Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Bron- en contactonderzoek

Ik werd vanmiddag dus gebeld voor het bron- en contactonderzoek. Ik had zaterdag een positieve test. Maar dat was dus een heel ander gesprek dan ik er bij verwachtte. Eigenlijk liep hij alle vragen door die je ook in moet vullen bij het maken van een afspraak. En toen hij vroeg of ik gewerkt had, en ik daar ja op moest zeggen, was het enige wat hij vroeg of ik het gemeld had op mijn werk. Hij heeft niets gevraagd over contacten die ik heb gehad vlak voor ik ziek werd. Hij heeft niet eens gevraagd waar ik werk.
Verder gaf hij in het begin van het gesprek aan dat hij wat zou uitleggen over de leefregels. Het enige wat hij daar later over zei is dat ik een mail zou krijgen met die regels. Ook lekker op tijd, als ik geen klachten meer zou hebben zou ik donderdag uit quarantaine mogen.
Ik ben dus benieuwd of jullie ook gebeld zijn voor dit onderzoek en of dat ook op deze manier ging?


Ik ben ook zaterdag positief getest en heb geen telefoontje gehad, alleen een mail met daar in de regels.

Wij zijn ook niet gebeld door de GGD toen dochter een positieve test had. Degene die haar heeft aangestoken heeft dag ook zelf laten weten. Zelf had ik voor de zekerheid collega’s gemaild over de vermoedelijke besmetting (voordat ik de uitslag voor mezelf had).

Schemerlampje

Schemerlampje

08-02-2022 om 17:04 Topicstarter

Voor onze zoon zijn we ook niet gebeld, alleen mail.
Maar vooral de inhoud van het gesprek verbaast me zo. Het had voor mijn gevoel geen enkele toegevoegde waarde.

Ik had in september corona en kreeg een gesprek van een uur met een ggd-medewerker. Een uur! Over al mijn contacten, mijn werk, mijn gezin, overige familiebezoekjes, leefregels voor mezelf en mijn gezin etc. Het ging maar door. Als ik echt ziek was geweest (ik voelde me redelijk goed) dan had ik dat gesprek niet kunnen doen.

Ik dacht dat ze gestopt waren met het bron- en contactonderzoek, omdat het veel te hard gaat met de besmettingen en er toch niks uit komt. Was het niet gewoon het normale gesprek van de ggd over wat je nu moet doen?

Schemerlampje

Schemerlampje

08-02-2022 om 18:30 Topicstarter

Irregular_Choice schreef op 08-02-2022 om 18:06:

Ik dacht dat ze gestopt waren met het bron- en contactonderzoek, omdat het veel te hard gaat met de besmettingen en er toch niks uit komt. Was het niet gewoon het normale gesprek van de ggd over wat je nu moet doen?

Dat zou goed kunnen, maar hij noemde het wel bron- en contactonderzoek.

Wij zijn niet gebeld, maar kregen een mailtje. Het is natuurlijk ook niet meer te doen met deze aantallen.

Ik ben ook alleen gemaild en niet gebeld.

Hier ook alleen een mail.

Nu alleen een mailtje gehad. In september was het nog een kruis verhoor. En dat drie keer want voor mijn kinderen moest ik het gesprek ook weer voeren. Alles drie keer moeten vertellen in een gesprek van bijna een uur per gezinslid.

Toen onze dochter in januari positief getest was geen telefoon van BCO gehad. Maar alle regels staan op Rijksoverheid site, dus daar hebben we ons aan gehouden. Ze had geen klachten, toch een week in isolatie gezeten. En wij in quarantaine. 

Wij hadden twee weken terug Corona, toen ben ik ook gebeld voor mijn dochter. Was inmiddels ook al dag 4. Precies zo’n gesprek als jij hebt gehad TO. Deze man vertelde dat ze alleen steekproefsgewijze nog bron- en contact onderzoek deden vanwege de vele besmettingen. 
Daarna kreeg ik nog een mail met leefregels. Vond het weinig toevoegen.

Hier waren de kinderen rondom kerst positief. Beide keren gebeld door de GGD en twee heel verschillende gesprekken gevoerd. Ook met verschillende leefregels voor ons als ouders en wanneer wij dan mochten testen en zo. In mijn beleving maakt het uit wie je treft en hoe druk ze het hebben.

Een vriendin van mij is een jaar geleden positief getest en werd gebeld door iemand van ggd bron en contactonderzoek. Het was een man en hij nam er ruim de tijd voor, meer dan een uur en hij heeft later nog weer gebeld om te horen hoe het ging. Mijn vriendin is toen een beetje verliefd geworden door de hoeveelheid aandacht die haar ten deel viel. 

Mijn dochter doet bron en contact-onderzoek, tenminste zij is hier coördinator. Zelf belt ze niet meer. Wat ik van haar weet is dat er in verschillende fases wordt gebeld, volgens mij 1 t/m 5, afhankelijk van de hoeveelheid besmettingen. Dit kan ook nog per regio verschillend zijn. In fase 5 wordt het minst uitgevraagd, en ben je dus inderdaad met een kort gesprekje klaar, in fase 1 worden het meeste vragen gesteld. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.