Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

foto van kinderen op social media

Posten jullie foto's van je kinderen op social media?
Mijn vrouw vindt dat het echt niet kan. Ik zie geen probleem. Toch leuk een familie foto!

Peiling

Foto van je kind op social media?
134 stemmen
16%
45%
40%

Kikki39 schreef op 04-12-2022 om 11:31:

[..]

Wat kan er gevaarlijk zijn aan een achternaam, want daar ging het over?

Of het gevaarlijk is ligt aan iemands intenties en die weet je niet van te voren. Waarom moet je gegevens van de een, vragen aan de ander? Vraag het aan de persoon zelf is ook een optie. Met een naam kun je ook al veel terugvinden via via of op internet over die persoon, ik kan me voorstellen dat die vriendin dat niet leuk vindt. 



echt waar? Het zijn tieners. Ik snap er dus echt helemaal niks van dat vriendin door het lint gaat. Heel de wereld mag mijn achternaam weten. Ik wist niet eens dat dit bestond dat iemand hier kwaad om zou worden 

Kikki39 schreef op 04-12-2022 om 12:02:

echt waar? Het zijn tieners. Ik snap er dus echt helemaal niks van dat vriendin door het lint gaat. Heel de wereld mag mijn achternaam weten. Ik wist niet eens dat dit bestond dat iemand hier kwaad om zou worden

Anderen zijn wellicht minder naïef?

het vervelende is ook eens gedeeld blijft gedeeld, het is geen verbruiks ding dat verbruikt wordt en dan 'verdwenen' is. De informatie blijft rondslingeren.

En dat jij het niet erg vindt om gegevens te delen betekend nog niet dat een ander hetzelfde vind. Die is er misschien wel zuinig op. Weet jij dat van al jouw vrienden, collega's en kennissen? Waarschijnlijk niet.

Ik ben nog niet eens heel wantrouwig . Er zijn mensen in mijn omgeving die hun kind niet naar bepaalde scholen laten gaan omdat de internet privacy niet goed geregeld is omdat ze het zo lek als een privacy mandje kan zijn Google als basis gebruiken.
Die dus ook geen WhatsApp gebruiken. Juist omdat ze weten wat de gevaren zijn. 
Onze buurtgroep draait dus niet op WhatsApp. 

Kikki39 schreef op 04-12-2022 om 12:02:

echt waar? Het zijn tieners. Ik snap er dus echt helemaal niks van dat vriendin door het lint gaat. Heel de wereld mag mijn achternaam weten. Ik wist niet eens dat dit bestond dat iemand hier kwaad om zou worden

Dat stukje ( naïviteit) ligt dan toch bij jou dat je dat niet wist? Google maar eens op een achternaam en kijk wat er allemaal ooit is gedeeld ( en waar werknemers of uitkeringsinstanties op zoeken). 

-Ik wilde bv niet dat mijn ex-schoonfamilie wist waar ik woonde. 

-Ik wilde bepaalde mensen niet spreken en die benaderden mijn kinderen(!) voor informatie.

-Daarnaast, wat ik al uitlegde, omdat ik in dezelfde stad woonde en werkte met 3000 patienten, waaronder junks, gevangenen en ontevreden/eisende mensen. Die mensen kom je buiten werktijd dus zomaar tegen en die relatie met hen bestaat alleen op mijn werk, maar dat vinden zij vaak van niet. 

Jij bent beledigd als iemand je naïef noemt, maar je hebt zelf net zo'n oordeel naar je vriendin.

Ik begrijp, gezien ook de interesse naar inkomen, dat jij het onzin vindt, maar een ander kan daar anders over denken.

Je hóeft het niet te begrijpen, je moet het van een ander accepteren zonder oordeel en niet zomaar doen.

Er belde pas iemand naar mijn werk, is juf Monique er ook? Ja ehh, we hebben hier 2 monique's rondlopen in dezelfde klas. Wat zijn de achternamen, zei degene? Ja, sorry de achternamen mag ik niet zeggen, moet ik dat dan zeggen? Ik zei dus bedoel je Monique Janssen of Monique Derks. Ja, Monique Derks.

Kikki39 schreef op 04-12-2022 om 12:38:

Er belde pas iemand naar mijn werk, is juf Monique er ook? Ja ehh, we hebben hier 2 monique's rondlopen in dezelfde klas. Wat zijn de achternamen, zei degene? Ja, sorry de achternamen mag ik niet zeggen, moet ik dat dan zeggen? Ik zei dus bedoel je Monique Janssen of Monique Derks. Ja, Monique Derks.

En vervolgens weet de stalker van Monique Derks waar ze werkt...

Dit soort dingen zeg je dus niet.

Kikki39 schreef op 04-12-2022 om 12:38:

Er belde pas iemand naar mijn werk, is juf Monique er ook? Ja ehh, we hebben hier 2 monique's rondlopen in dezelfde klas. Wat zijn de achternamen, zei degene? Ja, sorry de achternamen mag ik niet zeggen, moet ik dat dan zeggen? Ik zei dus bedoel je Monique Janssen of Monique Derks. Ja, Monique Derks.

Dat had je inderdaad moeten zeggen, diegene belt voor juf Monique maar weet haar achternaam niet zou ik sowieso al raar vinden. Jij vind het kennelijk heel normaal om gegevens te delen van Jan en alleman.

Maar Kikki, als die jongen naar de naam van de moeders van je dochter en haar vriendin vraagt, waarom geeft jouw dochter dan antwoord voor die vriendin? 

Gingergirl schreef op 04-12-2022 om 12:48:

[..]

En vervolgens weet de stalker van Monique Derks waar ze werkt...

Dit soort dingen zeg je dus niet.

Ja want dat is iets wat ook heel vaak voorkomt.... 

In dit geval had er natuurlijk ook naar de groep van de juf gevraagd kunnen worden maar ik snap nog steeds niet waarom jullie to zo aanvallen.

Flowerfairy schreef op 04-12-2022 om 12:50:

[..]

Dat had je inderdaad moeten zeggen, diegene belt voor juf Monique maar weet haar achternaam niet zou ik sowieso al raar vinden. Jij vind het kennelijk heel normaal om gegevens te delen van Jan en alleman.

Ik weet de achternaam van de juf van dochter ook niet. 

PinkFlower schreef op 04-12-2022 om 13:31:

[..]

Ik weet de achternaam van de juf van dochter ook niet.

Ik ook niet maar wel in welke groep m’n kind zit

PinkFlower schreef op 04-12-2022 om 13:30:

[..]

Ja want dat is iets wat ook heel vaak voorkomt....

In dit geval had er natuurlijk ook naar de groep van de juf gevraagd kunnen worden maar ik snap nog steeds niet waarom jullie to zo aanvallen.

Of het vaak voorkomt; jazeker helaas wel, 1 op de 5 vrouwen krijgt in haar leven een keer te maken met stalking. Vind ik best veel, jij misschien niet. En in bepaalde beroepsgroepen loop je net even meer risico. Iedereen ervaart dat anders, gaat er om dat je niet voor een ander kunt invullen of die persoon dat wel of niet prettig vindt dat jij gegevens deelt, dus doe het gewoon niet. TO wil foto's op social media plaatsen zijn vrouw niet; zullen ze samen uit moeten komen. 

Wat betreft de post van Kiki; namen noemen lijkt onschuldig en hopelijk was het dat ook. Blijft wel de vraag wat de reden is waarom die jongen die namen wil weten en waarom haar dochter antwoord geeft over de naam van vriendins moeder. Laat die vriendin zelf bepalen of ze die info wil delen. 

PinkFlower schreef op 04-12-2022 om 11:29:

[..]

Ik leef liever naïef dan zo ontzettend panisch. Lijkt me heel erg vermoeiend als je overal van die doem scenarios bij gaat bedenken. Het is een naam! Geen bsn nummer of inloggegevens van je DigiD.

Maar je bent dus niet onder de indruk van het feit dat jouw mening impact heeft op situatie van anderen? Want dat is de onwil waar ik me aan erger. Het is niet belangrijk wat jij vindt, het is belangrijk dat je rekening houdt met wat iemand anders wil. En als je meer weet of risico die anderen niet willen lopen lijkt het me makkelijker om  het voor een ander te doen (of laten in dit geval). Dus jij hoeft niet zelf te stoppen met iets over jezelf te plaatsen. En niemand zegt dat je je  kinderen dit moet leren als je dat niet wilt. En je mag alle krantenartikelen daarover overslaan.  Maar dat dedain alsof de wereld gek is en jij niet, dat is toch veel te ingewikkeld?

Gr Angela

Angela1967 schreef op 04-12-2022 om 14:40:

[..]

Maar je bent dus niet onder de indruk van het feit dat jouw mening impact heeft op situatie van anderen? Want dat is de onwil waar ik me aan erger. Het is niet belangrijk wat jij vindt, het is belangrijk dat je rekening houdt met wat iemand anders wil. En als je meer weet of risico die anderen niet willen lopen lijkt het me makkelijker om het voor een ander te doen (of laten in dit geval). Dus jij hoeft niet zelf te stoppen met iets over jezelf te plaatsen. En niemand zegt dat je je kinderen dit moet leren als je dat niet wilt. En je mag alle krantenartikelen daarover overslaan. Maar dat dedain alsof de wereld gek is en jij niet, dat is toch veel te ingewikkeld?

Gr Angela

Serieus? Wat een gezeik.  Hier zou die jongen die vraag gesteld kunnen hebben omdat die moeders misschien wel bij elkaar in de klas gezeten hebben.

Ik werk in een zorgorganisatie met echt honderden mensen, daar wordt zo vaak gevraagd ken je die en die nog,  als je er al lang werkt. En zo komen we ook weer met elkaar in contact met oud collega's

Talloze mensen hebben toch ook gewoon naambordjes op de deur of staan nog in het telefoonboek.

En als er een crimineel opgepakt moet is het een stuk makkelijker als je zijn gegevens op kan sporen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.