Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Coronatest ggd (binnen, lopend en in een rij)

Voorheen als er getest moest worden kon je in je auto blijven zitten. Nu is het veranderd. Je moet je auto parkeren en naar binnen en daar in de rij staan tot het jouw beurt is. Dit voelde zooo onprettig. De test is nu negatief maar ik heb het gevoel dat je het zomaar daar kunt oplopen. Is dit een realistische angst van mij of overdreven? Het duurde een minuut of tien voor ik aan de beurt was en hoewel ik zeker 2m afstand hield van degene voor me zag ik dat mensen veel dichter op elkaar stonden.


Ik moest hier ook aan wennen in het begin. Draag tegenwoordig een ffp2 masker als ik naar de test straat moet en idd voldoende afstand houden (wat andere mensen doen moeten ze zelf weten). Het is er wel goed geventileerd (waar ik kom)

Butterflywhy

Butterflywhy

23-10-2021 om 10:43 Topicstarter

MijnNaamIsHaas73 schreef op 23-10-2021 om 10:41:

Ik moest hier ook aan wennen in het begin. Draag tegenwoordig een ffp2 masker als ik naar de test straat moet en idd voldoende afstand houden (wat andere mensen doen moeten ze zelf weten). Het is er wel goed geventileerd (waar ik kom)

Pff. Heb dus echt de neiging niet meer te testen op deze manier. Het voelde echt onveilig en degene achter mij hield dus ook niet zoveel afstand. Wat dat betreft heb je alleen invloed op de afstand tussen jezelf en de voorganger. 

Dat is bij ons altijd al het geval geweest. Mondkapje op en afstand houden. de doorloopsnelheid is altijd erg hoog. Langer dan 5 minuten heb ik nooit hoeven wachten. (Hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het overal zo is )

Was je (of de anderen) misschien wat vroeg voor de afspraak?  

Er is hier nooit een auto teststraat geweest. Ik weet dus niet beter dan hoe jij het omschrijft.

Butterflywhy schreef op 23-10-2021 om 10:43:

[..]

Pff. Heb dus echt de neiging niet meer te testen op deze manier. Het voelde echt onveilig en degene achter mij hield dus ook niet zoveel afstand. Wat dat betreft heb je alleen invloed op de afstand tussen jezelf en de voorganger.

Je kunt toch gewoon vragen of degene achter je wat afstand wil houden? Doe ik ook in de supermarkt of waar dan ook. 
Waren er geen stippen of vakken waar je op/in moet staan?

Butterflywhy

Butterflywhy

23-10-2021 om 10:45 Topicstarter

erinhanson schreef op 23-10-2021 om 10:43:

Dat is bij ons altijd al het geval geweest. Mondkapje op en afstand houden. de doorloopsnelheid is altijd erg hoog. Langer dan 5 minuten heb ik nooit hoeven wachten. (Hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het overal zo is )

Was je (of de anderen) misschien wat vroeg voor de afspraak?

Nee, dat vond ik ook zo naar. Ze openden om 13.00 uur (wist ik niet) en mijn afspraak was om 13.03 maar omdat iedereen tegelijk kwam (leek het wel) stond ik een hele tijd in de rij. Er waren 4 testruimtes en meer dan 20/25 mensen. Denk dat anderen te vroeg waren maar er werd niet op tijd geroepen ofzo. Je moest gewoon aansluiten.

Butterflywhy

Butterflywhy

23-10-2021 om 10:46 Topicstarter

erinhanson schreef op 23-10-2021 om 10:45:

[..]

Je kunt toch gewoon vragen of degene achter je wat afstand wil houden? Doe ik ook in de supermarkt of waar dan ook.
Waren er geen stippen of vakken waar je op/in moet staan?

Nee. Ik kende dus alleen een autoteststraat. Maar de rij was lang achter mij dus dan moest diegene weer degene achter hem vragen enz. 

Ik ben niet anders gewend, hier nooit in de auto kunnen blijven zitten. Maar er wordt altijd wel afstand gehouden en mondkapje verplicht. Nou is het ook nooit zo heel druk moet ik zeggen

Ik weet ook niet beter dan dat ik altijd al in de rij moet staan bij de grotere testlocaties.
Nooit naar een auto teststraat geweest. Wel mondkapje op en afstand houden en doorloopsnelheid is snel. 

Butterflywhy

Butterflywhy

23-10-2021 om 11:09 Topicstarter

oke dus die autoteststraat was blijkbaar eerder uitzondering dan regel. Jammer, vond het heel veilig aanvoelen.

Ben je echt zo bang om daar te staan? Ga je wel naar winkels en zo? En ben je gevaccineerd? Sorry, maar ik vind je reactie een beetje overdreven, tenzij je ongevaccineerd bent en in een risicogroep zit. 
En anders ga je bij klachten niet meer testen maar blijf je gewoon een week thuis in isolatie. 

Butterflywhy

Butterflywhy

23-10-2021 om 11:24 Topicstarter

MissJones schreef op 23-10-2021 om 11:15:

Ben je echt zo bang om daar te staan? Ga je wel naar winkels en zo? En ben je gevaccineerd? Sorry, maar ik vind je reactie een beetje overdreven, tenzij je ongevaccineerd bent en in een risicogroep zit.
En anders ga je bij klachten niet meer testen maar blijf je gewoon een week thuis in isolatie.

Ja, want ik heb een kleine die ik niet thuis kan laten en ook geen mondkapje op kan doen. Bij de teststraat komen mensen met klachten. Ik neem aan dat mensen in de supermarkt geen klachten hebben dan wel getest zijn en negatief. Maar ik was dus iets heel anders gewend dus vandaar ook mijn vraag of het overdreven is en of deze manier van testen normaal is. Ik ken al sinds de start van het testen niks anders dan een autoteststraat 

Of een andere teststrips kiezen? Ik heb me van de week laten testen en hier kon het nog steeds gewoon met de auto. Maar er stond een voetganger voor me en ik ben ook wel eens op de fiets geweest...

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

23-10-2021 om 11:33

MissJones schreef op 23-10-2021 om 11:15:

Ben je echt zo bang om daar te staan? Ga je wel naar winkels en zo? En ben je gevaccineerd? 


Bij het testen sta je natuurlijk wel tussen mensen met klachten die allemaal mogelijk besmet zijn, want anders kom je niet naar zo’n testlocatie. Dat maakt het wel ietsje anders dan een winkel. 

Dat gezegd hebbende: in mijn beleving is dit een normale manier van testen. Het testen in de auto was in mijn herinnering alleen in de eerste lockdown. 

MissJones schreef op 23-10-2021 om 11:15:

Ben je echt zo bang om daar te staan? Ga je wel naar winkels en zo? En ben je gevaccineerd? Sorry, maar ik vind je reactie een beetje overdreven, tenzij je ongevaccineerd bent en in een risicogroep zit.
En anders ga je bij klachten niet meer testen maar blijf je gewoon een week thuis in isolatie.

In een teststraat heb je natuurlijk wel allemaal mensen met klachten. Alleen maar eigenlijk. In winkels enzo is de kans natuurlijk behoorlijk veel kleiner dat je een COVID-geval naast je hebt staan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.