Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Doe je zelf iets anders nu de besmettingen oplopen?

Zelf woon ik in een stad waar de besmettingen nu hoger zijn dan ooit eerder tijdens corona. Ik ben nu dus echt weer voorzichtiger. Zo draag ik nu weer een mondkapje in de supermarkt, vermijd ik het openbaar vervoer en heb een etentje in een restaurant afgezegd.
Het mag allemaal wel, maar ik wacht wel even een paar weken tot ik volledig gevaccineerd en hopelijk immuun ben (twee weken na mijn laatste prik).


Nee, maar ik was al niet zo van meteen allerlei dingen doen. En ik ga niet op vakantie, en ik hield al afstand. En geen afspraken met veel mensen nog. En ik laat altijd al boodschappen bezorgen of worden gehaald bij een pickup point buiten. Shoppen zelfde, ik bestel online. Ga misschien 2x per jaar naar de stad en de laatste keer was voor alles weer open was, bewust omdat je toen rustig kon shoppen. Ik hoef niet met OV en mijn oudste gelukkig ook niet meer, want vakantie. Misschien neem ik wel morgen mijn mondkapje mee, dan gaan we voor het eerst in 1,5 jaar een buitenuitje doen en als dan te druk is dan zet ik wel op denk ik. Ik heb ook mijn 2 prik al gehad maar is ook nog geen 2 volle weken geleden. Dus voor mij is het een nee, niets tot weinig anders nog.

Maar denk je niet dat een restaurant niet betrekkelijk veilig is? Je kan meestals afstand houden van je gezelschap en de rest van de gasten, iedereen zit grootste deel van de avond ipv dansen in je nek?

Ik had nog niet heel veel los gelaten. Maar Groningen is een helse brandhaard. Hier net besloten de dagen dat we weer op kantoor waren toch weer terug te schroeven. Gaan dus weer volledig thuis werken. Over mondkapjes twijfel ik nog

Ik was sowieso nog voorzichtig, ik wacht nog op mijn tweede vaccinatie.

Mondkapjes in de winkels begin ik niet aan als het niet verplicht is, maar dat heb ik altijd onzin gevonden, zo'n (vaak smerig) lapje stof.

Ik had wel weer eens met de trein gewild maar dit stel ik nu uit.....

Voor mezelf had ik nog niet veel versoepeld. Werk nog steeds deels thuis, vermijd drukke plekken. Wel alweer twee keer uit eten geweest in etablissementen waar iedereen braaf 1.5 meter uit elkaar zit. Op vakantie gaan we niet. Op de school van mijn kinderen zitten allerlei antivaxxers, daar blijf ik al helemaal verre van.

Veldbloemen schreef op 14-07-2021 om 18:38:

Ik had wel weer eens met de trein gewild maar dit stel ik nu uit.....

Eerste klas is eventueel wel goed te doen hoor. Dat doe ik sinds corona als ik de trein te druk vind. Met NS Flex kun je het nog na het instappen overzetten naar 1e klas, ideaal. Want als ik in een bijna lege trein zit vind ik het zonde van mijn geld.

Ik woon in Groningen en ik vermijd de binnenstad en drukke plekken. Ik ben volledig ingeënt maar aangezien dat niet 100% bescherming biedt en ik kinderen heb doen we maar voorzichtig. 
We gaan wel op vakantie, in een park en blijven daar zoveel mogelijk. 
Op de basisschool van mijn kinderen zijn 5 leerkrachten en een BSO juf in de laatste week voor de vakantie besmet geraakt... 

Ik heb afgelopen weekend een (theater)concertkaartje geannuleerd, ik durfde het niet goed aan. En anders zit ik mezelf toch 1,5 uur op te vreten bij elk snufje of kuchje van mensen om me heen. 

Ik vermijd drukke plekken weer veel meer, reis nog wel met de trein (want geen auto), maar niet voor uitjes of plezier, alleen voor familiebezoek.

Ik doe helemaal niets anders eigenlijk.
Probeer alleen nog wat afstand te houden, verder niks meer.

Zijn jullie niet allemaal al ingeënt dan?!?

ButterCup schreef op 14-07-2021 om 18:52:

Zijn jullie niet allemaal al ingeënt dan?!?

Er zijn echt heel veel twintigers, dertigers en veertigers die net pas één prik gehad hebben. 

Schommelstoel schreef op 14-07-2021 om 18:53:

[..]

Er zijn echt heel veel twintigers, dertigers en veertigers die net pas één prik gehad hebben.

Oh dat verbaast me echt! Dacht dat iedereen nou wel zo'n beetje 1 of 2 prikken gehad had. 

Ik heb al 2 prikken gehad dus ik ga weer volop op pad.

ButterCup schreef op 14-07-2021 om 18:52:

Zijn jullie niet allemaal al ingeënt dan?!?

Jawel, ik wel, maar 2e was ook niet 2 weken terug. En ik ben een 40er met een indicatie. Dus alle andere van 40 en eronder hebben dus nog niet allemaal 2 vaccinaties gehad. En een deel nog niet eens 1. Dus pas over een maand of 2 zijn die allemaal voor de 2e geweest en 2 weken die nodig is optimale werking.


En je kan het gewoon nog krijgen hoor. En doorgeven. Ook volledige gevaccineerd.



Zo'n 41% van de totale bevolking is volledig gevaccineerd. Zo'n 67% van de totale bevolking heeft een prik gehad. Van de groep 50-54 is zo'n 50% nu volledig gevaccineerd. Voor leeftijdscategoriën daardonder ligt dat nog veel lager.

Gezien ik nog geen linkjes mag plaatsen, kijk eens op coronabeeld.

Antwoord op je vraag, nee ik doe nu niets anders.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.