Beauty en fashion
Wattenbolleke
22-06-2026 om 08:04
'topje' grote cupmaat
met dit warme weer draag ik het liefst geen bh, zit niet lekker. Maar om me niet helemaal naakt te voelen wil ik wel graag iets aan. Ik ben dus opzoek naar topjes waar een cupmaat H in past. Action heeft ze, hema ook, en die heb ik geprobeerd maar zijn net te klein.
Er zijn er talloze te koop online, maar ik ben opzoek naar ervaringen van items waar grote borsten in passen. Oja, ik zoek iets zonder achtersluiting.
Wie heeft de gouden tip?
Roodkapjeendewolf
22-06-2026 om 10:32
Ik heb er afgelopen jaren verschillende geprobeerd maar ze geven of niet voldoende steun, drukken ze plat of maken de borsten enorm. Ik ben terug bij de normale steunende bh’s. Deze steunen en liften het beste waardoor het uiteindelijk minder warm voelt.
Neweve
22-06-2026 om 10:53
ik heb een sport top van de h&m met extra steun rondom de borsten ingebouwd, maar of dit voor Cup h voldoende is (voor een cup d wel, maar toen ik borstvoeding gaf pastte het niet meer)
En de Zeeman adverteerde met topjes met ingebouwde bh. Geen idee of ze lekker zitten en tot Cup h gaan.
Wattenbolleke
22-06-2026 om 11:06
de meeste voorgevormde dingen zijn echt voor veel kleinere borsten helaas.
Vanochtend nog even bij een grote lingeriezaak geweest maar die hadden ook helemaal niks.
Het hoeft overigens niet eens echt steun te geven ofzo, maar de boel bedekken en in het tasje houden is wel prettig
Wattenbolleke
22-06-2026 om 11:15
Ysenda schreef op 22-06-2026 om 11:10:
En de BH tops van Uniqlo? Die gaan tot XXL.
Heb je zelf de ervaring dat die past met een groooote cupmaat?
Ysenda
22-06-2026 om 11:41
Wattenbolleke schreef op 22-06-2026 om 11:15:
[..]
Heb je zelf de ervaring dat die past met een groooote cupmaat?
nee, want ik heb geen grote cupmaat.
Wel de ervaring dat ik meestal 80A heb en bij hun 80AA omdat de bh's groot vallen.
Maar z'n bh top is natuurlijk weer anders. En door een frozen shoulder krijg ik nu alles wat over mijn hoofd moet lastig uit, dus ik vind ze lekker zitten, maar net als een sportbh zonder voorsluiting dramatisch om uit te trekken.
Maar ik zou ze dus zeker proberen, er staat vast een maattabel op de site.
Beterlaat2021!
22-06-2026 om 13:04
Ysenda schreef op 22-06-2026 om 11:41:
[..] Maar z'n bh top is natuurlijk weer anders. En door een frozen shoulder krijg ik nu alles wat over mijn hoofd moet lastig uit, dus ik vind ze lekker zitten, maar net als een sportbh zonder voorsluiting dramatisch om uit te trekken.
Dat ben ik helemaal met Ysenda eens. Ook met gezonde schouders vind ik het een hels karwei om zoiets uit + aan te trekken!
Dat ga IK ook nooit meer proberen.
MMcGonagall
22-06-2026 om 14:15
Beterlaat2021! schreef op 22-06-2026 om 13:04:
[..]
Dat ben ik helemaal met Ysenda eens. Ook met gezonde schouders vind ik het een hels karwei om zoiets uit + aan te trekken!
Dat ga IK ook nooit meer proberen.
Vooral in een pashokje! Ik doe het ook niet meer. Nogal gênant als je iemand moet vragen om je uit je bh te helpen.
Wattenbolleke
22-06-2026 om 14:58
Beterlaat2021! schreef op 22-06-2026 om 13:04:
[..]
Dat ben ik helemaal met Ysenda eens. Ook met gezonde schouders vind ik het een hels karwei om zoiets uit + aan te trekken!
Dat ga IK ook nooit meer proberen.
Ik las ergens dat je erin moet stappen ipv over je hoofd wurmen..
Ysenda
22-06-2026 om 15:01
Wattenbolleke schreef op 22-06-2026 om 14:58:
[..]
Ik las ergens dat je erin moet stappen ipv over je hoofd wurmen..
daar zijn mijn heupen te breed voor. Onder maat l/XL boven M of kleiner
Netherfield
22-06-2026 om 15:04
Toen ik het las dacht ik ook meteen, hoe wurm je die cup F in een topje? Zelf draag ik graag een beha, vanaf dat ik uit bed stap totdat ik er weer in ga. Ik houd er niet zo van als ze wiebelen enzo. En ze voelen ook plakkeriger zonder beha.
Wattenbolleke
22-06-2026 om 15:06
Ysenda schreef op 22-06-2026 om 15:01:
[..]
daar zijn mijn heupen te breed voor. Onder maat l/XL boven M of kleiner
Oja..bij mij is dat ongeveer gelijk met een inkeping in de taille
ToetieToover
22-06-2026 om 15:16
Met dit weer draag ik graag mijn sportbeha omdat die bedoeld is voor zweterige omstandigheden en ervoor te zorgen dat er weinig beweegt. Daaroverheen een 100% linnen top. Werkt het prettigste met dit weer.
Brooklyn28
22-06-2026 om 18:24
Ik heb er pas eentje aangeschaft via Smartsporter. Maat 100 /F. Goeie keus geweest! Zit fijn, strak maar niet te, en zacht materiaal.