Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Stiefzus als stiefmoeder

nlies schreef op 16-05-2026 om 18:16:

PPff blij dat ik niet een van je dochters ben.
Eerst moet je je vrienden uit gaan leggen dat je moeder kinderen heeft gemaakt met iemand die je als je vriend beschouwde.
En dan moet de volgende dochter aan haar vrienden uit gaan leggen hoe het precies zit: Ja dat is mijn vader en die woont nu samen. O en hoe is zijn partner? Ken je die al lang? h ja, mijn hele leven al, want dat is mijn halfzus. Dus mijn moeder is de oma van mijn zusjes/broertjes. Snap je het? Ja ik denk dat mijn moeder een soort van leeftijdscrisis had toen ze mij kreeg, een soort van FOMO toen dat woord nog niet eens bestond.

Zou een leuke Netflix serie kunnen worden

Cougar-town.

mijn dochter zegt: Mam, je denkt toch niet dat ik me door een vent zou laten palen wetende dat die jou eerst gepakt heeft??

Moxxie schreef op 16-05-2026 om 19:01:

Op zich is het mooi als mensen uitgaan van de oprechtheid van een ander, maar ik vind het vreemd als je daarin zo ver gaat dat je je moedwillig om de tuin laat leiden. Ik vind het echt heel bijzonder dat zoveel forummers hier serieus op reageren.

Als je denkt dat het verhaal niet klopt dan kun je het uitroepteken gebruiken (huisregel 2.11). Om eerlijk te zijn hoop ik ook dat dit verhaal niet waar is. Het lijkt me voor alle kinderen verschrikkelijk, ook voor de kinderen uit het eerste huwelijk van topicstarter.

Euphoria schreef op 16-05-2026 om 19:44:

mijn dochter zegt: Mam, je denkt toch niet dat ik me door een vent zou laten palen wetende dat die jou eerst gepakt heeft??

Nou dit. Hoe leuk ie ook is, je gaat toch geen relatie aan met de ex van je moeder en tevens de .ader van 3 halfbroers/zussen. 

Ik vind dat jullie er rare vormen van normaal op na houden. Je date geen man die minderjarig is en je date niet met de ex van je moeder.

Lang weekend, schoolkind dat zich verveelt?

Te chaotisch gschreven om over na te denken.

Daglichtlamp schreef op 16-05-2026 om 19:44:

[..]

Als je denkt dat het verhaal niet klopt dan kun je het uitroepteken gebruiken (huisregel 2.11). Om eerlijk te zijn hoop ik ook dat dit verhaal niet waar is. Het lijkt me voor alle kinderen verschrikkelijk, ook voor de kinderen uit het eerste huwelijk van topicstarter.

Ja dat kan, maar een soap kijkt ook iedereen naar.

Waar is de popcorn?

Dus, je jongste kind heeft moeite met haar stiefmoeder (die ook haar halfzus is). Zussen zijn vaak heel kritisch op elkaar. En in deze specifieke situatie is de rest van de wereld zoals je in dit topic merkt ook behoorlijk kritisch op die stiefmoeder/halfzus. 
Het lijkt me voor de kleine meid verstandig deze dubbele familie relatie niet aan iedereen uit te leggen. Want dan krijgt ze alleen maar kritiek. Dus met haar oefenen wat ze wel kan zeggen.

Verder: mijn zwager heeft ook een nieuwe vriendin. 
Die nieuwe vriendin zit er ook een beetje mee dat ze die kinderen erbij in haar maag gesplitst krijgt. Die vader ging dus met name in het begin iedere keer dat hij de kinderen had, of bij de moeder thuis voor de kinderen zorgen terwijl de moeder werkte, of buiten de deur wat met de kinderen doen. 

Jouw stiefzoon en vader van jouw kinderen mag in deze situatie, best wat rekening houden met de emoties van zijn eigen dochter en zijn eigen vrouw. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.