Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Corona en kerst

Vandaag positief getest op corona. Vooralsnog alleen een beetje keelpijn en snotterig. We zouden sowieso al thuis blijven met kerst en alleen mijn ouders zouden 2e kerstdag even op de koffie komen. 

Stel dat jullie positief zouden testen zouden jullie dan met kerst thuisblijven en geen bezoek ontvangen?


HAHA!wait..what schreef op 24-12-2023 om 08:10:

[..]

Maar wat versta je onder ziek zijn..? Corona is voor een groot gedeelte van de mensen een verkoudheid. Ik persoonlijk ga niet testen dan. En verkouden/keelpijn valt bij mij niet onder ziek zijn

O wat dom dit! Omdat het voor jou maar "een verkoudheidje" is blijf je er lekker mee rondlopen en kan je anderen besmetten die er doodziek van worden!!! Blijf thuis! 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-12-2023 om 08:38

HAHA!wait..what schreef op 24-12-2023 om 08:10:

[..]

Maar wat versta je onder ziek zijn..? Corona is voor een groot gedeelte van de mensen een verkoudheid. Ik persoonlijk ga niet testen dan. En verkouden/keelpijn valt bij mij niet onder ziek zijn

Ik zou heel chagrijnig worden als iemand die verkouden is dit niet van te voren meldt en gewoon op bezoek komt. Gelukkig geven mensen in mijn omgeving dit wel aan zodat we dan kunnen afwegen of een afspraak wel of niet doorgaat.

En nee, natuurlijk kun je niet alle risicos vermijden. In de bus, op het werk kom ik ook snotterende mensen tegen. Maar juist bij prive afspraken is een beetje rekening houden met elkaar zo makkelijk.

Bakblik schreef op 24-12-2023 om 08:32:

[..]

O wat dom dit! Omdat het voor jou maar "een verkoudheidje" is blijf je er lekker mee rondlopen en kan je anderen besmetten die er doodziek van worden!!! Blijf thuis!

Toch is dit wel een lastige. Ik werk in de kinderopvang en daar snottert en hoest 3kwart van de groepen op dit moment behoorlijk. Ze mogen komen mits de groep er niet onder lijdt, maar de kans dat wij besmet worden is dan wel veel groter.
Ik ben zelf niet gauw ziek of verkouden maar kan t dan wel doorgeven.Ik blijf dus sws uit buurt van mensen met kwetsbare gezondheid. Manlief is al weken aan het snotteren, ik had na 2 dagen hoest en snot geen last meer. Ik ging dus wel even naar schoonzus,maar blijf wel op afstand. Gewoon voor de zekerheid. 

Bakblik schreef op 24-12-2023 om 08:32:

[..]

O wat dom dit! Omdat het voor jou maar "een verkoudheidje" is blijf je er lekker mee rondlopen en kan je anderen besmetten die er doodziek van worden!!! Blijf thuis!

Maar de weltesters: gebruiken jullie dan een drievoudige test die ook test op griep- en RS-virus? Want daar kunnen kwetsbaren ook heel ziek van worden. Het veiligst is nog steeds om bij verkoudheid kwetsbare mensen te mijden denk ik.

HAHA!wait..what schreef op 24-12-2023 om 08:10:

[..]

Maar wat versta je onder ziek zijn..? Corona is voor een groot gedeelte van de mensen een verkoudheid. Ik persoonlijk ga niet testen dan. En verkouden/keelpijn valt bij mij niet onder ziek zijn

als de halve afdeling, waar deze mevr woont, al ziek is geweest, dan hoef ik haar niet op de groep. En waar de één een verkoudheidje er van krijgt, wordt de ander zieker er van. 

Daglichtlamp schreef op 24-12-2023 om 09:05:

[..]

Maar de weltesters: gebruiken jullie dan een drievoudige test die ook test op griep- en RS-virus? Want daar kunnen kwetsbaren ook heel ziek van worden. Het veiligst is nog steeds om bij verkoudheid kwetsbare mensen te mijden denk ik.

ja precies, en ik heb meerdere kwetsbaren in de groep zitten, dus blijf dan lekker op je eigen groep. Want anderen wonen ergens anders, en besmetten daar de boel ook weer. 

Bakblik schreef op 24-12-2023 om 08:32:

[..]

O wat dom dit! Omdat het voor jou maar "een verkoudheidje" is blijf je er lekker mee rondlopen en kan je anderen besmetten die er doodziek van worden!!! Blijf thuis!

Prima dat jij met een verkoudheid de mogelijkheid hebt en het prima vindt om jezelf thuis op te sluiten.. Ik doe dat alleen als ik ziek ben en niet met elke verkoudheid nee. 

Ik snap heel goed dat het niet voor iedereen geldt dat het 'maar' een verkoudheid is en daarom zei ik ook dat ik niet naar ouderen/kwetsbaren ga als ik twijfels heb. Pff, meteen mij dom noemen vind ik persoonlijk wel heel overdreven. 

Edit; met werken in de zorg etc snap ik het hoor. Als ik op bezoek zou gaan bij mensen die in de zorg werken of iets, of mantelzorgers zijn/betrokken bij een kwetsbaar iemand, dan zou ik vooraf melden dat ik verkouden ben en daar hou ik heus wel rekening mee.


Daglichtlamp schreef op 24-12-2023 om 09:05:

[..]

Maar de weltesters: gebruiken jullie dan een drievoudige test die ook test op griep- en RS-virus? Want daar kunnen kwetsbaren ook heel ziek van worden. Het veiligst is nog steeds om bij verkoudheid kwetsbare mensen te mijden denk ik.

Je hoeft niet te testen, gewoon thuis blijven of tenminste melden zodat de ander je kan vermijden. Corona, influenza maakt niet uit.  Ik had gehoopt dat we dat tenminste van de coronacrisis zouden hebben geleerd.

Maar nee, een klein beetje leren is te veel gevraagd. Dit thuisblijven om anderen zo min mogelijk te infecteren hadden we ook voor griep etc al lang moeten doen. En moeten we tenminste als leermoment mee nemen.

Jij weet ook niet van iedereen in je omgeving waar ze in hun omgeving mee te maken hebben. Houd niet alleen rekening met je eigen bubbel maar ook met de mensen daar buiten. 

Dat vond ik wel het fijne aan de coronacrisis minder luchtweginfecties dus minder longschade en minder medicatie voor mij, dat mag echt wel blijven.

HAHA!wait..what schreef op 24-12-2023 om 09:31:

[..]

Prima dat jij met een verkoudheid de mogelijkheid hebt en het prima vindt om jezelf thuis op te sluiten.. Ik doe dat alleen als ik ziek ben en niet met elke verkoudheid nee.

Ik snap heel goed dat het niet voor iedereen geldt dat het 'maar' een verkoudheid is en daarom zei ik ook dat ik niet naar ouderen/kwetsbaren ga als ik twijfels heb. Pff, meteen mij dom noemen vind ik persoonlijk wel heel overdreven.

Edit; met werken in de zorg etc snap ik het hoor. Als ik op bezoek zou gaan bij mensen die in de zorg werken of iets, of mantelzorgers zijn/betrokken bij een kwetsbaar iemand, dan zou ik vooraf melden dat ik verkouden ben en daar hou ik heus wel rekening mee.


De ervaring is wel dat je langer ergens binnen moet zijn om iemand te besmetten.  Even een boodschap doen en afstand houden kan wel.

De vraag ging over corona en kerst. Naar mijn bescheiden mening blijf je dan thuis of op zijn minst overleg je met de gasten/ de gastvrouw/man.

Morgen moeten we naar familie waar iemand bij zit die zeer kwetsbaar is.  Als er hier iemand positief test gaan we dus niet. 

Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik van iedereen (waar we op bezoek gaan, buiten de 'kwetsbaren' dus) wel weet dat ze het prima vinden en niet 'moeilijk' doen (ik vind mensen niet moeilijk als ze er wel problemen mee zouden hebben hoor) over een verkoudheid.. Na corona (voor zover je kan spreken van na ) meldde iedereen dit wel maar daar zijn we snel mee opgehouden.. Ligt dus misschien ook aan je omgeving?

in mijn (werk)omgeving heerst er van alles, ook corona. Ik ben nu een paar dagen vrij en heb alleen 2e kerstdag familie waar ik naartoe moet. De dagen erna moet ik wel werken dus ik ben wel heel voorzichtig als iemand grieperig is, zowel werk als privé. Helaas zijn de meeste familieleden erg laks, dus ik hoop dat er niemand loopt te snotteren. Mocht ik verkoudheidsklachten krijgen blijf ik thuis. 

Daglichtlamp schreef op 24-12-2023 om 09:05:

[..]

Maar de weltesters: gebruiken jullie dan een drievoudige test die ook test op griep- en RS-virus? Want daar kunnen kwetsbaren ook heel ziek van worden. Het veiligst is nog steeds om bij verkoudheid kwetsbare mensen te mijden denk ik.

Precies!  

Hier erger ik me dus rot aan.  Dan hebben ze getest, "gelukkig geen corona" en gaan ze vervolgens overal ziek rondlopen en werken.  Asociaal gedoe, blijf gewoon weg als je ziek bent, niet alleen corona is erg. 

_Audrey schreef op 24-12-2023 om 10:41:

[..]

Precies!

Hier erger ik me dus rot aan. Dan hebben ze getest, "gelukkig geen corona" en gaan ze vervolgens overal ziek rondlopen en werken. Asociaal gedoe, blijf gewoon weg als je ziek bent, niet alleen corona is erg.

klopt. corona moet je als griep bekijken en als je griep hebt, blijf je ook thuis. 

Daglichtlamp schreef op 24-12-2023 om 09:05:

[..]

Maar de weltesters: gebruiken jullie dan een drievoudige test die ook test op griep- en RS-virus? Want daar kunnen kwetsbaren ook heel ziek van worden. Het veiligst is nog steeds om bij verkoudheid kwetsbare mensen te mijden denk ik.

Bestaat die dan? Waar kan ik die kopen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.