Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Papa

Je bent papa van een mooi dochtertje, je wilt haar helpen opgroeien, zien opgroeien, van haar genieten, haar zien spelen, lachen, huilen, slapen, etc

Je hebt een aantal rechtszaken gewonnen, je mag haar zien, je mag haar bij je hebben, je mag in haar leven zijn. Eindelijk gerechtigheid, voor je dochtertje en voor jezelf.
Maar dan blijkt dat haar moeder nergens aan mee wil werken, alles tegenwerkt en je nog steeds op datzelfde punt staat als waar alles mee begon. 


Waarom vertel je het verhaal niet gewoon vanuit jezelf?  Wat wil je hiermee?

Ik kan eigenlijk pas wat zeggen als ik weet wie er weggegaan is 

Naja in mijn ogen, de persoon die vertrekt zal z’n kinderen logischerwijs een stuk minder zien
De andere ouder is gebleven 
En als dan blijkt dat dat helemaal niet kan, omdat dat niet gaat en de ouder die fulltime zorgt daar niet achter staat
Dan is dat treurig, maar ook een keuze van de gezinsverlater die nog steeds 50% moet bijdragen aan alle kosten van het kind 
En het kind bezoeken in haar huis, zodat ze niks hoeft te missen van het kind 
(Ik weet dat ik dit heel zwart /wit zie, maar kinderen horen op te groeien bij 2 ouders en als 2 ouders vechten, moeten ze er alles aan doen om dat niet meer te doen) 

Ben je het huis uitgezet, ging ze vreemd, werd je psychisch en emotioneel zwaar mishandeld
En zit ze ondanks de rechtszaken je nog steeds te pesten
Dan zal ik veilig thuis inschakelen voor mijzelf en bezoekrecht in haar huis afdwingen
En krijg je een dikke knuffel voor dit intense oneerlijke verdriet 
Maar opgeven zal ik niet 

Wie ben jij in dit verhaal?

Verdrietig zeg. 
Wat is het hele verhaal?

Lees haar eerder gestarte topic over haar jonge zoon die vader werd. Er is al veel geschreven.


https://www.ouders.nl/forum/7-jongvolwassen/help-zoon-wordt-vaderhysterische-as-moeder

Junio schreef op 20-05-2022 om 14:49:

Lees haar eerder gestarte topic over haar jonge zoon die vader werd. Er is al veel geschreven.


https://www.ouders.nl/forum/7-jongvolwassen/help-zoon-wordt-vaderhysterische-as-moeder

Dank je 

Hysterisch, vind haar eigen moeder dat ook? 
Of haar omgeving? 

Ze wil haar kindje niet missen en na zoveel rechtszaken en angstverhalen over Veilig Thuis zal ik ook extra op de hoede zijn voor negatieve energie
Ze lijkt mij ook erg jong, net als je zoon
En bang

De weg van “hard er bovenop gaan en dwang” werkt niet
Omgangsregeling bij haar thuis zodat ze het kan zien en niets hoeft te missen is ook geen oplossing?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

20-05-2022 om 15:10

Beertjelief schreef op 20-05-2022 om 14:59:

[..]

Dank je

Hysterisch, vind haar eigen moeder dat ook?
Of haar omgeving?

Ze wil haar kindje niet missen en na zoveel rechtszaken en angstverhalen over Veilig Thuis zal ik ook extra op de hoede zijn voor negatieve energie
Ze lijkt mij ook erg jong, net als je zoon
En bang

De weg van “hard er bovenop gaan en dwang” werkt niet
Omgangsregeling bij haar thuis zodat ze het kan zien en niets hoeft te missen is ook geen oplossing?

Ik moet zeggen dat ik die moeder ook wel begrijp. Pas na een dna test geloven en accepteren dat het toch echt van jou is stelt waarschijnlijk geen enkele vrouw op prijs.

Romi-1997

Romi-1997

20-05-2022 om 15:22 Topicstarter

Beertjelief schreef op 20-05-2022 om 14:59:

[..]

Dank je

Hysterisch, vind haar eigen moeder dat ook?
Of haar omgeving?

Ze wil haar kindje niet missen en na zoveel rechtszaken en angstverhalen over Veilig Thuis zal ik ook extra op de hoede zijn voor negatieve energie
Ze lijkt mij ook erg jong, net als je zoon
En bang

De weg van “hard er bovenop gaan en dwang” werkt niet
Omgangsregeling bij haar thuis zodat ze het kan zien en niets hoeft te missen is ook geen oplossing?

Met haar omgeving heeft ze een haat liefde verhouding, haar ouders zijn niet in beeld, Veilig thuis is niet ingeschakeld, omgang bij haar thuis wil ze ook niet, conclusie rechtbank en kinderbescherming ( automatisch betrokken, niet zelf ingeschakeld), vinden vader zeer geschikt, geen belemmeringen voor omgang etc etc.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

20-05-2022 om 15:24

Romi-1997 schreef op 20-05-2022 om 15:22:

[..]

Met haar omgeving heeft ze een haat liefde verhouding, haar ouders zijn niet in beeld, Veilig thuis is niet ingeschakeld, omgang bij haar thuis wil ze ook niet, conclusie rechtbank en kinderbescherming ( automatisch betrokken, niet zelf ingeschakeld), vinden vader zeer geschikt, geen belemmeringen voor omgang etc etc.

Kan het dan niet via het omgangshuis? 

Romi-1997

Romi-1997

20-05-2022 om 15:26 Topicstarter

Beertjelief schreef op 20-05-2022 om 14:26:

Ik kan eigenlijk pas wat zeggen als ik weet wie er weggegaan is

Naja in mijn ogen, de persoon die vertrekt zal z’n kinderen logischerwijs een stuk minder zien
De andere ouder is gebleven
En als dan blijkt dat dat helemaal niet kan, omdat dat niet gaat en de ouder die fulltime zorgt daar niet achter staat
Dan is dat treurig, maar ook een keuze van de gezinsverlater die nog steeds 50% moet bijdragen aan alle kosten van het kind
En het kind bezoeken in haar huis, zodat ze niks hoeft te missen van het kind
(Ik weet dat ik dit heel zwart /wit zie, maar kinderen horen op te groeien bij 2 ouders en als 2 ouders vechten, moeten ze er alles aan doen om dat niet meer te doen)

Ben je het huis uitgezet, ging ze vreemd, werd je psychisch en emotioneel zwaar mishandeld
En zit ze ondanks de rechtszaken je nog steeds te pesten
Dan zal ik veilig thuis inschakelen voor mijzelf en bezoekrecht in haar huis afdwingen
En krijg je een dikke knuffel voor dit intense oneerlijke verdriet
Maar opgeven zal ik niet

Er is geen relatie geweest, zwangerschap was "een ongelukje". vader wil betrokken zijn bij de opvoeding van hun dochtertje, moeder staat dit helaas in de weg. Het is erg jammer dat het zo loopt allemaal. Haar ouders zijn niet in beeld, ze had het, ondanks dat ze geen relatie hebben, in onze familie zo goed kunnen hebben, was ze door ons net zo welkom geweest als de kleine, maar helaas staat ze ons niet toe in haar / hun leven. 

Romi-1997

Romi-1997

20-05-2022 om 15:27 Topicstarter

Poezie schreef op 20-05-2022 om 14:37:

Wie ben jij in dit verhaal?

oma

Romi-1997

Romi-1997

20-05-2022 om 15:29 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 20-05-2022 om 15:10:

[..]

Ik moet zeggen dat ik die moeder ook wel begrijp. Pas na een dna test geloven en accepteren dat het toch echt van jou is stelt waarschijnlijk geen enkele vrouw op prijs.

Kun je dit uitleggen, snap het niet helemaal. Ze heeft zelf ingestemd en meegewerkt aan een dna test.

Wat verdrietig voor je zoon. Is hij nu wel officieel als vader erkend? Heeft hij ook ouderlijk gezag gekregen of alleen erkenning en een omgangsregeling? Wat zegt zijn advocaat? Als de moeder niet mee blijft werken aan omgang rest niet anders dan opnieuw een gang naar de rechter en daar een dwangsom eisen per keer dat de omgang niet nagekomen wordt.
Jullie hebben het inmiddels op alle manieren geprobeerd, eerst via de minnelijke weg, toen via de rechter. Uiteindelijk is het in belang van het kind dat die in staat wordt gesteld om een band te krijgen met haar beide ouders.

Lieve Romy-1997, ik heb toendertijd al je hartverscheurende verhaal mee-gelezen. Wat verschrikkelijk dat je nog steeds niet onbezorgd kunnen genieten van oma-zijn en dat je zoon het zó ontzettend moeilijk gemaakt wordt. 

hoe mooi zou het zijn als mensen voor de seks bedenken dat je er kinderen van kan krijgen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.