Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic


CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

10-06-2022 om 13:08

Daglichtlamp schreef op 10-06-2022 om 13:02:

[..]

Ik schreef in het draadje over testen drie dagen geleden al dat het er op lijkt dat we weer aan het stijgen zijn. Zolang dat binnen de perken blijft is er geen probleem. Maar wel reden om als kwetsbare als je nog niet al je herhaalprikken hebt gehad die alsnog z.s.m. te halen.

Ik ben een kwetsbare. Ik heb een auto-immuunziekte, door deze ziekte flink overgewicht, en heb ik heb astma. 
Ik ben niet gevaccineerd. 
Die stijging is voor mij - en zo zijn er velen meer - geen reden om die herhaalprikken (of überhaupt de eerste) z.s.m. te halen.

Ik heb overigens drie maanden geleden Covid gehad. En dat stelde letterlijk geen ruk voor. Een nacht helse keelpijn. 2 dagen lichte verhoging en wat moe. En 2 dagen zware benen en buikloop. Voor de rest niks. Naast die nacht keelpijn nul luchtwegklachten.

Tot zover mijn druk op de zorg als niet-gevaccineerde. 

Jij vind het een reden. Dat is wat anders dan dat het een reden is. 

Helena71 schreef op 10-06-2022 om 13:08:

[..]

Ik ben een kwetsbare. Ik heb een auto-immuunziekte, door deze ziekte flink overgewicht, en heb ik heb astma.
Ik ben niet gevaccineerd.
Die stijging is voor mij - en zo zijn er velen meer - geen reden om die herhaalprikken (of überhaupt de eerste) z.s.m. te halen.

Ik heb overigens drie maanden geleden Covid gehad. En dat stelde letterlijk geen ruk voor. Een nacht helse keelpijn. 2 dagen lichte verhoging en wat moe. En 2 dagen zware benen en buikloop. Voor de rest niks. Naast die nacht keelpijn nul luchtwegklachten.

Tot zover mijn druk op de zorg als niet-gevaccineerde.

Jij vind het een reden. Dat is wat anders dan dat het een reden is.

Fijn dat het voor jou meeviel. Grootschalig onderzoek heeft inmiddels laten zien dat je kansen met vaccin beter zijn.Jouw n = 1 onderzoek doet daar niets aan af.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

10-06-2022 om 13:15

Daglichtlamp schreef op 10-06-2022 om 13:11:

[..]

Fijn dat het voor jou meeviel. Grootschalig onderzoek heeft inmiddels laten zien dat je kansen met vaccin beter zijn.Jouw n = 1 onderzoek doet daar niets aan af.

Dat beweer ik ook niet. Zelf mijn n=25 doet daar niets aan af.

wild-flower schreef op 10-06-2022 om 11:11:

[..]

Nee nog niet . Ik las een tijd geleden dat die niet
vóór het najaar beschikbaar zullen zijn , maar heb er niets meer over gehoord .

https://www.telegraaf.nl/nieuws/403857485/nieuwe-coronaprik-moet-beter-beschermen-tegen-omicron

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/06/13/vws-verwacht-in-komende-maanden-nieuwe-vaccinatierondes-a4133266

Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) houdt er rekening mee dat „in de komende maanden” nieuwe vaccinatierondes nodig zijn. Dat staat in de langetermijnstrategie die minister Ernst Kuipers (Volksgezondheid, D66) maandag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. (...)

Volgens het ministerie zijn genoeg vaccins op voorraad om de hele Nederlandse bevolking een herhaalvaccinatie aan te bieden. Meerdere farmaceuten werken aan aangepaste coronavaccins die effectiever werken tegen nieuwe varianten, zoals de Omikronvariant. Nederland kan de vaccins die het dan nog tegoed heeft van een farmaceut omzetten naar het aangepaste vaccin, zodra dit beschikbaar komt. (rest weggelaten)

Mug schreef op 16-05-2022 om 17:42:

[..]

Ik had de ijdele hoop dat het beter zou gaan nu we iemand vanuit het ziekenhuis als minister hebben. Helaas lijkt dat niks uit te maken.

Het wordt weer too little too late, ben ik bang

Ik vind het ook een grote teleurstelling.

Kennelijk haalt politiek niet het beste uit mensen naar boven.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

14-06-2022 om 09:12

Mug schreef op 16-05-2022 om 17:42:

[..]

Ik had de ijdele hoop dat het beter zou gaan nu we iemand vanuit het ziekenhuis als minister hebben. Helaas lijkt dat niks uit te maken.

Het wordt weer too little too late, ben ik bang

Zijn laatste interview is ook al weet zo’n pareltje. Echt een minister die de gezondheid van het volk op 1 heeft staan hoor. Echt waar. Hij heeft echt het beste met ons voor hoor. Echt. 
Dat er nog mensen zijn die dat geloven. 

Sarcasmemodus uit. 

Helena71 schreef op 14-06-2022 om 09:12:

[..]

Zijn laatste interview is ook al weet zo’n pareltje. Echt een minister die de gezondheid van het volk op 1 heeft staan hoor. Echt waar. Hij heeft echt het beste met ons voor hoor. Echt.
Dat er nog mensen zijn die dat geloven.

Sarcasmemodus uit.

Hoe zie jij dan een goed Coronabeleid? Ik begrijp dat je tegen vaccineren bent, ben je dan voor lock-downs? Of zie je nog andere oplossingen? 

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

14-06-2022 om 12:04

OmaVan2 schreef op 14-06-2022 om 11:51:

[..]

Hoe zie jij dan een goed Coronabeleid? Ik begrijp dat je tegen vaccineren bent, ben je dan voor lock-downs? Of zie je nog andere oplossingen?

Ik ben tegen vaccineren? Nee hoor. Dat iemand zelf niet gevaccineerd is, betekent niet automatisch dat je tegen vaccineren bent. 

En nee, niet voor lockdowns. Meer geld voor de zorg. Dat wel. We zijn nu twee jaar onderweg. Geen extra geld voor de zorg (die moeten het doen met wat applaus) al twee jaar lang weigeren in te zetten op uitbreiding van de IC, maar wel een miljard euro vrijmaken voor toegangstesten nog eens 45 miljoen voor boa’s en controle. 

https://www.parool.nl/nederland/ministerie-lag-in-de-clinch-met-ziekenhuizen-over-uitbreiding-ic-bedden~b32b43fd/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Helena71 schreef op 14-06-2022 om 12:04:

[..]

Ik ben tegen vaccineren? Nee hoor. Dat iemand zelf niet gevaccineerd is, betekent niet automatisch dat je tegen vaccineren bent.

En nee, niet voor lockdowns. Meer geld voor de zorg. Dat wel. We zijn nu twee jaar onderweg. Geen extra geld voor de zorg (die moeten het doen met wat applaus) al twee jaar lang weigeren in te zetten op uitbreiding van de IC, maar wel een miljard euro vrijmaken voor toegangstesten nog eens 45 miljoen voor boa’s en controle.

https://www.parool.nl/nederland/ministerie-lag-in-de-clinch-met-ziekenhuizen-over-uitbreiding-ic-bedden~b32b43fd/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Het middenkader in het ziekenhuis heeft met de nieuwste CAO een flinke loonsverhoging gekregen. De leegloop van IC-personeel is onderwijl gecompenseerd door het maximaal opleiden van nieuwe IC -verpleegkundigen. Jammer van het financiële gesteggel, maar je moet ziekenhuizen geen carte blanche geven. Overigens zeg ik daarmee niet dat alles goed gaat, maar zo negatief als jij het neerzet, zie ik het niet.

OmaVan2 schreef op 16-06-2022 om 14:23:

[..]

Het middenkader in het ziekenhuis heeft met de nieuwste CAO een flinke loonsverhoging gekregen. De leegloop van IC-personeel is onderwijl gecompenseerd door het maximaal opleiden van nieuwe IC -verpleegkundigen. Jammer van het financiële gesteggel, maar je moet ziekenhuizen geen carte blanche geven. Overigens zeg ik daarmee niet dat alles goed gaat, maar zo negatief als jij het neerzet, zie ik het niet.

Zo negatief is het wel. Nederland heeft per hoofd van de bevolking de minste IC-bedden van heel West-Europa. België, Duitsland, enz. hadden er al veel meer toen corona nog niet eens "bestond". En nu nog steeds. Niet voor niets zijn IN de coronatijd mensen naar Duitsland en België verhuisd omdat we in Nederland niet in staat bleken de vereiste zorg te bieden. Je zou zeggen dat ze daarvan geleerd hebben, maar het tegendeel is het geval.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

16-06-2022 om 20:52

Pejeka1 schreef op 16-06-2022 om 19:19:

[..]

Zo negatief is het wel. Nederland heeft per hoofd van de bevolking de minste IC-bedden van heel West-Europa. België, Duitsland, enz. hadden er al veel meer toen corona nog niet eens "bestond". En nu nog steeds. Niet voor niets zijn IN de coronatijd mensen naar Duitsland en België verhuisd omdat we in Nederland niet in staat bleken de vereiste zorg te bieden. Je zou zeggen dat ze daarvan geleerd hebben, maar het tegendeel is het geval.

Dit dus. Kuipers vind het nog steeds niet nodig. Hij zet liever in op vaccins en maatregelen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

16-06-2022 om 20:57

Pejeka1 schreef op 16-06-2022 om 19:19:

[..]

Zo negatief is het wel. Nederland heeft per hoofd van de bevolking de minste IC-bedden van heel West-Europa. België, Duitsland, enz. hadden er al veel meer toen corona nog niet eens "bestond". En nu nog steeds. Niet voor niets zijn IN de coronatijd mensen naar Duitsland en België verhuisd omdat we in Nederland niet in staat bleken de vereiste zorg te bieden. Je zou zeggen dat ze daarvan geleerd hebben, maar het tegendeel is het geval.

Dat heeft een reden, een ic bed is 5x zo duur als een gewoon bed en in Nederland kijken artsen op een andere manier naar geven van IC-zorg.

Als je gaat handelen volgens Italiaanse of Duitse richtlijnen dan wordt de zorg onbetaalbaar.

https://nos.nl/artikel/2328874-waarom-nederland-vergeleken-met-andere-landen-weinig-ic-bedden-heeft

Tickel schreef op 16-06-2022 om 20:57:

[..]

Dat heeft een reden, een ic bed is 5x zo duur als een gewoon bed en in Nederland kijken artsen op een andere manier naar geven van IC-zorg.

Als je gaat handelen volgens Italiaanse of Duitse richtlijnen dan wordt de zorg onbetaalbaar.

https://nos.nl/artikel/2328874-waarom-nederland-vergeleken-met-andere-landen-weinig-ic-bedden-heeft

Want in Duitsland is de zorg onbetaalbaar? Nooit van gehoord. Mensen die zorg nodig hebben, krijgen dat in Duitsland net zo goed als in Nederland.

Pejeka1 schreef op 16-06-2022 om 19:19:

[..]

Zo negatief is het wel. Nederland heeft per hoofd van de bevolking de minste IC-bedden van heel West-Europa. België, Duitsland, enz. hadden er al veel meer toen corona nog niet eens "bestond". En nu nog steeds. Niet voor niets zijn IN de coronatijd mensen naar Duitsland en België verhuisd omdat we in Nederland niet in staat bleken de vereiste zorg te bieden. Je zou zeggen dat ze daarvan geleerd hebben, maar het tegendeel is het geval.

Het ene IC-bed is het andere niet. En ja, ook als je de medium care bedden er van af trekt, heeft Duitsland nog steeds meer IC bedden. Nederland wil dan ook iets uitbreiden omdat Corona niet meer weg gaat, daarom wordt er hard gewerkt aan het opleiden van nieuwe IC-verpleegkundigen. The bottom line is dat wij met zijn allen moeten accepteren dat er grenzen zijn aan de zorg. Alle zorg leveren die wij, door de vergrijzing, op termijn nodig hebben, wordt onbetaalbaar. Misschien moeten wij bij een volgende golf de opname criteria voor COVID patiënten op de IC strenger maken. Ik ben een groot tegenstander van hey ongebreideld laten groeien van de gezondheidszorg. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.