Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

---

---

25-08-2021 om 03:34

Derde vaccinatie?

Extra prik mogelijk aanstaande, maar is er genoeg bewijs dat het nodig is? - https://nos.nl/l/2395011


Ik heb er meer moeite mee dat we hier praten over een derde prik maar in veel landen nog nauwelijks is gevaccineerd. Voor mij zou daar de prioriteit moeten liggen... hoe meer er wereldwijd is gevaccineerd hoe kleiner de kans op mutaties etc

Ik deel die moeite. Laten we toch in vredesnaam zorgen dat de armere landen ook voldoende vaccins hebben voor volledige bescherming. Dat zijn ook de haarden waar het virus kan muteren en dan kunnen we nu egoïstisch zeggen; jaa een derde prik. Maar als in een arm land zonder of met weinig vaccinaties een mutatie ontstaan\t die om de bestaande vaccins heen gaan, hebben we ook niks aan de derde prik.

eens met de twee hierboven. Zoveel mensen in armere landen die geen toegang tot vaccinatie hebben en dan zijn ze in de VS begonnen met het vaccineren van dieren in de dierentuin. Daar trok ik wel even mijn wenkbrauw van op…..

In Israël doen ze 't al en ik wil ook die 3e prik zodra beschikbaar. Er is al bewijs dat de effectiviteit afneemt na 6 maanden. 

Sophia_!

Sophia_!

25-08-2021 om 08:27

Ik wil die derde prik ook graag, aangezien de vaccins bij mij waarschijnlijk niet goed werken (door medicijnen). Een derde geeft dan net wat meer bescherming hoop ik.  

En ik vind dat we onze grenzen dicht moeten houden voor niet Westerse landen. Doodleuk tijdens een pandemie op familiebezoek in Afrika, Zuid-Amerika, MO of Azië zou gewoon niet moeten kunnen

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

25-08-2021 om 08:36

redbulletje schreef op 25-08-2021 om 08:29:

En ik vind dat we onze grenzen dicht moeten houden voor niet Westerse landen. Doodleuk tijdens een pandemie op familiebezoek in Afrika, Zuid-Amerika, MO of Azië zou gewoon niet moeten kunnen

Wat heeft dit met een derde vaccinatie te maken? De meeste mensen die besmet terugkomen uit het buitenland zijn in Spanje, Griekenland, Frankrijk en zo geweest. Jouw redenering volgende zou je de grenzen volledig dicht moeten houden, ook voor buurlanden/EU.

On topic: hoe meer mensen (wereldwijd!) gevaccineerd, hoe beter ook wij beschermd zijn. Dus graag zoveel mogelijk vaccins naar armere landen. Maar.. volgens mij is met name Pfizer daar minder geschikt voor ivm koeling tijdens transport en opslag. Dus dan misschien een tweesporen beleid: geschikte vaccins naar armere landen, en Pfizer hier voor die derde prik voor kwetsbaren.

Coreopsis schreef op 25-08-2021 om 08:36:

[..]

Wat heeft dit met een derde vaccinatie te maken? De meeste mensen die besmet terugkomen uit het buitenland zijn in Spanje, Griekenland, Frankrijk en zo geweest. Jouw redenering volgende zou je de grenzen volledig dicht moeten houden, ook voor buurlanden/EU.

On topic: hoe meer mensen (wereldwijd!) gevaccineerd, hoe beter ook wij beschermd zijn. Dus graag zoveel mogelijk vaccins naar armere landen. Maar.. volgens mij is met name Pfizer daar minder geschikt voor ivm koeling tijdens transport en opslag. Dus dan misschien een tweesporen beleid: geschikte vaccins naar armere landen, en Pfizer hier voor die derde prik voor kwetsbaren.

Dat gebeurt nu toch al? Ik dacht dat wij alle AstraZenica (en Janssen) die reeds besteld was naar arme landen deden, omdat ze hier de komende jaren in gaan zetten op de mRNA-vaccins zoals Pfizer/Moderna. 

Ik ben ook voor eerst de armere landen, ter voorkoming van verdere mutaties daar. Die kan je namelijk nooit compleet buiten de deur houden vrees ik.

Als ze hier boosters gaan geven, haal ik hem wel. Al ben ik heel bang voor een negatief effect op mijn long covid. Daarom heb ik sowieso al maar 1 gehaald, aangezien dat voldoende was. Want er is een kans vooruit te gaan, maar ook achteruit en het gaat al best kut.
Maar als ze het gaan doen, doe ik het waarschijnlijk wel.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

25-08-2021 om 09:46

3e ga ik niet doen maar ik heb er 2 gehad en daarna corona. Arme landen mogen ze van mij nu ook eerst doen. Maar de vakantiegangers hebben nu gewoon een groot aandeel in besmettingen momenteel dus wat mij betreft geen vluchten voor happy vakanties maar alleen noodzakelijke vluchten. 

Ik vraag me af of die vakanties en reizen wel zo’n grote rol spelen hoor.

Twintig procent van de coronabesmettingen is momenteel afkomstig van mensen die net in het buitenland zijn geweest, maar hoeveel procent van de bevolking is net op vakantie geweest? Als dat ook zo rond de twintig ligt, zegt dat dus helemaal niets.

redbulletje schreef op 25-08-2021 om 08:29:

En ik vind dat we onze grenzen dicht moeten houden voor niet Westerse landen. Doodleuk tijdens een pandemie op familiebezoek in Afrika, Zuid-Amerika, MO of Azië zou gewoon niet moeten kunnen

Want Corona kun je alleen maar daar oplopen? De variant waar we ons voor Delta zo druk over maakten, kwam uit Kent. De volgende komt misschien wel uit Schubbekutteveen.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

25-08-2021 om 10:04

Griebus67 schreef op 25-08-2021 om 09:55:

Ik vraag me af of die vakanties en reizen wel zo’n grote rol spelen hoor.

Twintig procent van de coronabesmettingen is momenteel afkomstig van mensen die net in het buitenland zijn geweest, maar hoeveel procent van de bevolking is net op vakantie geweest? Als dat ook zo rond de twintig ligt, zegt dat dus helemaal niets.

Ik denk meer dan we denken

Nose schreef op 25-08-2021 om 10:04:

[..]

Ik denk meer dan we denken

Wat denken we dan? En wat denk jij?

Sophia_!

Sophia_!

25-08-2021 om 10:22

Griebus67 schreef op 25-08-2021 om 09:55:

Ik vraag me af of die vakanties en reizen wel zo’n grote rol spelen hoor.

Twintig procent van de coronabesmettingen is momenteel afkomstig van mensen die net in het buitenland zijn geweest, maar hoeveel procent van de bevolking is net op vakantie geweest? Als dat ook zo rond de twintig ligt, zegt dat dus helemaal niets.

Ik dacht: iedereen komt terug van vakantie en de besmettingen gaan opeens weer omhoog.  Terwijl in NL niets is veranderd, dus dan zou het toch door die vakanties moeten komen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.