Beauty en fashion
Beterlaat2021!
15-09-2026 om 11:46
Wat IK nooit begrepen heb aan jeans....

Waarom zien de meeste nieuwe jeans er uit alsof ze al aan het slijten zijn, die verkleurde vlakken erop?
Ik vind het soms best lastig om een 'nette' spijkerbroek te vinden.
BlairW
15-09-2026 om 12:20
Ik kom genoeg spijkerbroeken tegen die dat niet hebben. Laatst nog een mooie donkerblauwe gekocht bij c&a. En mijn Adidas jeans heeft ook niet van die vlekken.
Broadway
15-09-2026 om 12:54
volgens mij is dat stonewashed helemaal niet meer veel in de winkels te zien dus ik denk dat je even opnieuw moet gaan kijken
Zebra04
15-09-2026 om 13:38
Er is vaak wel een beetje een wassing, ik vind dat juist mooi. Stonewashed was wat vlekkerig toch? Dat vind ik niet mooi, maar zie je idd bijna niet meer
ToetieToover
15-09-2026 om 14:15
Ik snap nooit aan jeans dat ze niet lekker zitten en toch massaal worden gedragen. Het blijft een stugge stof. Ik heb welgeteld 1 jeansbroek. De modellen veranderen nog wel eens met de mode en ik wil graag hoge taille en uitlopende pijpen voor mijn lange benen en dat is soms niet makkelijk te verkrijgen geweest. Dan wachtte ik nog een jaartje of wat tot het door mij geliefde model weer in de mode kwam. Ze gaan jaren mee, zeker als je ze weinig draagt zoals ik ![]()
BlairW
15-09-2026 om 14:26
Ik heb jeans die echt wel lekker zitten. Heb er diverse met elastiek achterin, dat vind ik heel prettig. En ik heb ook een wat hogere taille nodig, zo laag vind ik niks. Mijn Adidas jeans zit ook echt heerlijk! Daar woon ik zo’n beetje in. En die slijt niet snel, want daar zit geen stretch in. Is echt nog zo’n ouderwetse, dikkere spijkerbroek.
Herfstappeltaart
15-09-2026 om 15:42
ToetieToover schreef op 15-09-2026 om 14:15:
Ik snap nooit aan jeans dat ze niet lekker zitten en toch massaal worden gedragen. Het blijft een stugge stof. Ik heb welgeteld 1 jeansbroek. De modellen veranderen nog wel eens met de mode en ik wil graag hoge taille en uitlopende pijpen voor mijn lange benen en dat is soms niet makkelijk te verkrijgen geweest. Dan wachtte ik nog een jaartje of wat tot het door mij geliefde model weer in de mode kwam. Ze gaan jaren mee, zeker als je ze weinig draagt zoals ik
Ik vind jeans juist héérlijk zitten. Ik kan er in slapen bij wijze van spreken. Ik heb altijd medium of hoge taille en slimfit pijpen, dus aansluitende smalle pijpen, maar absoluut niet strak (geen skinny). Ik moet mezelf juist altijd geweld aandoen om een andere broek te kiezen (bijvoorbeeld als ik eens netjes wil zijn). Ze houden ook zo lekker mijn buik in bedwang
Herfstappeltaart
15-09-2026 om 15:53
Stonewashed is letterlijk gewassen met stenen in de trommel, waardoor je wat wittige randjes aan de pijpen en zakken krijgt. Ik vind het wel mooi. Al die echte vlekken en strepen en rafels en gaten vind ik heel erg lelijk. Heel klassiek donkerblauw zonder enige wassing vind ik ook niks.
Tjilp
15-09-2026 om 18:12
Ik wil heel graag jeans zonder wassing en zonder rafels. Ik verslijt m graag zelf. Net als m’n spijkerjasje dat ik al ruim 20 jaar heb. Draag het nu weinig meer wegens instortingsgevaar.
MMcGonagall
15-09-2026 om 21:37
Ik snap niet dat jullie voor high waist gaan. Ik heb nul buikje, zelfs een four-pack in het juiste licht, maar high waist zit zo strak en benauwend. Ik heb altijd gewoon regular, centimeter onder de navel ongeveer. Dat zit veel fijner.
Grietje2
15-09-2026 om 21:41
ik vind high waist juist fijn, houdt me buikje metvwat te veel los vel bij elkaar 😊
Ies
15-09-2026 om 21:50
Ik snap high waisted ook helemaal niet. Hier wel een buikje, maar daar wil ik graag ruimte voor! Vreselijk als daar vanalles klemt. Ik ga het liefst voor low waisted.
Ik vind het ook niet altijd makkelijk een spijkerbroek te vinden die ik én leuk vind én die comfortabel zit. Maar bij andere broeken vind ik dat nog moeilijker dus ik draag vnl spijkerbroeken.
Zeespiegel
15-09-2026 om 22:15
ToetieToover schreef op 15-09-2026 om 14:15:
Ik snap nooit aan jeans dat ze niet lekker zitten en toch massaal worden gedragen. Het blijft een stugge stof. Ik heb welgeteld 1 jeansbroek. De modellen veranderen nog wel eens met de mode en ik wil graag hoge taille en uitlopende pijpen voor mijn lange benen en dat is soms niet makkelijk te verkrijgen geweest. Dan wachtte ik nog een jaartje of wat tot het door mij geliefde model weer in de mode kwam. Ze gaan jaren mee, zeker als je ze weinig draagt zoals ik
Tegenwoordig hebben veel jeans een beetje stretch, en er zijn veel verschillende modellen, met aparte lengte en breedte maten, waardoor je (in de speciaalzaak) er bijna altijd 1 kan vinden die jouw past.
Zeespiegel
15-09-2026 om 22:17
Ies schreef op 15-09-2026 om 21:50:
Ik snap high waisted ook helemaal niet. Hier wel een buikje, maar daar wil ik graag ruimte voor! Vreselijk als daar vanalles klemt. Ik ga het liefst voor low waisted.
Ik vind het ook niet altijd makkelijk een spijkerbroek te vinden die ik én leuk vind én die comfortabel zit. Maar bij andere broeken vind ik dat nog moeilijker dus ik draag vnl spijkerbroeken.
Ik zoek juist altijd high waist, anders heb ik blote billen als ik buk of ga zitten. Maar ze hebben inderdaad vaak te weinig ruimte van voor, terwijl het bij mijn rug dan nog moet worden ingenomen.
CharlieB
15-09-2026 om 22:18
Ik heb high waist, want dan zitten de rand en de knoop boven mijn knelpunt. Bij medium zit de boel in de weg als ik zit en dan knelt het juist. Low heb ik niet meer gedragen sinds ik tiener was.
Ik heb ook zeker wel hele comfortabele jeans. En ik vind jeans simpelweg wat makkelijker te combineren. Ben daar niet zo behendig in.
Op mijn werk draag ik wel het liefst egale jeans zonder wassing. In de zomer in mijn vrije tijd soms nog wel (zoals het plaatje) maar vaak vind ik het ook niet zo mooi.