Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


dan

dan

05-10-2021 om 18:59

ik denk dat het inderdaad verstandig is om het draadje als gesloten te beschouwen. 

Eens. 

Ik denk dat het enkel aan TO is om te beslissen of dit thema afgerond is of niet. Ik denk dat er nu een pauze is, maar dat er tzt wel weer gecommuniceerd gaat worden of toenadering gezocht.

dan

dan

06-10-2021 om 12:08

Ma_Flodder schreef op 06-10-2021 om 03:49:

Ik denk dat het enkel aan TO is om te beslissen of dit thema afgerond is of niet. Ik denk dat er nu een pauze is, maar dat er tzt wel weer gecommuniceerd gaat worden of toenadering gezocht.

Het staat TO uiteraard open om hier weer te posten maar dat is enkel aan haarzelf. 

dan schreef op 06-10-2021 om 12:08:

[..]

Het staat TO uiteraard open om hier weer te posten maar dat is enkel aan haarzelf.

Uh, ja. Net als op ieder ander topic.

A12345

A12345

09-10-2021 om 18:36 Topicstarter

Mija schreef op 05-10-2021 om 15:25:

Vanwaar die vraag? Als TO er antwoord op geeft, krijgt ze op haar sodemieter op omdat men niet begrijpt waarom ze die informatie aan haar zus vraagt (bijvoorbeeld) of omdat ze niet het goede antwoord geeft. Dit draadje heeft voor mij al een hele tijd iets van ramptoerisme. TO, als je zelf nog vindt dat je er iets aan hebt om antwoord te geven, doe dat dan gerust. Maar volgens mij schiet je er helemaal niks meer mee op!

Dit dus.

Als ik reageer, dan krijg ik het verwijt dat ik de hele dag op mijn telefoon zit. Reageer ik niet, bijvoorbeeld omdat ik op en naar daar ben geweest, dan is het ook weer niet goed. Maar goed, dan toch maar...

Nee, hij is niet terug. Hij heeft nog wel contact met mijn schoonbroer. Hij is zelfs niet meer in Nederland geweest. Wat ik begreep zijn de kinderen daar vooral bij hem en minder bij hun moeder. En in zijn vrije tijd is hij begonnen zijn grotendeels verkochte zaak toch weer wat uit te breiden. 

Dus ja, dat lijkt me een keuze om daar te blijven.

A12345 schreef op 09-10-2021 om 18:36:

[..]

Dit dus.

Als ik reageer, dan krijg ik het verwijt dat ik de hele dag op mijn telefoon zit. Reageer ik niet, bijvoorbeeld omdat ik op en naar daar ben geweest, dan is het ook weer niet goed. Maar goed, dan toch maar...

Nee, hij is niet terug. Hij heeft nog wel contact met mijn schoonbroer. Hij is zelfs niet meer in Nederland geweest. Wat ik begreep zijn de kinderen daar vooral bij hem en minder bij hun moeder. En in zijn vrije tijd is hij begonnen zijn grotendeels verkochte zaak toch weer wat uit te breiden.

Dus ja, dat lijkt me een keuze om daar te blijven.

Hij heeft blijkbaar dus geleerd van zijn ‘fouten’ en beseft dat zijn kinderen altijd op de 1e plaats komen. Minder positief voor jou, maar wel goed voor hen en hem. 

Goede keuze van hem. Rot voor jou, al zag je de bui waarschijnlijk wel hangen.

A12345

A12345

10-10-2021 om 13:16 Topicstarter

Ik had eerlijk gezegd gedacht dat hij even moest "afkoelen". Maar afgaande op de situatie nu, lijkt het dat hij hier over na heeft gedacht en naar toe heeft gewerkt. Ook al toen de kinderen hier waren. 

A12345 schreef op 10-10-2021 om 13:16:

Ik had eerlijk gezegd gedacht dat hij even moest "afkoelen". Maar afgaande op de situatie nu, lijkt het dat hij hier over na heeft gedacht en naar toe heeft gewerkt. Ook al toen de kinderen hier waren.

En dan, als hij was afgekoeld? Natuurlijk heeft hij hier gedurende de tijd dat de kinderen er waren over nagedacht, het was wel meer dan duidelijk dat dit niet zou veranderen in de toekomst. Ja, of hij zou steeds met zijn kinderen elders moeten verblijven als ze bij hem in NL zijn. Je begrijpt dit hopelijk zelf toch ook wel inmiddels?

A12345

A12345

10-10-2021 om 13:36 Topicstarter

Desire schreef op 10-10-2021 om 13:24:

[..]

En dan, als hij was afgekoeld? Natuurlijk heeft hij hier gedurende de tijd dat de kinderen er waren over nagedacht, het was wel meer dan duidelijk dat dit niet zou veranderen in de toekomst. Ja, of hij zou steeds met zijn kinderen elders moeten verblijven als ze bij hem in NL zijn. Je begrijpt dit hopelijk zelf toch ook wel inmiddels?

Die "eis" zou ik uiteindelijk wel op hebben gegeven. Dat is ook een beetje wat ik bedoel met "afkoelen". 

Het is over. Laat het rusten en ga aan jezelf werken. Nog altijd nul zelfreflectie. 

A12345 schreef op 10-10-2021 om 13:16:

Ik had eerlijk gezegd gedacht dat hij even moest "afkoelen". Maar afgaande op de situatie nu, lijkt het dat hij hier over na heeft gedacht en naar toe heeft gewerkt. Ook al toen de kinderen hier waren.

Misschien kun je er een weekendje op bezoek?

Ma_Flodder schreef op 10-10-2021 om 14:04:

[..]

Misschien kun je er een weekendje op bezoek?

Kom op, dit meen je niet toch?

A12345 schreef op 10-10-2021 om 13:36:

[..]

Die "eis" zou ik uiteindelijk wel op hebben gegeven. Dat is ook een beetje wat ik bedoel met "afkoelen".

Dat zeg je nu, nu het duidelijk is dat hij voor zichzelf en zijn kinderen heeft gekozen. Ik schat zomaar in dat je had verwacht dat hij bij je terug zou komen en je dit als zgn onderhandeling in gedachten had. Je hebt nl deze ‘eis’ tot het eind toe volgehouden, je hebt de gok genomen dat hij wel zou bijdraaien, maar helaas (voor jou)had hij zijn conclusies al getrokken. Ik snap wel dat hij deze gok niet durfde te nemen, waarom zou het nu wel goed gaan terwijl je het afgelopen jaar totaal geen begrip had en voor amper iets openstond? Hij mocht geen 2 weken daar naartoe, want dat is geen ‘echte’ relatie, kinderen waren onhandelbaar toen ze wél hier waren en had je spijt. En hoe vaak heb je hem niet voor zijn voeten geworpen dat hij vanaf het begin gewoon beter had moeten nadenken? Je hebt het hier al ontelbare keren geschreven zelfs. En nu hij definitief weg is kan er opeens wél veel meer? Nee, ik zou daar ook niet meer in geloofd hebben. Vond hem in eerste instantie maar een ruggengraatloze man, maar ik neem dit absoluut terug!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.