Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Bijtje82

Bijtje82

05-02-2023 om 16:31

Kinderfeestje


Hier ook niet en ze hebben toch ook al de bloempot die ze meenemen. 

Tijgeroog schreef op 06-02-2023 om 09:58:

Hier was het niet gebruikelijk dat er iets mee ging naar huis.

Dat kan natuurlijk. Hoe het in de omgeving van Bijtje is weet ik ook niet. Dit kan ze met haar dochters bespreken. Het is ook zeker niet verplicht. En hoeft ook geen snoep te zijn.

Ik heb nog nooit een snoepzakje mee gegeven. Vind dat ook zo'n onzin. Ze krijgen toch op het feestje al genoeg lekkers. Hoewel mijn kinderen het wel vaak kregen, heb ik nog nooit commentaar van mijn eigen of andere kinderen gehad over het ontbreken van een snoepzakje. Bij mijn dochter werd in de beginjaren vaak wat geknutseld en kregen ze dat al mee. Bij mijn zoontje hebben we een keer een brandweerfeestje gegeven met spelletjes in het thema in de tuin. Toen had ik brandweervestjes bij de zeeman gekocht en mijn mand had wat spullen van zijn werk (werkt bij de brandweer) pen/ballon e.d. en dat kregen ze mee naar huis. Ook wel eens bingo gedaan met kleine prijsjes. Als ze bij mij iets meekregen was het dus geen eten.

AppleTree schreef op 06-02-2023 om 09:01:

[..]

Het is niet meer dan 8 euro voor een meeneemzakje, het is iets meer dan 8 euro voor 8 van die zakjes. Dus 1 euro per zakje. Als je langs de Albert Hein gaat en papieren zakjes haalt, eigen merk tumtummetjes en party mix in uitdeel verpakking ben je 1,55+2,39+2,82=€6,76 kwijt. Ga je voor Haribo en Mini kitkat 1,55+3,29+2,89=€7,73. Een zakje snoep is nou niet echt zo enorm veel goedkoper. Als ze de kleurboekjes met potloden weg laat kost het minder dan bij de supermarkt huismerk snoep en laat ze de stickers weg is het ongeveer even duur als bij de supermarkt a merk snoep.


En nogmaals van mij hoeft het niet, ze komen niet voor een uitdeelzakje maar gezelligheid en gaan al naar huis met een leuke bloempot. Het was puur een voorbeeld van bij de kinderen passende eenhoorn dingen mocht ze het toch willen doen. Net als mijn suggestie voor activiteiten en tijdsindeling is het puur mee denken en aan to wat ze wil, fijn vind en kan.

Excuus, dan heb ik niet goed gelezen. 8 euro totaal is inderdaad prima. 

Gingergirl schreef op 06-02-2023 om 09:37:

[..]

Je leest niet goed; ik zeg niet dat de gasten zo denken. Als het gebruikelijk is / gewoonte is, is het voor de jarige Jet wel jammer als zij dat als enige niet mee geeft aan haar gasten na afloop. Uiteraard niet verplicht, maar ik snap wel dat kinderen niet de uitzondering willen zijn. Het hoeft ook niet perse ( alleen) snoep te zijn.

Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat dat wel mee valt als er al een knutsel mee naar huis gaat. Een vriendin waarvan de kinderen onderling bevriend zijn doet het niet, volgens mij is dat de enige waarvan ze op feestjes niks mee krijgen maar echt niet dat mijn of haar kinderen dan teleurgesteld zijn. Meestal deed ze een thuis feestje en was er al een knutsel die mee ging en de laatste keer een activiteit buitenshuis, met patat en warme chocomelk met slagroom. Ze hebben het allemaal super naar hun zin gehad en ik denk niet dat het iemand überhaupt opgevallen is dat ze niks mee kregen/gaven. Het is dat ik door dit topic ben gaan na denken dat ik het me nu bedacht, maar ik heb er toen niet bij stil gestaan. Als ik naar mijn omgeving kijk is het echt gebruikelijk, maar niet onmisbaar. Je krijgt geen (rare) reactie als je het niet doet en als er al een bloempotje mee naar huis gaat is dat natuurlijk ook al leuk.

@To wat ik me opeens bedacht, als je het potje met aarde en zaadjes vult kan je voor de naar huis gaan snoep bloemen op pikkers er in zetten. Ziet er hartstikke leuk uit en krijgen ze iets lekkers mee zonder dat je een heel zakje hoeft te maken. Afhankelijke van de grote van de potjes 3 tot 5 prikkers met een bloemetje er op in ieder potje en klaar. Kost je 1 of 2 zakjes snoep en sate prikkers. Albert Hein heeft nu deze vanwege Pasen, allemaal verschillende bloemetjes in kleur en vorm en de konijntjes zet je als snoep op tafel tijdens de verjaardag met familie.

https://www.ah.nl/producten/product/wi512982/ah-excellent-paas-snoepmix

Dan ben je voor 4 euro klaar met 2 zakjes snoep en sate prikkers en ik denk dat het er heel leuk uit zou zien.

Mugske schreef op 06-02-2023 om 10:14:

[..]

Excuus, dan heb ik niet goed gelezen. 8 euro totaal is inderdaad prima.

8 euro per zakje zou inderdaad ook wel heel idioot zijn, zou me dan echt bezwaard voelen als ouder van het ontvangende kind... Dat is namelijk een prima bedrag voor een cadeau op een kinderfeestje. (Verschilt hier per groep, maar volgens mij geven de meeste mensen tussen de 7 en 12 euro uit ongeveer als ik zie wat ze zoal krijgen).

Hier op deze leeftijd feestjes bij een speelparadijs. Eten bestellen daar en klaar. No way dat ik met 10 jongens in mijn huis ga zitten  Ouders brengen de kinderen daar naartoe en halen ze 3,5 uur later daar weer op. Ideaal. Ik zou het jezelf echt niet zo moeilijk maken!

Zakjes doe ik ook niet aan. Ik vind het zo'n rare gewoonte. Het feestje en de traktaties op dat feestje zijn toch genoeg? Ik voorzie de kinderen heel ruim van eten, drinken, snoep/taart/ijs. Zou niet weten waarom ik nog een zakje met snoep en troep mee naar huis moet geven. Als je heel erg creatief bent en het leuk vindt om iets moois te maken voor de kinderen snap ik het wel. Maar wat is de meerwaarde van snoep en plastic rommeltjes? Dat anderen het doen zie ik ook, maar doe er niet aan mee. Hier gaan die zakjes (op het snoep na) direct de prullenbak in. Kinderen kijken er niet naar om.

Of naar de Ikea en daar een speurtocht organiseren 🙀😸 grapje 
Broodje knakworst op het eind

Eppos schreef op 06-02-2023 om 10:36:

Of naar de Ikea en daar een speurtocht organiseren 🙀😸 grapje
Broodje knakworst op het eind

Nee geen speurtocht, kwart voor 10 daar laten brengen en zodra ze open gaan ze een uur in småland zetten. Is gratis en dan kan je zelf lekker rustig een kop koffie (ook gratis met klantenkaart) gaan drinken  haal je terracotta potjes daar en ga je ze na dat uur in het restaurant tekenen. Heb je ook geen troep in huis! Voor 1 euro nog een ijsje op het einde en klaar. (Grapje natuurlijk hé)

Ik hoop echt voor je dat je broer komt helpen.
Onze ervaring was dat de “eigen “ kinderen vaak erg druk kunnen worden. Het werkte bij ons in ieder geval dan beter als iemand anders dan jijzelf ze aansprak.
Wij hebben heel wat thuisfeestjes gehad, en waren eigenlijk altijd leuk en gezellig.

Bijtje82

Bijtje82

06-02-2023 om 11:06

Gingergirl schreef op 06-02-2023 om 09:37:

[..]

Je leest niet goed; ik zeg niet dat de gasten zo denken. Als het gebruikelijk is / gewoonte is, is het voor de jarige Jet wel jammer als zij dat als enige niet mee geeft aan haar gasten na afloop. Uiteraard niet verplicht, maar ik snap wel dat kinderen niet de uitzondering willen zijn. Het hoeft ook niet perse ( alleen) snoep te zijn.

Die van mij zijn nog niet veel gewend, die partijtjes fase begint voor hun pas net. En ze zijn heel snel tevreden, zeker als ze een leuke dag hebben gehad.

Bijtje82

Bijtje82

06-02-2023 om 11:10

AppleTree schreef op 06-02-2023 om 10:29:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat dat wel mee valt als er al een knutsel mee naar huis gaat. Een vriendin waarvan de kinderen onderling bevriend zijn doet het niet, volgens mij is dat de enige waarvan ze op feestjes niks mee krijgen maar echt niet dat mijn of haar kinderen dan teleurgesteld zijn. Meestal deed ze een thuis feestje en was er al een knutsel die mee ging en de laatste keer een activiteit buitenshuis, met patat en warme chocomelk met slagroom. Ze hebben het allemaal super naar hun zin gehad en ik denk niet dat het iemand überhaupt opgevallen is dat ze niks mee kregen/gaven. Het is dat ik door dit topic ben gaan na denken dat ik het me nu bedacht, maar ik heb er toen niet bij stil gestaan. Als ik naar mijn omgeving kijk is het echt gebruikelijk, maar niet onmisbaar. Je krijgt geen (rare) reactie als je het niet doet en als er al een bloempotje mee naar huis gaat is dat natuurlijk ook al leuk.

@To wat ik me opeens bedacht, als je het potje met aarde en zaadjes vult kan je voor de naar huis gaan snoep bloemen op pikkers er in zetten. Ziet er hartstikke leuk uit en krijgen ze iets lekkers mee zonder dat je een heel zakje hoeft te maken. Afhankelijke van de grote van de potjes 3 tot 5 prikkers met een bloemetje er op in ieder potje en klaar. Kost je 1 of 2 zakjes snoep en sate prikkers. Albert Hein heeft nu deze vanwege Pasen, allemaal verschillende bloemetjes in kleur en vorm en de konijntjes zet je als snoep op tafel tijdens de verjaardag met familie.

https://www.ah.nl/producten/product/wi512982/ah-excellent-paas-snoepmix

Dan ben je voor 4 euro klaar met 2 zakjes snoep en sate prikkers en ik denk dat het er heel leuk uit zou zien.

Leuk idee! Ik ga er naar kijken. Thanks.

Bijtje82

Bijtje82

06-02-2023 om 11:13

AppleTree schreef op 06-02-2023 om 10:43:

[..]

Nee geen speurtocht, kwart voor 10 daar laten brengen en zodra ze open gaan ze een uur in småland zetten. Is gratis en dan kan je zelf lekker rustig een kop koffie (ook gratis met klantenkaart) gaan drinken haal je terracotta potjes daar en ga je ze na dat uur in het restaurant tekenen. Heb je ook geen troep in huis! Voor 1 euro nog een ijsje op het einde en klaar. (Grapje natuurlijk hé)

Dit kinderfeestje is al eens gegeven meen ik me te herinneren. 😁 

Merk wel dat de goodiebags meningen verdeeld zijn, dus zo gangbaar is het blijkbaar toch niet.

Bijtje82

Bijtje82

06-02-2023 om 11:15

watervogel schreef op 06-02-2023 om 10:46:

Ik hoop echt voor je dat je broer komt helpen.
Onze ervaring was dat de “eigen “ kinderen vaak erg druk kunnen worden. Het werkte bij ons in ieder geval dan beter als iemand anders dan jijzelf ze aansprak.
Wij hebben heel wat thuisfeestjes gehad, en waren eigenlijk altijd leuk en gezellig.

Komt vast goed. Heb over het algemeen geen draken van kinderen. 

Nog niets van broer gehoord, maar anders overleef ik ook wel zonder hem. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

06-02-2023 om 11:16

Bijtje82 schreef op 05-02-2023 om 18:07:

[..]

Nou denk dat je het verkeerd ziet hoor. Mijn kind krijgt dit echt niet mee. Zaten net samen te brainstormen en ik zat mijn opties te vertellen en dat ver weg eigenlijk niet zo handig is.

Ik ben echt absoluut geen zure moeder hoor.

Maar wel een moeder die alles maar lastig, niet leuk en moeilijk vindt. Leuk hè kinderen? Waarom ben je er überhaupt aan begonnen ( in ieder geval aan een 2e/3e.)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.