Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Jeugdzorg ervaringen

tsjor schreef op 30-11-2025 om 08:33:

[..]

En al die beweringen in deze en vorige posts kun je doen zonder dat je de dynamiek kent van de relatie en het kind. Lekker los gaan, heerlijk je gram kwijtraken. Nou ja, misschien levert het je op dat jij je weer beter voelt.

TO heeft gelijk: zijn situatie en zijn vraag is niet iets voor dit forum, maar meer iets voor professionals. Ik begreep dat die gesprekken ook al lopen.

Welke gram?, ik zou me zeker beter voelen als to door adviezen van dit forum een andere mindset zou krijgen en uit zijn slachtofferrol zou stappen daar zou zijn kind een hoop aan hebben! Zou toch zonde zijn als je na 15 jaar die stap zet dit je verhaal is voor je dochter . 

Het is op dit forum gebruikelijk dat als iemand een probleem heeft, er verwijten worden gemaakt die verpakt worden als vragen. (Een voorbeeld dat vaak terugkomt is "en waarom ben je ooit aan kinderen begonnen in deze situatie?")

Dus ik ben niet overtuigd dat iedereen op dit forum wil helpen om problemen op te lossen.

haarklover schreef op 30-11-2025 om 21:17:

Het is op dit forum gebruikelijk dat als iemand een probleem heeft, er verwijten worden gemaakt die verpakt worden als vragen. (Een voorbeeld dat vaak terugkomt is "en waarom ben je ooit aan kinderen begonnen in deze situatie?")

Dus ik ben niet overtuigd dat iedereen op dit forum wil helpen om problemen op te lossen.

Ik zie jou dit narratief volgens mij vaker herhalen, en je zult in andere topics gelijk hebben, maar specifiek in dit topic denk ik dat het juist belangrijk is dat to een spiegel wordt voorgehouden, het gaat om het welzijn van een pubermeisje en hij legt alles buiten zichzelf.

Anoniemvoornu schreef op 30-11-2025 om 17:56:

[..]

Welke gram?, ik zou me zeker beter voelen als to door adviezen van dit forum een andere mindset zou krijgen en uit zijn slachtofferrol zou stappen daar zou zijn kind een hoop aan hebben! Zou toch zonde zijn als je na 15 jaar die stap zet dit je verhaal is voor je dochter .

Dit

Nehalennia schreef op 30-11-2025 om 22:12:

[..]

Ik zie jou dit narratief volgens mij vaker herhalen, en je zult in andere topics gelijk hebben, maar specifiek in dit topic denk ik dat het juist belangrijk is dat to een spiegel wordt voorgehouden, het gaat om het welzijn van een pubermeisje en hij legt alles buiten zichzelf.

En dit

To heeft het 7 blz lang alleen over zichzelf en hoe moeilijk hij het heeft, niet over zijn dochter. 

Veel succes met de gesprekken en voorbereiding @biovader. Ik denk dat je de kern zelf wel te pakken hebt gezien je duidelijke hulpvraag. 

haarklover schreef op 30-11-2025 om 21:17:

Een probleem oplossen is 1 ding ' voorkomen dat je weer met dat probleem zit een 2de en dat doe je door jezelf de vragen te stellen hoe kwam het dat ik zo in de problemen raakte..  bij to is het terugkerende thema zijn gevoelens en behoeftes zijn belangrijker als die van een ander en met die mindset is hij zijn dochter al kwijt voor hij haar ontmoet heeft.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.