Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Corona app melder

Iemand ooit nog wel eens wat gehoord van de corona app? Ik weet dat ik vrij veel contact heb met corona patienten maar mijn app (ja alles staat aan) is werkelijk nog nooit afgegaan (even afkloppen trouwens)
Is dat ding nog actueel of is het een dooie dood gestorven?

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

01-11-2021 om 09:16

Je krijgt alleen een melding als diegene ook de sleutel van de positieve uitslag invoert in de app. 

Ik vraag me af of de app überhaupt veel heeft voorgesteld. Ik vermoed (maar dat is wellicht een gevalletje zoals de waard is....) dat áls mensen hem al op hun telefoon hebben staan, een heel groot gedeelte van die mensen hem niet eens, of niet naar behoren gebruikt. Ik hoor in mijn omgeving er niemand over en die app werkt natuurlijk alleen naar behoren wanneer mensen hem op de juiste manier gebruiken en daar heb ik weinig vertrouwen in. En wat Tickel al schrijft: je moet zelf in actie komen wanneer je positief test en daar schort het denk ik aan. Net als met de insteek van de overheid dat mensen zelf hun verstand moeten gebruiken, rondom de maatregelen betreffende Corona. Dat is leuk bedacht, maar niet werkbaar in de praktijk.

ik heb 2 x een melding gehad in de app. De eerste een half jaar geleden, moet iemand zijn geweest uit de supermarkt want verder had ik die dag niemand gesproken. En vorige week een melding. Is van mijn partner, die heeft corona en de sleutel ingevoerd. 

Ik was die app helemaal vergeten! Ik heb hem nooit gehad, en ken ook niemand die hem nog heeft. 

De laatste berichten in de media die ik vind zijn van april, toen gebruikte de meerderheid de app niet. Het wordt ook helemaal niet gepromoot door de overheid, dus dan vraag ik me af of ze het zelf wel nuttig vinden.

Ik heb één keer een melding gehad, toen m'n moeder positief werd getest. M'n vader was al eerder positief getest, maar daar heb ik nooit een melding van gehad. Ondanks dat hij wel de sleutel had ingevoerd.

weggegooid geld weer van de overheid

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.