Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Opvoeden in de huidige maatschappij

Moree schreef op 07-10-2025 om 00:13:

[..]

Goed dat je dit doet en eerlijk gezegd mag dat best wel geapplaudiseerd worden.
Het is zo ‘makkelijk’ om het te laten en op de automatische tour mee te gaan want zo gaat de maatschappij en ontwikkelingen. Maar met de intensivering van techniek en dat zoveel van onze focus naar een wereld op het scherm gaat, verliezen we een stukje menselijke waarneming. Observatie, ogen die op wat ‘verder’ zijn gericht ( vooral figuurlijk bedoelt)
En het in gesprek blijven met je kinderen maakt wel dat ze goed leren nadenken, vanuit een veilige basis, over wat iets kan betekenen, kunnen vergelijken, mening en ervaring van hun ouder horen, hier zelf over nadenken, kritisch leren bekijken en ontdekken wat ze er zelf van vinden.

Oeps, ging iets verkeerd. 
Ik deed wat editing en drukte op verkeerde knop.

Kimdekim schreef op 04-10-2025 om 15:33:

[..]

Ik herken dat helemaal niet. Ik ben geboren in 79. In mijn jeugd was er drugs, sex en veel meer ongein. Ik vind juist dat de kinderen van tegenwoordig een stuk puriteinser en dat zie je ook in de maatschappij. Waar ik vroeger met mijn moeder gierend van het lachen naar seks voor de Buch keek, kan ik me nu niet voorstellen dat met mijn eigen dochter te doen ( zou ik ook niet willen). Wij hingen altijd op straat, en haalden daar echt wel kattenkwaad uit. Fikkie stoken, belletje trekken, strijkers afsteken en roken etc. ( en dan was ik nog braaf) Ik geloof dat in de 23 jaar dat ik in mijn huis woon er letterlijk 1x belletje is getrokken. Ik vind de kinderen van nu echt veel bewuster van de wereld om hen heen. Wij waren veel minder correct.

Totaal niet herkenbaar. Ik ben van 1972 en hing niet op straat rond.

Natuurlijk zijn er tegenwoordig ook brave kinderen.

Maar er is een bepaalde leeftijdsgroep die al veel te jong met messen en fatbikes rondlopen.

Mijn vriendin werkt 30 jaar op een kdv die ziet echt verschil in hoe kinderen zijn, ze zijn erg brutaal tegenwoordig. 

Maar ook onder volwassenen zijn er best wat egoïstische en vreemde mensen in deze tijd vind ik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.