Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Tiener zwangerschap


Pistache schreef op 02-08-2022 om 20:23:

[..]

De vader is er ook nog. Hij is volgens mij wel stabiel voor zover ik uit het verhaal van TO kan opmaken.

Het zijn kinderen die elkaar net twee maanden kennen. En één daarvan zit in een begeleid woonend traject en de ander is niet man genoeg om zelfs zijn problemen op te lossen. Dit is een hopeloze situatie. Ik zie geen andere oplossen dan of de zwangerschap beeindigen of het kindje ter adoptie afstaan. 

Battle-Royale schreef op 02-08-2022 om 20:32:

Welke aandoening?

Je komt zonder GGZ diagnose of LVB helemaal niet in aanmerking voor begeleid wonen, die diagnose is er anders zou het meisje niet begeleid wonen via een instelling. Lees anders even terug, zonder indicatie van de gemeente dus zonder diagnose kom je er niet voor in aanmerking. De diagnose ligt ten grondslag aan de indicatie begeleidwonen en is er dus sowieso. 

Viva-amber schreef op 02-08-2022 om 20:29:

[..]

Een stabiele jongeman van 18 maakt geen meisje met een aandoening zwanger.

Dat heeft natuurlijk helemaal niks te maken met stabiel zijn als je 18 bent! Hij is verliefd en heeft seks met een meisje waarop hij verliefd is, stabiel of niet. Zelf nooit jong geweest? 

Wel is het van belang dat deze jongen heel duidelijk gaat inzien hoe zijn toekomst eruit gaat zien als deze zwangerschap doorgezet gaat worden. Ook dat valt niet mee op die leeftijd en dat heeft weinig met opleiding te maken, maar alles met leeftijd. Dus doe nu niet alsof jij op jouw 18e al zo wereldwijs was.

Battle-Royale schreef op 02-08-2022 om 20:32:

Welke aandoening?

ik-ben-seks-met-minderjarige-meisjes-die-in-een-kwetsbare-situatie-zitten. Welke jongen met een gezond verstand maakt nu misbruik van zulke meisjes.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 20:39

Viva-amber schreef op 02-08-2022 om 20:36:

[..]

Je komt zonder GGZ diagnose of LVB helemaal niet in aanmerking voor begeleid wonen, die diagnose is er anders zou het meisje niet begeleid wonen via een instelling. Lees anders even terug, zonder indicatie van de gemeente dus zonder diagnose kom je er niet voor in aanmerking. De diagnose ligt ten grondslag aan de indicatie begeleidwonen en is er dus sowieso.

Maar het kind is nog minderjarig, ik ga ervan uit dat die onder jeugdzorg valt omdat haar ouders niet voor haar konden zorgen en niet omdat het kind zelf iets mankeert. En het maakt ook allemaal niet uit, kind is nu al zwanger en heeft een eigen keus om daar mee door te gaan of niet. 

Mona-xxx schreef op 02-08-2022 om 20:36:

[..]

ik-ben-seks-met-minderjarige-meisjes-die-in-een-kwetsbare-situatie-zitten. Welke jongen met een gezond verstand maakt nu misbruik van zulke meisjes.

Wat een ontzettende moraalridder opmerking, ook zelf nooit jong geweest?

Viva-amber schreef op 02-08-2022 om 20:36:

[..]

Je komt zonder GGZ diagnose of LVB helemaal niet in aanmerking voor begeleid wonen, die diagnose is er anders zou het meisje niet begeleid wonen via een instelling. Lees anders even terug, zonder indicatie van de gemeente dus zonder diagnose kom je er niet voor in aanmerking. De diagnose ligt ten grondslag aan de indicatie begeleidwonen en is er dus sowieso.

Pertinent onwaar!

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 20:42

Mona-xxx schreef op 02-08-2022 om 20:36:

[..]

ik-ben-seks-met-minderjarige-meisjes-die-in-een-kwetsbare-situatie-zitten. Welke jongen met een gezond verstand maakt nu misbruik van zulke meisjes.

Ze schelen maar 1 jaar, zijn verliefd neem ik aan en de vader is toch niet weggelopen? 

Mona-xxx schreef op 02-08-2022 om 20:36:

[..]

ik-ben-seks-met-minderjarige-meisjes-die-in-een-kwetsbare-situatie-zitten. Welke jongen met een gezond verstand maakt nu misbruik van zulke meisjes.

Deze en ik geloof ook helemaal niets van dat condoom en MAP verhaal. Dit meisje denkt dat het een weg is uit de instelling. Dat zij nu de fijne familiesituatie gaat krijgen waar zij altijd op gehoopt heeft: een sprookje, alleen TO moet zich even 100% opofferen. 

Het is een fantasie. Ik begrijp niet wat een jongen die naar de uni gaat nu perse moet met dit meisje, minderjarig met een aandoening wonend in een instelling. Wil hij hier echt voor zijn hele leven aan vast zitten, zijn studie opgeven?

Je kan dit niet oplossen zonder hulpverlening in te schakelen om te kijken hoe het echt zit en om te kijken wat dat meisje wel en niet aan kan. Het feit dat je zoon en dat meisje de voogd en het FIOM uit de weg gaan is ontzettend onvolwassen na een reeks van onvolwassen besluiten. Jij bent de ouder en volwassene in deze situatie. Het is tijd dat het duidelijk wordt dat het zonder hulpverlening niet kan. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 20:44

Viva-amber schreef op 02-08-2022 om 20:42:

[..]

Deze en ik geloof ook helemaal niets van dat condoom en MAP verhaal. Dit meisje denkt dat het een weg is uit de instelling. Dat zij nu de fijne familiesituatie gaat krijgen waar zij altijd op gehoopt heeft: een sprookje, alleen TO moet zich even 100% opofferen.

Het is een fantasie. Ik begrijp niet wat een jongen die naar de uni gaat nu perse moet met dit meisje, minderjarig met een aandoening wonend in een instelling. Wil hij hier echt voor zijn hele leven aan vast zitten, zijn studie opgeven?

Je kan dit niet oplossen zonder hulpverlening in te schakelen om te kijken hoe het echt zit en om te kijken wat dat meisje wel en niet aan kan. Het feit dat je zoon en dat meisje de voogd en het FIOM uit de weg gaan is ontzettend onvolwassen na een reeks van onvolwassen besluiten. Jij bent de ouder en volwassene in deze situatie. Het is tijd dat het duidelijk wordt dat het zonder hulpverlening niet kan.

En wat voor aandoening heeft dat kind precies want ik begrijp hieruit dat jij deze mensen kent?

Battle-Royale schreef op 02-08-2022 om 20:42:

[..]

Ze schelen maar 1 jaar, zijn verliefd neem ik aan en de vader is toch niet weggelopen?

Daarbij, misschien (jaja misschien) heeft ze wel gezegd dat ze 18 was, weet jij het? Ze kennen elkaar amper nota bene.

Kersje schreef op 02-08-2022 om 20:40:

[..]

Wat een ontzettende moraalridder opmerking, ook zelf nooit jong geweest?

toen ik 18 jaar was moest ik er niet aandenken om met een 17 jarige verkering te hebben voelde zo kinderachtig. Daarnaast zou ik ook niet de tehuizen langs gaan om emotioneel getraumatiseerde jongeren op te sporen. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 20:46

Kersje schreef op 02-08-2022 om 20:45:

[..]

Daarbij, misschien (jaja misschien) heeft ze wel gezegd dat ze 18 was, weet jij het? Ze kennen elkaar amper nota bene.

Maar met beider instemming mag een jongen van 18 toch gewoon seks hebben met een meisje van 17? 

Viva-amber schreef op 02-08-2022 om 20:42:

[..]

Deze en ik geloof ook helemaal niets van dat condoom en MAP verhaal. Dit meisje denkt dat het een weg is uit de instelling. Dat zij nu de fijne familiesituatie gaat krijgen waar zij altijd op gehoopt heeft: een sprookje, alleen TO moet zich even 100% opofferen.

Het is een fantasie. Ik begrijp niet wat een jongen die naar de uni gaat nu perse moet met dit meisje, minderjarig met een aandoening wonend in een instelling. Wil hij hier echt voor zijn hele leven aan vast zitten, zijn studie opgeven?

Je kan dit niet oplossen zonder hulpverlening in te schakelen om te kijken hoe het echt zit en om te kijken wat dat meisje wel en niet aan kan. Het feit dat je zoon en dat meisje de voogd en het FIOM uit de weg gaan is ontzettend onvolwassen na een reeks van onvolwassen besluiten. Jij bent de ouder en volwassene in deze situatie. Het is tijd dat het duidelijk wordt dat het zonder hulpverlening niet kan.

Hier ben ik het helemaal mee-eens. Schakkel hulpverleners in! Daar zijn ze voor! Je kan dit niet alleen!

Mona-xxx schreef op 02-08-2022 om 20:45:

[..]

toen ik 18 jaar was moest ik er niet aandenken om met een 17 jarige verkering te hebben voelde zo kinderachtig. Daarnaast zou ik ook niet de tehuizen langs gaan om emotioneel getraumatiseerde jongeren op te sporen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.