Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Bijwerkingen booster, wie ook?


Angela1967 schreef op 04-01-2022 om 20:51:

[..]

Nee je wilt liever geen covid als je niet met een professioneel persoon je zorgen hebt besproken dat je heftig reageerde na twee vaccinaties. Dat is het punt. Het kan zijn dat het na maar niet door vaccinaties was, het kan zijn dat het handiger is om ander type vaccinatie te nemen, het kan zijn dat de nadelen van paar dagen ziek toch opwegen tegen risico's. Maar als TS zich echt wil informeren moet je het niet bij emoties laten

Gr Angela

Je zit wel te drammen zeg.

Ik ken meerdere mensen die minder last hebben gehad van hun covid besmetting dan ik van mijn vaccinaties. 

Het blijft een risico-inschatting. En voor mij persoonlijk geldt dat ik geen vierde vaccinatie neem zolang de huidige drie nog voldoende beschermen tegen ernstige ziekte. Dat is voor mij criterium, niet het feit dat ik simpelweg besmet kan raken. 

Malibu2 schreef op 04-01-2022 om 21:01:

[..]

Je zit wel te drammen zeg.

Ik ken meerdere mensen die minder last hebben gehad van hun covid besmetting dan ik van mijn vaccinaties.

Het blijft een risico-inschatting. En voor mij persoonlijk geldt dat ik geen vierde vaccinatie neem zolang de huidige drie nog voldoende beschermen tegen ernstige ziekte. Dat is voor mij criterium, niet het feit dat ik simpelweg besmet kan raken

We zeggen toch hetzelfde? Risico inschattingen. Met dat verschil dat jij jouw eigen belangen voorop stelt vanuit emoties en praktisch eigenbelang in plaats van professioneel advies inwinnen en daarop je mening baseren. 

Gr Angela

ps en dat is uiteindelijk wat we allemaal doen, redeneren vanuit onze eigen positie. Ik doe dat ook. De verschillen tussen de individuen zitten 'm in welke waarde je waaraan hecht. En dat is persoonlijk maar heeft in het geval van covid een grote maatschappelijke component. Dan moet je m.i. des te beter weten waar je je besluit op baseert.

Gr Angela

hier na de eerste Pfizer een dag een kater gehad - zonder actieve herinnering aan een drankgelag. De tweede Pfizer viel prima en de rest van het gezin had nergens last van. 
Gisteren moderne als booster gekregen. Na afloop even koorts en nu weer zo’n nietsige dag, alsof ik te lang op een feestje heb gestaan. Maar meest vervelende is de prik plek, die is dik, rood en doet zeer. Manlief, zelfde zaal, zelfde prik, heeft ook nu weer nergens last van. Ondanks alle kater gevoelens nu, vond ik de Corona die ik helemaal aan het begin opliep veel vervelender, langduriger en onzekerder.

Angela1967 schreef op 04-01-2022 om 21:24:

[..]

We zeggen toch hetzelfde? Risico inschattingen. Met dat verschil dat jij jouw eigen belangen voorop stelt vanuit emoties en praktisch eigenbelang in plaats van professioneel advies inwinnen en daarop je mening baseren.

Gr Angela

Bijzonder hoe jouw logica werkt en hoe je conclusies trekt op basis van onvolledige informatie. Waar zeg ik bijvoorbeeld dat ik geen professioneel advies heb ingewonnen? Wie zegt dat ik enkel mijn eigen belang vooropstel door geen vierde prik te willen? Je hebt werkelijk waar geen flauw idee. 

Misschien ben jij wel degene die zich teveel vanuit emotie laat leiden? 

Mijn reactie was sowieso op Gember, zij schreef: 
Dit is precies de reden dat ik de booster niet "durf" te nemen. Ik heb afgelopen jaar (voordat we konden vaccineren) covid gehad, waar ik als jonge gezonde vrouw toch echt 2 weken goed ziek van ben geweest. Daarna 2x moderna waar ik ook ziek van werd. Nu dan de booster (die pfizer zal zijn) en ik vind vooral die hoofdpijn zo ontzettend naar. 3x in 1 jaar een aantal dagen zo ellendig voelen door een prik; ik zie het echt niet zitten. Sorry voor het gezanik


Jij zet daar jouw ervaringen bij, sluit daar op aan qua insteek. Niet vreemd dan dat ik ervan uitga dat ook jij geen professioneel overleg hebt gepleegd. Terwijl ik mezelf serieus zorgen zou maken - voor mijzelf - of een covid besmetting mij niet nog meer problemen zou geven dan een vaccinatie. Dus nee ik loop niet te drammen of te zeuren, ik ben oprecht verbaasd over Gembers insteek om niet te overleggen met een arts. En als jij dat wel hebt gedaan, prima, dan geldt mijn reactie niet op die manier voor jou.
gr Angela

ik heb eerst 2x Astra Zenica gehad en hartvormige alleen een stijve arm. 
maandagavond Moderna gehad. En dinsdag ochtend voelde ik redelijk alleen wat moe en wat spierpijn in mijn nek en schouders. Toen ik uit mijn werk kwam voelde ik me nog moeite. In de avond had ik bijna 40 graden koorts. 
Vanmorgen bij het opstaan zat ik op 37,8 voel me niet fit maar ook niet doodziek. 
nu dus in twijfel ga ik wel of niet naar mijn werk zo. 

Vorig jaar Covid gehad met milde klachten. 
1e x Pfizer: alleen wat spierpijn in mijn arm 
2e prik niet gehaald, vanwege mijn eerdere besmetting 

Nu 2e x Pfizer dezelfde spierpijn en gisteren flinke hoofdpijn, maar is nu zo goed als weg.

ToetieToover schreef op 03-01-2022 om 23:35:

[..]

Succes met je gesprek!

Bij mij werden de klachten op dag 2 pas erger. Maar er zijn ook mensen die nergens last van hebben natuurlijk. Of een beetje stijve arm ofzo. Maar als ik kan kiezen, bij de volgende booster, dan kies ik liefst een moment waar het niet uitmaakt als het de dag(en) erna bijwerkingen geeft.

Dank je! Gisteren booster gehad, Moderna. Van mijn 2e pfizer was ik een dag grieperig en ben ik mijn bed ingedoken op het einde van de middag, nu valt het mee: wat moe gisteren en een pijnlijke arm vandaag. En een beetje gevoelige huid, alsof ik griep ga krijgen zonder me verder ziek te voelen of hoofdpijn te hebben. En het gesprek ging goed! Dus fingers crossed…

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

05-01-2022 om 11:29

Kris33 schreef op 05-01-2022 om 11:12:

[..]

Dank je! Gisteren booster gehad, Moderna. Van mijn 2e pfizer was ik een dag grieperig en ben ik mijn bed ingedoken op het einde van de middag, nu valt het mee: wat moe gisteren en een pijnlijke arm vandaag. En een beetje gevoelige huid, alsof ik griep ga krijgen zonder me verder ziek te voelen of hoofdpijn te hebben. En het gesprek ging goed! Dus fingers crossed…

Dat laatste is het allerbelangrijkste! Ik ga voor je duimen. 

Dat is inderdaad het allerbelangrijkste, klopt! Maar vreesde wel om heel gammel het gesprek in te gaan na de booster, dan maak je toch minder snel een goede indruk dan als je fit bent… 

Dat maakt inderdaad wel uit! 
Ik was de avond na mijn booster (afgelopen maandag 's ochtends on 10 uur gekregen) erg rillerig en de volgende dag erg wattig en hangerig. Ik weet het ook aan een ietwat saaie vakantie waarin ik niets hoef. Maar nu voel ik me een stuk actiever en vrolijker, het lag dus wel degelijk aan mijn booster, Moderna na twee keer Pfizer (waar ik minder last van had).

ToetieToover

ToetieToover

05-01-2022 om 12:30 Topicstarter

Kris33 schreef op 05-01-2022 om 11:12:

[..]

Dank je! Gisteren booster gehad, Moderna. Van mijn 2e pfizer was ik een dag grieperig en ben ik mijn bed ingedoken op het einde van de middag, nu valt het mee: wat moe gisteren en een pijnlijke arm vandaag. En een beetje gevoelige huid, alsof ik griep ga krijgen zonder me verder ziek te voelen of hoofdpijn te hebben. En het gesprek ging goed! Dus fingers crossed…

Fingers crossed!

ScarceKudu74

ScarceKudu74

05-01-2022 om 12:37

Het is mij flink tegengevallen. Door de bijwerkingen van de booster (koorts etc) kreeg ik uitval van mijn benen en arm.

 Dat zijn voor mij bekende verschijnselen omdat ik ms heb, maar ik had er al jaren geen last van en nav een booster had ik ze niet verwacht. Maar goed, inmiddels gaat het alweer beter. Ik wist ook wel dat het niet blijvend zou zijn, maar ik was er wel verdrietig over 🥺

Als we nog eens moeten boosteren ga ik overleggen of ik weer Pfizer mag, daar had ik helemaal geen klachten van.

Peen schreef op 05-01-2022 om 12:37:

Het is mij flink tegengevallen. Door de bijwerkingen van de booster (koorts etc) kreeg ik uitval van mijn benen en arm.

Dat zijn voor mij bekende verschijnselen omdat ik ms heb, maar ik had er al jaren geen last van en nav een booster had ik ze niet verwacht. Maar goed, inmiddels gaat het alweer beter. Ik wist ook wel dat het niet blijvend zou zijn, maar ik was er wel verdrietig over 🥺

Als we nog eens moeten boosteren ga ik overleggen of ik weer Pfizer mag, daar had ik helemaal geen klachten van.

Dat lijkt me behoorlijk heftig dan. Zeker mentaal.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.