Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Angst om iemand te besmetten met Corona, niet om zelf ziek te worden

Wie herkent dit? Zo, ja hoe ga je ermee om?

Nu de besmettingscijfers zo hoog zijn, ervaar ik stress omdat ik bang ben iemand aan te steken of keuzes te maken waardoor een gezinslid iemand besmet.

We zitten als gezin nu in de praktijk in quarantaine, niet doordat we ziek of positief getest zijn maar uit angst om iemand te besmetten.

De drukte bij de teststraat  zit me ook niet lekker.

klinkt me in de oren als een stress/angst reactie waar je als volwassene het goede voorbeeld aan je kinderen moet geven en een realistische aanpak moet kiezen  met elkaar.
Als je als ouders op 1 lijn kunt komen wat realistisch is en verstandig dan kun je daarna je kinderen helpen een goede route te vinden. Maar ik hoop dat je je wel realiseert dat je reactie erg overtrokken is en helaas erg weinig uit zal halen voor het grote geheel.
Het is belangrijker om energie te steken in je eigen veerkracht en je realiteitszin. Want iedereen om jou heen die ziek wordt kan het op 1000 manieren gekregen hebben.
Gr Angela

ps en zelfs al heb je iemand aangestoken, ga je dan naar de hel? Nee je baalt als een stekker, sterker nog, je zult je hartstikke rot voelen en nog beter opletten. Andere vraag om over na te denken: vind je dat iedereen die besmet is potentieel schuldig is  vind je eigenlijk dat iedereen binnen moet blijven? Zo ja , dan helpt mijn reactie helemaal niet. Maar als je anderen dit niet wilt verplichten dan verwijs ik naar mijn eerste posting. Het heeft weinig zin wat je doet. 
Gr Angela

Ik had dat heel erg het eerste jaar. Ik was dan ook echt heel opgelucht toen na mijn besmetting de kans daarop nihiel bleek.
Na mijn vaccinatie is die angst gelukkig een stuk minder geworden. Alle kwetsbaren in mijn omgeving zijn gevaccineerd, dus ik ben niet meer bang dat ze door mij ernstig ziek worden. De cijfers wijzen uit dat die kanst nu toch echt heel minimaal is.

Mensen van wie ik niet weet of ze gevaccineerd zijn blijf ik afstand houden en ik maak even geen gebruik van niet noodzakelijke contactberoepen. Dus even geen massages voor mij helaas  

En tja het voordeel van long covid is dat ik ook amper mensen zie, dus dat neemt ook een hoop stress weg

Het enige wat je kunt doen is voorzichtig zijn en je aan de maatregelen houden. Mócht je wel besmet raken deel het dan aub met degene met wie je in contact bent geweest. De ggd heeft het erg druk dus het contact en bron onderzoek zal vertraging opleveren. 
Iemand op mijn werk heeft Corona maar door schaamte wordt er erg geheimzinnig over gedaan. Het is geen losbol dus neem aan dat diegene zich zo goed als mogelijk aan de maatregelen heeft gehouden. Maar het geheimzinnige… dat begrijp ik niet. 

Tja wij hebben net mensen aangestoken. Niet expres natuurlijk, maar ja een kind die het van school meegenomen heeft en een ander vriendinnetje heeft aangestoken. Ik vind het echt balen, maar om je hier nou zo druk over te maken. Wij hebben het ook weer van iemand.  Die neem ik ook niets kwalijk. Het is momenteel gewoon heel makkelijk om het op te lopen. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

18-11-2021 om 18:57

Begrijp ik goed dat jullie thuis wonende kinderen hebben,  die nu van jullie ook in preventieve quarantaine moeten? Gaat dat niet erg ver? 

Als je heel bang bent om anderen te besmetten,  dan kun je toch zelftesten gebruiken? Dat zou ik dan doen denk ik. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

18-11-2021 om 19:03

TO ik ben er niet ontzettend bang voor maar ik ben mij zeker wel bewust dat ook al ben ik ingeent ik nog anderen kan besmetten. Daarom houd ik ook 1,5 meter afstand, werk ik weer meer thuis  (1 dag wel naar kantoor, hele week thuis kan niet maar mijn werk houdt in de gaten dat er niet te veel mensen aanwezig zijn) en houd ik me verder ook aan de maatregelen. Meer kun je niet doen.

Ik snap je gevoel. Niks aan te doen helaas. Gewoon weer gaan rustig aan gaan leven en alleen in quarantaine als je ziek bent of corona hebt. 
Verder drukke plekken vermijden, zoals bios etc etc

alhambra

alhambra

18-11-2021 om 22:58 Topicstarter

Mallebeppie schreef op 18-11-2021 om 18:57:

Begrijp ik goed dat jullie thuis wonende kinderen hebben, die nu van jullie ook in preventieve quarantaine moeten? Gaat dat niet erg ver?

Als je heel bang bent om anderen te besmetten, dan kun je toch zelftesten gebruiken? Dat zou ik dan doen denk ik.

Naar school gaan ze wel maar bij klachten blijven ze thuis. Ze hebben nu lichte klachten, dus thuis. Verder hebben we alle plannen geannuleerd.

We gebruiken zelftesten maar die zijn minder betrouwbaar dan pcr. Dus bij een negatieve uitslag toch angst.

Ik weet dat we erg voorzichtig zijn maar de stress en de angst blijft.

Ik wil dit niet, vandaar dit topic.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

18-11-2021 om 23:33

alhambra schreef op 18-11-2021 om 22:58:

[..]

Naar school gaan ze wel maar bij klachten blijven ze thuis. Ze hebben nu lichte klachten, dus thuis. Verder hebben we alle plannen geannuleerd.

We gebruiken zelftesten maar die zijn minder betrouwbaar dan pcr. Dus bij een negatieve uitslag toch angst.

Ik weet dat we erg voorzichtig zijn maar de stress en de angst blijft.

Ik wil dit niet, vandaar dit topic.

Je schrijft in je openingspost dat jullie in quarantaine zijn, niet omdat jullie ziek zijn of een positieve test hebben,  maar uit angst om anderen te besmetten. 

In de gequote post schrijf je dat de kinderen lichte klachten hebben?

Hoe Zit het nou precies? 

Hebben de kinderen een pcr test gehad? Ik gok van niet omdat je je druk maakt om de drukte bij de teststraat?

En hoeven jullie als ouders niet aan het werk? En je partner heeft ook ingestemd met een (onnodige) vrijwillige quarantaine?

Ik heb zelf een vrij angstige persoonlijkheid,  maar toen mijn kind een paar dagen geleden klachten kreeg,  heb ik gelijk een test afspraak gemaakt en ben ik gewoon gaan werken. 

Wat triggert jouw angst zo?

alhambra

alhambra

20-11-2021 om 08:00 Topicstarter

We werken thuis. Kinderen houden we thuis van school bij klachten. We wachten nu op uitslag pcr. Dat het gelukt is om een afspraak te maken heeft rust gegeven.

Ik weet niet wat mijn angst triggert.
Het is breder dan corona. Ik ben ook meedere gebieden (bv. verkeer) bang dat mijn acties leed veroorzaken. Dat het op mijn geweten rust, zeg maar.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

20-11-2021 om 09:25

Dan denk ik dat het tijd wordt,  dat je hier psychologische hulp bij zoekt.  Niet alleen jij hebt hier last van, maar indirect ook je gezin.

Mallebeppie schreef op 20-11-2021 om 09:25:

Dan denk ik dat het tijd wordt, dat je hier psychologische hulp bij zoekt. Niet alleen jij hebt hier last van, maar indirect ook je gezin.

Sterker nog je maakt je gezin verantwoordelijk voor een oplossing voor jouw probleem. Ik stel voor dat jij elders gaat wonen en dat de kinderen daardoor met hun vader een eigen route kunnen kiezen 

Gr Angela

alhambra

alhambra

22-11-2021 om 20:03 Topicstarter

Goed slapen en een negatieve pcr heeft rust in de tent gegeven.
Kids vandaag naar school.
Het heeft geen zin om ons op te sluiten. We zijn al voorzichtig en er is toch geen ontkomen aan.
We blijven thuis bij klachten en we doen geen overbodige dingen. Binnenkort toch op familiebezoek na negatieve sneltests.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.