Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

3 x heel licht streepje op corona test maar negatieve pcr

Voor je begint te lezen: ik ben volledig gevaccineerd en hou me aan alle regels.

Ik ben niet lekker; snot, hoofdpijn, niezen, algeheel blegh gevoel/spierpijn bijna geen smaak en geur en darmklachten. Aangezien ik heel alert ben op elke snottebel test ik meteen. Eerste keer negatief. Maar dat was heel in het begin.
Tweede keer (dag later want werd nu wel erg verkouden)heeeeeeel licht streepje: meteen afspraak gemaakt voor pcr test zoals het hoort. Me afgezonderd van gezin etc.
Puber was ook verkouden (en negatief getest paar dagen eerder plus iedereen op school snottert) dus ik dacht dat hij mij besmet had. Echter ik bleef echt niet fit. Kreeg verhoging etc..
Nog een test gedaan samen met zoon want miss zag ik wel een indroogstreepje en lag het aan de test: wederom had ik een heel licht streepje en zoon niks.
Dag later uitslag pcr: negatief. Oke ik had dus geen corona want pcr was doorslaggevend.
Ik bleef me niet lekker voelen. En het ging ook niet echt beter. Blijf snot houden en een kortademig gevoel (alsof ik hyperventileer) en spierpijn en nu ook darmklachten.
Net toch nog maar een thuistest gedaan en je raadt het al: weer een piepklein en heel licht streepje. Soort indroog streepje. Ik lees de test na 15 min af en na 30 gooi ik hem weg.
Ik weet nu niet wat ik hier mee moet?


Nog een keer bij de GGD testen. Een thuistest is juist niet bedoeld om te testen als je klachten hebt.

Misschien nog een keer de pcr-test doen? Ik zou dit zelf ook niet helemaal vertrouwen. Beterschap!

Salomewinterqueen

Salomewinterqueen

04-10-2021 om 17:26 Topicstarter

Ja ik heb net ggd gebeld en ga idd nog een pcr doen.

Ik ga morgen voor de derde keer in één week testen. Eerste keer was te vroeg, tweede keer 5 dagen na contact met positief geteste vader, en morgen 5 dagen na contact met positief geteste moeder.
Ik heb ook klachten, maar tot nu toe constant negatief getest. Misschien ben ik wel immuun.

Salomewinterqueen

Salomewinterqueen

04-10-2021 om 17:48 Topicstarter

SombraOnline schreef op 04-10-2021 om 17:40:

Ik ga morgen voor de derde keer in één week testen. Eerste keer was te vroeg, tweede keer 5 dagen na contact met positief geteste vader, en morgen 5 dagen na contact met positief geteste moeder.
Ik heb ook klachten, maar tot nu toe constant negatief getest. Misschien ben ik wel immuun.

Ja ik heb net een afspraak gemaakt. Tweede in 3 dagen. Maar ja die klachten blijven en die thuistest....

Met een vaccinatie is immuun zijn helemaal niet zo gek, daarnaast bestaat gewoon griep ook nog steeds. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

04-10-2021 om 18:27

Maakt het echt zoveel uit voor jou? Jij bent ziek en blijft dus sowieso thuis. Je gecaccineerde huisgenoten hoeven niet meer thuis te blijven of je nu wel of geen positieve test hebt. Dus ik zou gewoon thuis uitzieken.

Overigens heerst de griep/verkoudheid ontzettend. Bovendien is een pcr test zo gevoelig, dat het een besmetting echt wel opgepikt wordt.

mijn zelftest was positief. Ggd test 2x negatief. Geen idee hoe het kan. 

Salomewinterqueen

Salomewinterqueen

04-10-2021 om 18:58 Topicstarter

3xscheepsrecht schreef op 04-10-2021 om 18:43:

mijn zelftest was positief. Ggd test 2x negatief. Geen idee hoe het kan.

Ja zie je. Bij mij dus ook. Denk je dat je corona hebt (gehad?) was je erg ziek? Zijn mensen om je heen ook ziek geworden? Wat waren je klachten? En ben je ook gevaccineerd?

3xscheepsrecht schreef op 04-10-2021 om 18:43:

mijn zelftest was positief. Ggd test 2x negatief. Geen idee hoe het kan.

Die test zijn niet zo betrouwbaar, je moet ze ook op een bepaalde manier bewaren. 

Ik had niet veel klachten maar deed de test ivm uitbraak op werk en (veel) contact met GGD positief geteste personen. Daardoor aannemelijk dat mijn zelftest klopte maar gek genoeg dus 2x negatief getest bij GGD. Voor zekerheid toen maar wel in quaraintaine gegaan. Ik was toen dit speelde nog niet gevaccineerd want was vlak voor mijn jaartal aan de beurt was. Mijn oudere collega's waren wel gevaccineerd en het bleek dat niemand van hen besmet is geraakt tijdens de uitbraak. Wel had 1 van hen een positieve zelftest maar ook een negatieve GGD test net als ik. Heel vreemd. 

Een gewone griep of verkoudheid bestaat ook nog.

In mijn omgeving zijn er een aantal mensen met een positieve zelftest geweest die ook bij de GGD positief testten. Maar daar was die tweede streep echt duidelijk te zien, vergelijkbaar met de controlestreep. En die streep was binnen enkele seconden zichtbaar, bij alle 6 personen. 

Ik denk dat je je te druk maakt. Je hebt je laten testen bij de GGD en de uitslag was negatief. Waarschijnlijk ben je gewoon verkouden of wat grieperig.

Toen mijn dochter en ik een zelftest deden kwam het streepje echt onmiddelijk en donker. Je zag het vocht in de test trekken en meteen het streepje kleuren als het op die hoogte kwam. Daarna pcr test gedaan en beiden positief. Terwijl we beiden nog geen klachten hadden en het vroeg was. Dus denk dat ik bij een heel licht streepje wel op de negatieve pcr test zou vertrouwen.

Zo'n zelftest geeft in dit geval liever een vals positief resultaat dan een vals negatief. Er valt wel wat te sleutelen aan de gevoeligheid en daarmee de zogenaamde 'cut-off'.

Na een negatieve zelftest zullen weinigen nog naar de ggd gaan voor een bevestiging. Dat wil je voorkomen met de positieve gevallen, daarom staat een zelftest heel gevoelig afgesteld met een grotere kans op vals positieven zodat ook de twijfel gevallen er uitgehaald worden en deze getest worden bij de GGD.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.