masatu
02-07-2026 om 20:43
Tips voor kinderkleding kopen via Vinted
Ik koop vrijwel alle kleding voor mijn kinderen tweedehands. Vinted is daar natuurlijk een mooie app voor. Maar eigenlijk kost het mij altijd best wat tijd. Ik wil altijd meerdere kledingstukken bij 1 verkoper kopen (om verzendkosten uit te sparen), enkel van een Nederlandse verkoper (maar daarop filteren kan niet) en dan moet het er natuurlijk ook nog netjes uitzien. Vaak heb ik geen specifiek kledingmerk waar ik naar zoek (enkel een type kledingstuk & maat), en probeer ik door de categorieën te bladeren met een enkel zoekwoord. Maar die categorieën zijn ook niet altijd even duidelijk (staat iets bij babykleding of bij kledingbundels bijv.?)..
Voor ik het weet is er weer een avond scrollen op Vinted voorbij zonder iets te kopen.
Dus ik ben benieuwd: wat zijn jullie tips om op Vinted leuke (baby/kinder)kleding te zoeken?
En voor wellicht een later moment ook handig: hoe verkoop je je eigen kinderkleding via Vinted het beste?
Nehalennia
02-07-2026 om 21:28
Ik heb een paar merken die ik leuk vind die ik eerstehands te duur vind, ik zoek op die merken en het algoritme brengt me nu steeds meer daarvan op mijn home page. Op die manier heb ik een selectie in een stijl die ik leuk vind. Focus verder niet op meerdere dingen bij een verkoper oid, maar pingel er wel vaak nog wat af zodat ik dat qua verzendkosten zelf niet meer als een probleem ervaar. Koop bij Fransen en Vlamingen vaak goedkoper overigens. Als ik iets specifieks zoek scroll ik verder naar beneden en bied op dingen die er al lang opstaan, mensen zijn dan meer geneigd om goedkoper te verkopen.
Qua verkopen begin ik zelf alleen aan wat duurdere of grotere producten omdat ik mijn tijd meer waard vind dan bij voorbeeld voor 7 euro een uur bezig zijn met fotograferen/inpakken/naar het pakketpunt gaan maar dat verschilt natuurlijk erg per persoon.
Due-scimmie
02-07-2026 om 21:41
Je kunt wel zoeken op woonplaats bij LinkedIn. Misschien heb je daar iets aan. Dan moet je gewoon in de balk de woonplaats invoeren waar je zoekt.
Happyapple
02-07-2026 om 22:34
Vinted is eigenijk gewoon een hobby voor me geworden. Ik vind het echt leuk om er wat te scrollen. Maar ik zoek meestal wel iets specifieks zoals bijvoorbeeld een rokje dat mijn dochter in de winkel zag, maar dat ik te duur vond of wat er niet meer in haar maat was of een favo kledingstuk dat inmiddels te klein is in een maat groter. En dan kun je ook heel makkelijk met behulp van een foto zoeken en vervolgens op merk en maat selecteren. Ik haak meestal niet af op de verzendkosten als ik iets leuks zie, check inderdaad wel even of ze nog meer hebben wat ik leuk vind. Verkopen vind ik eigenijk ook leuk. Ik zet alles wat de kinderen te klein is of wat ik zelf niet meer draag en nog goed is erop.
Koekiemonster
02-07-2026 om 23:31
Ik ken vinted niet goed, maar kan je degenen waar je eerder van gekocht hebt opslaan?
Grote kans dat ze vaker wat te koop aanbieden wat qua smaak en maat matcht.
Nehalennia
02-07-2026 om 23:59
Koekiemonster schreef op 02-07-2026 om 23:31:
Ik ken vinted niet goed, maar kan je degenen waar je eerder van gekocht hebt opslaan?
Grote kans dat ze vaker wat te koop aanbieden wat qua smaak en maat matcht.
Ja dat kan, je kunt ze volgen!
masatu
03-07-2026 om 01:13
Due-scimmie schreef op 02-07-2026 om 21:41:
Je kunt wel zoeken op woonplaats bij LinkedIn. Misschien heb je daar iets aan. Dan moet je gewoon in de balk de woonplaats invoeren waar je zoekt.
Oh, dat is een goede tip! Ik wist niet dat dat kon. Waarschijnlijk vrij weinig te koop in specifiek mijn woonplaats, maar altijd handig om erop te kunnen zoeken.
masatu
03-07-2026 om 01:19
Ik zoek nu nog vaak kleine maten voor mijn 3-jarige, en zoek daarbij dan ook vaak in 1x naar bijv. 5 t-shirts, vaak zo'n 1-2 euro per stuk oid. Ik kan mij voorstellen dat als je naar grotere & duurdere kledingstukken zoekt je minder op de verzendkosten let!
masatu
03-07-2026 om 01:24
Nehalennia schreef op 02-07-2026 om 21:28:
Ik heb een paar merken die ik leuk vind die ik eerstehands te duur vind, ik zoek op die merken en het algoritme brengt me nu steeds meer daarvan op mijn home page. Op die manier heb ik een selectie in een stijl die ik leuk vind. Focus verder niet op meerdere dingen bij een verkoper oid, maar pingel er wel vaak nog wat af zodat ik dat qua verzendkosten zelf niet meer als een probleem ervaar. Koop bij Fransen en Vlamingen vaak goedkoper overigens. Als ik iets specifieks zoek scroll ik verder naar beneden en bied op dingen die er al lang opstaan, mensen zijn dan meer geneigd om goedkoper te verkopen.
Qua verkopen begin ik zelf alleen aan wat duurdere of grotere producten omdat ik mijn tijd meer waard vind dan bij voorbeeld voor 7 euro een uur bezig zijn met fotograferen/inpakken/naar het pakketpunt gaan maar dat verschilt natuurlijk erg per persoon.
Ik wist eerlijk gezegd niet dat het gebruikelijk is om te bieden of onderhandelen! Ik gebruik die berichten-optie hooguit om iets ter verduidelijking te vragen. Goed idee om eens uit te proberen bij items die voor eigenijk wat teveel geld erop staan!
Ja, over het verkopen twijfel ik ook wat.. die paar euro verdienen hoeft voor mij ook niet zo nodig. Wellicht dan eerder een volledige set in 1x aanbieden op een lokale facebook-marktplaats of weggeven aan goed doel of vrienden.
Mugske
03-07-2026 om 16:09
voor mij is verkopen op vinted een soort hobby. Ik verkoop kledingstukken apart. Fotograferen en uploaden doe ik tussendoor. Hoeft niet allemaal tegelijk.
Ik verkoop ook andere dingen zoals spellen, speelgoed, boeken, puzzels en decoratie.
Alle kleine opbrengsten samen gaan in een apart spaarpotje met een specifiek doel. Dat spoort mijn kind ook aan om dingen weg te doen (die kersttrui kan ik volgend jaar nog aan; daar speel ik echt nog mee; dat is mijn kind)
Max88
03-07-2026 om 16:21
masatu schreef op 03-07-2026 om 01:24:
[..]
Ik wist eerlijk gezegd niet dat het gebruikelijk is om te bieden of onderhandelen! Ik gebruik die berichten-optie hooguit om iets ter verduidelijking te vragen. Goed idee om eens uit te proberen bij items die voor eigenijk wat teveel geld erop staan!
Ja, over het verkopen twijfel ik ook wat.. die paar euro verdienen hoeft voor mij ook niet zo nodig. Wellicht dan eerder een volledige set in 1x aanbieden op een lokale facebook-marktplaats of weggeven aan goed doel of vrienden.
Hoeft ook niet, als de prijs voor merk en kwaliteit goed is, mag je het gewoon voor die prijs kopen. Ik vind het onderbieden voor kwaliteit/merken ook best onbeleefd.
Staat bij mij ook in de bio: vaak nieuw/ongedragen, daarom iets hoger geprijst.
Zelf reageer ik vaak niet meer met een tegenbod. Staat er iets op met prijskaartje er nog aan, vraag je de helft van de nieuwwaarde en krijg je 20+ berichten van mensen die nog onder de helft dáárvan bieden. Of heel slecht zijn in vriendelijk communicerenvof teruggegeven nadat je alle afmetingen nog een keer extra hebt gestuurd en extra foto's.
De lol is er een beetje af.
Marktplaats is nog erger: mag ik het gratis...🙈 Ja hoor en ik moet het zeker ook even langsbrengen?😅