel snel weer afgebroken.

Rockstar schreef op 20-07-2021 om 15:51:

[..]

Maar de techniek die toegepast wordt is hetzelfde, voor de klassieke vaccins wel in elk geval. Het hele principe van vaccins is dat ze geen bijvende bijwerkingen geven. Ze worden heel snel weer afgebroken.

De techniek is niet hetzelfde als die bij klassieke vaccins. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.