Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic


Tickel schreef op 29-12-2022 om 14:04:

[..]

Ik vind het wel een beetje raar dat er op Europees niveau geen besluit is over negatieve test als je wil vliegen.

Doordat China zo enorm lang aan zero covid heeft vastgehouden loopt het helemaal uit de hand daar. Het is wachten op mutaties.

Virologen zoals Marion Koopmans en Ab Osterhaus maken zich daar vooralsnog geen zorgen over gelukkig .

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

29-12-2022 om 14:39

wild-flower schreef op 29-12-2022 om 14:09:

[..]

Virologen zoals Marion Koopmans en Ab Osterhaus maken zich daar vooralsnog geen zorgen over gelukkig .

Viroloog Ab Osterhaus vindt het wel een goed idee, maar het heeft niet zoveel zin als niet heel de EU meegaat in die maatregel.  

majorette2005 schreef op 16-12-2022 om 12:42:

[..]

En dit is dankzij het zero covid beleid.


Dat weet ik niet.

Het is daar ook uitgebroken toen men nog nooit gehoord had van Corona. Toen deed men nog niet aan zero covid.

Fleurtje_5 schreef op 05-12-2022 om 16:01:

Ik lees hier vaak dat corona straks te vergelijken is met een griep.

https://nos.nl/artikel/2454925-who-baas-minder-corona-aandacht-kan-leiden-tot-zorgelijke-variant

2 dec. 2022
Verminderde aandacht voor de bestrijding van het coronavirus kan leiden
tot het ontstaan van een nieuwe, dodelijke variant
. Daarvoor waarschuwt
Tedros Adhanom Ghebreyesus, de directeur van de
Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Weliswaar heeft volgens hem 90
procent van de wereldbevolking inmiddels een bepaalde mate van
immuniteit opgebouwd, maar dat betekent niet dat landen achterover
kunnen leunen.


..............


Ab en Marion maken zich nog geen zorgen.  Maar de directeur van WHO vond begin december dat we nog niet achterover moeten leunen.

wild-flower schreef op 29-12-2022 om 11:36:


Eén op de twee reizigers uit China blijkt op Italiaanse luchthaven besmet met corona .

https://www.ad.nl/buitenland/een-op-de-twee-reizigers-uit-china-blijkt-op-italiaanse-luchthaven-besmet-met-corona~af3fc60f/

Als 1 op de 2 overeenkomt met de besmettingsgraad in China zelf dan is het wel zeker dat de piek daar inmiddels bereikt is.

Ik vind ze laks. De Europese leiders. En de rest misschien ook, maar goed, ik zit hier.

Elaine68 schreef op 29-12-2022 om 17:27:

Ik vind ze laks. De Europese leiders. En de rest misschien ook, maar goed, ik zit hier.

Het gaat te traag, alleen vraag ik me af of het helpt als er wel alert was opgetreden, Omikron is zo verschrikkelijk besmettelijk. Het is onmogelijk om het buiten de deur te houden, dat is China niet gelukt en dat gaat Europa ook niet lukken als de Chinezen nieuwe Omikron neefjes en nichtjes importeren. Met zijn allen maar heel hard hopen dat alle varianten relatief mild zullen blijven.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

30-12-2022 om 21:20

OmaVan2 schreef op 29-12-2022 om 17:40:

[..]

Het gaat te traag, alleen vraag ik me af of het helpt als er wel alert was opgetreden, Omikron is zo verschrikkelijk besmettelijk. Het is onmogelijk om het buiten de deur te houden, dat is China niet gelukt en dat gaat Europa ook niet lukken als de Chinezen nieuwe Omikron neefjes en nichtjes importeren. Met zijn allen maar heel hard hopen dat alle varianten relatief mild zullen blijven.

Het probleem is wel dat de Chinese vaccinaties niet zo doeltreffend zijn als degene die in Nederland gebruikt zijn. Er is dus wel een grotere kans dat ze ernstiger ziek worden en opgenomen moeten worden. Niet voor niets kan de zorg en mortuaria in China het niet aan. 

En China is boos

https://www.trouw.nl/buitenland/china-boos-nu-steeds-meer-landen-grenzen-sluiten-voor-besmette-chinezen~b8063cec/

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

31-12-2022 om 09:26

WHO wil toch graag cijfers hebben van China voor een risico inschatting.
https://nos.nl/artikel/2458269-who-roept-china-opnieuw-op-coronacijfers-te-delen

Fleurtje_5 schreef op 29-12-2022 om 15:12:

[..]


Dat weet ik niet.

Het is daar ook uitgebroken toen men nog nooit gehoord had van Corona. Toen deed men nog niet aan zero covid.

Ik reageerde op een door jouw geplakte link , te weinig gevaccineerden en zero covid zijn de redenen waarom het na  loslaten van alle maatregelingen, het gillend uit de hand loopt daar.  Dat het daar ooit uitgebroken was heeft heeft niets mee te maken.

majorette2005 schreef op 31-12-2022 om 18:46:

[..]

Ik reageerde op een door jouw geplakte link , te weinig gevaccineerden en zero covid zijn de redenen waarom het na loslaten van alle maatregelingen, het gillend uit de hand loopt daar. Dat het daar ooit uitgebroken was heeft heeft niets mee te maken.


Dat weet ik dat je daarop reageerde. Het waren trouwens twee linkjes.

Daaronder schreef je:

En dit is dankzij het zero covid beleid.

Dát zou ik niet durven te beweren. Mensen die corona krijgen bouwen toch, net als een gevaccineerde, ook afweerstoffen op. Toch?

Fleurtje_5 schreef op 01-01-2023 om 16:05:

[..]


Dat weet ik dat je daarop reageerde. Het waren trouwens twee linkjes.

Daaronder schreef je:

En dit is dankzij het zero covid beleid.

Dát zou ik niet durven te beweren. Mensen die corona krijgen bouwen toch, net als een gevaccineerde, ook afweerstoffen op. Toch?

Als je mensen wil behoeden voor besmetting dmv zero covid beleid, plus gebrekkige vaccinatie, dan ontploft het als je alles weer losgooit, zoals in China nu. Wat begrijp jij hier niet aan?  Je ziet het toch gebeuren, in Nederland waren er ook voorstanders voor zero covid beleid, gelukkig hadden die het niet voor het zeggen gekregen.

majorette2005 schreef op 01-01-2023 om 17:56:

[..]

Als je mensen wil behoeden voor besmetting dmv zero covid beleid, plus gebrekkige vaccinatie, dan ontploft het als je alles weer losgooit, zoals in China nu. Wat begrijp jij hier niet aan? Je ziet het toch gebeuren, in Nederland waren er ook voorstanders voor zero covid beleid, gelukkig hadden die het niet voor het zeggen gekregen.


En dit schrijf je omdat ik schreef:

Dat weet ik niet.

Het is daar ook uitgebroken toen men nog nooit gehoord had van Corona. Toen deed men nog niet aan zero covid.



https://nos.nl/artikel/2458644-klm-neemt-maatregelen-op-chinavluchten-na-onrust-onder-personeel

Luchtvaartmaatschappij KLM treft extra voorzorgsmaatregelen voor
personeel dat werkt op vluchten vanuit China. De crew krijgt onder meer
de beschikking over FFP2-mondkapjes en mag ook gebruik maken van een
aparte wc.


.......
De wc bij de cockpit mag voortaan alleen door stewards, stewardessen en
piloten gebruikt worden. Daarnaast wordt volgens de
luchtvaartmaatschappij
de service aan boord aangepast,
zodat er minder "langdurige contactmomenten" zijn.


KLM vliegt nu drie keer per week naar China. Vanaf eind deze maand wordt
dat aantal opgehoogd naar zes vluchten.
Vandaag praten lidstaten van de
Europese Unie over een gezamenlijke aanpak voor reizigers uit China.


.......

Zal dit voldoende zijn?

ps. Kunnen de reizigers bij het uitstappen zeggen 'het ging allemaal veilig, want de crew kwam maar een keer langs voor het aanbieden van een drankje en de crew had een eigen toilet'?

Voldoende voor wat? De maatregelen van de KLM zijn er vooral op gericht om het eigen personeel te beschermen.
Praktisch kun je ervan uit gaan dat als er een variant komt die nog besmettelijker is dan de huidige dat die dan ook hier komt. Onafhankelijk van waar ter wereld die voor het eerst opduikt. Wat wij hier dus kunnen doen is vooral zorgen dat onze immuniteit op peil blijft. Dus als je nog niet besmet geweest bent deze winter èn je hebt je herhaalprik nog niet gehaald dan is nu een uitstekend moment om die herhaalprik alsnog te halen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.