Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Corona na vaccinatie, verband tussen intensiteit klachten na vaccinatie en van corona?

Sorry, voor de lange en wat onduidelijke titel. Ik wist het niet kort en bondig te formuleren.

Ik lees steeds vaker dat mensen besmet raken nadat ze volledig gevaccineerd zijn. Nu ben ik heel benieuwd of er een verband is tussen de heftigheid van de klachten door de vaccinatie en de heftigheid van de klachten door de coronabesmetting. 

Is het zo dat de meeste mensen die nauwelijks/geen klachten hadden na vaccinatie ook weinig merken van een coronabesmetting? En is het zo dat de meeste mensen die flinke klachten hadden van de vaccinatie ook flink ziek zijn als ze daarna corona oplopen?

Volledig gevaccineerden die daarna corona kregen, ik ben dus benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.

Peiling

Was de intensiteit van jouw klachten na vaccinatie te vergelijken met de intensiteit van jouw klachten bij een coronabesmetting?
13 stemmen
31%
8%
15%
8%
38%
BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

09-11-2021 om 14:24

Ik lees geïnteresseerd mee, hier ben ik ook wel benieuwd naar. 

Ik heb na de vaccinatie geen Corona gehad, maar ervoor wel. Ik was erg ziek van de besmetting en heb niks gemerkt van de vaccinatie. Geen antwoord op je vraag, maar wel een ander soort samenhang tussen last van besmetting en van de vaccinatie. 

Man was goed ziek van de vaccinatie en ook goed ziek van de Corona. (Maar ja, die is áltijd goed ziek)

Ik ben zelf nooit ziek. (Ook nog nooit griep gehad) van de vaccinatie was ik zo’n 24 uur goed ziek. En hoewel we beide evenveel blootgesteld waren aan een besmet persoon, kreeg hij Corona en ik niet. Daar verbaasde ik me over, want medisch gezien ben ik degene met het zwakke immuunsysteem (onderliggende ziekte) 

Sassenach

Sassenach

09-11-2021 om 20:41 Topicstarter

Piratenkoningin schreef op 09-11-2021 om 14:53:

Ik heb na de vaccinatie geen Corona gehad, maar ervoor wel. Ik was erg ziek van de besmetting en heb niks gemerkt van de vaccinatie. Geen antwoord op je vraag, maar wel een ander soort samenhang tussen last van besmetting en van de vaccinatie.

Geen antwoord op mijn vraag inderdaad, maar ook interessant om naar die samenhang te kijken.

Sassenach

Sassenach

10-11-2021 om 12:41 Topicstarter

Wie gestemd heeft: bedankt. “Helaas” maar 10 stemmen, dus conclusies kunnen er niet getrokken worden. Maar in ieder geval goed dat er blijkbaar niet veel mensen hier corona hebben gekregen na vaccinatie. 

ik stem niet want kan 2 ervaringen delen, van mij en mijn man. 
Man Jansen vaccinatie, geen bijwerkingen. 
Ik pfizer, 2 dagen ziek geweest na de 2e.
Vorige week allebei corona gehad en allebei behoorlijk ziek.

ik voelde me flink beroerd van mn vaccinatie (AZ). Daarna corona gekregen en daar had ik amper last van

Sassenach

Sassenach

10-11-2021 om 13:02 Topicstarter

Pimpelmees67 schreef op 10-11-2021 om 12:50:

ik stem niet want kan 2 ervaringen delen, van mij en mijn man.
Man Jansen vaccinatie, geen bijwerkingen.
Ik pfizer, 2 dagen ziek geweest na de 2e.
Vorige week allebei corona gehad en allebei behoorlijk ziek.

Jammer dat er maar 1 keer gestemd kan worden inderdaad. 

interessante vraag, ik blijf meelezen.

Hier wel ervaring met waarschijnlijk corona voor vaccinaties. Mijn ervaring: 3 keer serieuze klachten. 

Ik had flinke hoofdpijn na de vaccinaties, drie dagen lang. Zes weken na de laatste prik kreeg ik corona en kreeg ik diezelfde hoofdpijn opnieuw.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.