Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Wat IK nooit begrepen heb aan jeans....

2261393-1-08.jpg

Waarom zien de meeste nieuwe jeans er uit alsof ze al aan het slijten zijn, die verkleurde vlakken erop? 
Ik vind het soms  best lastig om een 'nette' spijkerbroek te vinden.

Wat valt er te snappen aan high waist? Ieder figuur is anders en wat iemand prettig vind zitten is ook heel persoonlijk. 

Ik ben een kind van de jaren 90 en ben gewend dat mijn broekrand onder mijn buik zit. Ik heb nog nooit echt een high waste broek gedragen, maar als ik mijn hele buik in mijn spijkerbroek stop ziet het er waarschijnlijk niet uit. 
Ik zorg altijd dat mijn kleding over mijn buik heen valt zodat ik meer mijn benen benadruk. 

Hier zie ik veel verschil in kwaliteit spijkerbroeken. Ooit had ik er 1 van een tientje van Vogele en die ging jaren en jaren mee, was niet kapot te krijgen. Andere spijkerbroeken lijken na een paar keer wassen al uit elkaar te vallen. 

Ik draag al 25 jaar als ik een spijkerbroek draag een jogdenim. En dan geen gewone met 2 procent elastan maar de echte zachte met katoen,polyester en elastan.
ik vind gewone denim erg vervelend zitten maar t soms wel leuk om een spijkerbroek aan te hebben.
Wel  wat egale stof, vaak donkerdere,zonder vlekken,kapotte stukken etc. Toevallig vorig jaar na een jaar of 8 weer 2 nieuwe gekocht omdat ik een ander model wilde.

Geen heel hoog model maar gewoon die bij mij dan toch wat lager zit. Heel hoog vind ik zo naar tegen mijn maag drukken als je gaat zitten.

BlairW schreef op 15-09-2026 om 22:48:

Wat valt er te snappen aan high waist? Ieder figuur is anders en wat iemand prettig vind zitten is ook heel persoonlijk.

Ja dit dus.

Damoontje schreef op 16-09-2026 om 02:26:

Ik ben een kind van de jaren 90 en ben gewend dat mijn broekrand onder mijn buik zit. Ik heb nog nooit echt een high waste broek gedragen, maar als ik mijn hele buik in mijn spijkerbroek stop ziet het er waarschijnlijk niet uit.
Ik zorg altijd dat mijn kleding over mijn buik heen valt zodat ik meer mijn benen benadruk.

Hier zie ik veel verschil in kwaliteit spijkerbroeken. Ooit had ik er 1 van een tientje van Vogele en die ging jaren en jaren mee, was niet kapot te krijgen. Andere spijkerbroeken lijken na een paar keer wassen al uit elkaar te vallen.

Bij mij ziet een high waist er juist beter uit. Mijn buik is wat bol en als daar een broek overheen zit, is alles wat egaler en lijk ik wat slanker 😊

Kwaliteit verschilt inderdaad heel erg! Ik had vaak broeken van bonprix, maar die gingen hooguit 1 tot 2 jaar mee. Dan waren ze echt doorgesleten aan de binnenkant van mijn benen. Die van Adidas is veel dikker en blijft veel mooier, maar daar is de prijs ook naar. Ik kocht ook wel wat broeken via shein, omdat die een curved lijn hebben en dat past veel beter om mijn billen dan de broeken die ik hier in de winkels kan vinden. Die blijven voor die prijs ook wel verrassend goed. En hebben elastiek achterin, wat ik heel prettig vind zitten.

Ik vind Levi's ook zo achteruit. Vaak na 1 dag dragen enorm uitgerekt en had ik beter een maat kleiner kunnen kopen. 

Herfstappeltaart schreef op 16-09-2026 om 08:23:

Ik vind Levi's ook zo achteruit. Vaak na 1 dag dragen enorm uitgerekt en had ik beter een maat kleiner kunnen kopen.

dat was vroeger al. en wij 13 jarigen vonden het geweldig, want een maand naar school fietsen en de scheuren zo net onder je bil vielen erin. bij andere merken ging dat niet zo snel. 

Zeespiegel schreef op 15-09-2026 om 22:15:

[..]

Tegenwoordig hebben veel jeans een beetje stretch, en er zijn veel verschillende modellen, met aparte lengte en breedte maten, waardoor je (in de speciaalzaak) er bijna altijd 1 kan vinden die jouw past.

Het vervelende van al die stretchtoepassingen is dat jeans van nu veel sneller slijten. Als je fietst. Jammer!

Wilgenkatje- schreef op 16-09-2026 om 10:51:

[..]

Het vervelende van al die stretchtoepassingen is dat jeans van nu veel sneller slijten. Als je fietst. Jammer!

Ik fiets niet zoveel, maar vind het evengoed irritant dat ondertussen overal stretch in zit. Het gaat allemaal zo snel lubberen als je het even aan hebt.

Ik vind jeans helemaal niet oncomfortabel. Ik draag ze juist als ik iets comfortabels aan wil icon_e_smile.gif En dus bij voorkeur zonder stretch, maar het valt niet meer mee om die te vinden.

Ben ook van de high waist overigens. Mid waist valt bij mij meestal precies in de 'vouw', dat knelt als ik ga zitten. Voor low waist heb ik het lijf niet meer en hight waist is over het algemeen perfect.
Qua wassing heb ik ook het liefst egaal. Die vlekken hoeven van mij ook niet perse. Hoewel ik soms bij een lichtere jeans nog wel leuk kan vinden.

dat ging even niet goed

Ik heb veel spijkerbroeken ( overigens ook heul veel ander soort broeken maar dat is niet het onderwerp). Mijn favorite merken zijn Les Temps des Cerises, Gtsar, Parami ( super comfortabel), Cambio en oude Levi’s. Ik heb broeken met en zonder stretch. Die zonder zitten na een uurtje het lekkerste van allemaal. Het eerste uurtje moeten ze even voegen of zo. Die met stretch zitten meteen goed maar slijten wel eerder. Ik heb ook wel destroyed varianten maar niet zo extreem als jongeren. Ik vind het altijd wel leuk staan.

ik draag high waist, low waist, wide leg, barrel, denim jumpsuit, etc etc.
Heerlijk, wel graag wat elastaan erin. Wel zo prettig.

Ik heb ook weinig klik met jeans. De wide jeans , high waist van M&S staan me mooi maar ik kan ze maar 1 dag aan omdat ze lubberen. Zo erg dat het een maat groter is (en ik heb geen zin in continu wassen) 
De Jeans van Ninepine zitten lekker en lubberen maar de stretch stof valt niet zo mooi op mijn buik. 
De broeken zonder stretch vind ik niet lekker zitten. 
En als ik toch een spijkerbroek aan doe dan weet ik het niet goed te combineren. Alles staat snel suf  

Oei, en nu wil ik dus een Adidas jeans, zonder stretch...
Ik blijf nog even op mijn handen zitten. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.