Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Stiefzus als stiefmoeder

Ingewikkeldesituatie schreef op 16-05-2026 om 16:12:

Uiteraard bepalen ze zelf waar ze afspreken maar het is vrij lastig omdat te plannen buiten mijn oudste dochter/zijn vriendin om. Er is altijd iemand het derde wiel aan de wagen en dat is niet leuk.

Hoog tijd voor een goed gesprek met je ex, dat hij meer rekening moet houden met zijn kinderen. Zijn huidige vriendin hoeft echt niet altijd erbij te zijn als hij zijn kinderen ziet. 

Ingewikkeldesituatie

Ingewikkeldesituatie

16-05-2026 om 17:33 Topicstarter

Valeria schreef op 16-05-2026 om 16:59:

[..]

Maar je had toen al minstens 2 kinderen waarvan er eentje al volwassen was. Dan was je toch minimaal 40? En dan nog behoefte hebben aan 3 kleine kinderen maken?

Wat vonden zijn ouders, waar je mee bevriend was, ervan? Het lijkt me voor hen toch ook bijzonder.

Nee joh, bij mijn oudste dochter was ik net geen 17. Dus zijn leeftijd was voor mij geen issue. 

Zijn ouders hebben nooit bezwaar gemaakt, we kende elkaar goed, ze vinden dat een volwassen man zelf beslissingen moet nemen en er waren heel wat slechtere situaties te bedenken. Nee wij waren meer dan oke met elkaar.

Ik heb wel bezwaar tegen het idee dat ik mijn ideeën heb afgedwongen of hem heb gedwongen tot iets.

Wij hadden een inhoudelijke relatie: samen etentjes organiseren, schaken, wandelen, strand bezoeken, fietsen en ja natuurlijk ook de daad. Hij kwam in het weekend liever bij mij dan met zijn vrienden in de discotheek. In alles is hij veel ouder dan zijn paspoort.

We hebben een fantastisch jaar gehad en toen kwam toch langzaam ter sprake dat ik graag nog wat wilde. Hij heeft zelf voorgesteld om mee te doen in een soort van donateur. 

Wat mensen niet snappen is dat je stiekem weet dat het niet voor altijd is maar dat je begeven moment gaat geloven dat het bij jouw anders is, bij mij is het wel voor altijd, bij ons gaat het wel goed.

nou sorry, maar 17 jaar verschil als 1 van de 2 slechts 17 is vind ik niet normaal en ik geloof niet dat zijn ouders daar ok mee waren.
Ga lekker ergens anders je fantasieën uitleven.

" We hebben een fantastisch jaar gehad en toen kwam toch langzaam ter sprake dat ik graag nog wat wilde. " 

Nog wat? En dan nog dríe kinderen op de wereld zetten in een rare gezinssituatie!

Ingewikkeldesituatie

Ingewikkeldesituatie

16-05-2026 om 17:55 Topicstarter

Beterlaat2021! schreef op 16-05-2026 om 17:52:

" We hebben een fantastisch jaar gehad en toen kwam toch langzaam ter sprake dat ik graag nog wat wilde. "

Nog wat? En dan nog dríe kinderen op de wereld zetten in een rare gezinssituatie!

Het was geen rare gezinssituatie. Het was gewoon een relatie met twee mensen die van elkaar hielden. Mijn kinderen waren volledig akkoord, geen probleem.

De rare situatie is pas ontstaan toen wij uit elkaar gingen en een tijdje later samen met mijn dochter thuis kwam, daarvoor was er niks aan de hand.

Je snapt toch wel dat het voor een vrouw heel lastig accepteren is dat het einde nadert terwijl je nog een behoefte voelt? Ik heb altijd een groot gezin gewild en mijn huwelijk was daar niet geschikt voor. 

krulliebollie schreef op 16-05-2026 om 16:07:

[..]

Jeetje hoe bedenk je het om met een 17-jarige vriend van je dochter een paar kinderen te maken? Dan is morele kompas wat mij betreft sowieso niet zo scherp afgesteld. Het lijkt mij voor alle betrokken kinderen een ingewikkeld gedoe.

Die je bovendien al kent sinds ie in de wieg lag, tegelijkertijd met jouw eigen dochter. Man man man.

Ingewikkeldesituatie schreef op 16-05-2026 om 15:53:

[..]

Inteelt? daar is geen sprake van

ja sorry. Ik las dat je kinderen met hem kreeg en dat hij nu een relatie heeft met je dochter. 
het was verwarrend en ik heb 4 keer moeten lezen om te begrijpen wat je nou bedoelde.

Ingewikkeldesituatie schreef op 16-05-2026 om 14:41:

[..]

17/18 afhankelijk van welk moment.

Ik was al een tijdje gescheiden van de vader van mijn oudste kinderen, vervelend en vooral weinig aantrekkelijk huwelijk. alleenstaand, alleen wonend(met kinderen dan wel) en hij was echt een oude ziel in een prachtig godelijk jong lichaam. Het klikt meteen.

Ik benadruk dat het een goede gozer is, gestudeerd, werk en zorgt goed voor zijn gezin, het is geen macho die zijn jeweetwel achterna loopt.

Ik kon toentertijd niet voorzien dat hij interesse zou gaan tonen in mijn eigen dochters.

3 kinderen maak, draag, krijg en bewerk je toch niet in 1 a 2 jaar?

Ingewikkeldesituatie

Ingewikkeldesituatie

16-05-2026 om 18:15 Topicstarter

Euphoria schreef op 16-05-2026 om 18:12:

[..]

3 kinderen maak, draag, krijg en bewerk je toch niet in 1 a 2 jaar?

Wie heeft het over 2 jaar gehad?

PPff blij dat ik niet een van je dochters  ben. 
Eerst moet je je vrienden uit gaan leggen dat je moeder kinderen heeft gemaakt met iemand die je als je vriend beschouwde.
En dan moet de volgende dochter aan haar vrienden uit gaan leggen hoe het precies zit: Ja dat is mijn vader en die woont nu samen. O en hoe is zijn partner? Ken je die al lang? h ja, mijn hele leven al, want dat is mijn halfzus. Dus mijn moeder is de oma van mijn zusjes/broertjes.  Snap je het? Ja ik denk dat mijn moeder een soort van leeftijdscrisis had toen ze mij kreeg, een soort van FOMO toen dat woord nog niet eens bestond.

Zou een leuke Netflix serie kunnen worden

Ingewikkeldesituatie schreef op 16-05-2026 om 17:55:

Je snapt toch wel dat het voor een vrouw heel lastig accepteren is dat het einde nadert terwijl je nog een behoefte voelt? Ik heb altijd een groot gezin gewild en mijn huwelijk was daar niet geschikt voor.

Kan wel zijn, maar nu zit je jongere dochter ermee. Wat vindt de vader er eigenlijk van, wat ziet hij als oplossing? En waarom is je oudste dochter aan het moederen over haar halfzus? Ik ken wel wat grote gezinnen waar dit soms ook een probleem was (groot verschil tussen de oudste en de jongste). De ouders waren heel duidelijk: wij zijn de ouders en wij beslissen. 

Ingewikkeldesituatie

Ingewikkeldesituatie

16-05-2026 om 18:33 Topicstarter

MiniJCW schreef op 16-05-2026 om 18:22:

[..]

Kan wel zijn, maar nu zit je jongere dochter ermee. Wat vindt de vader er eigenlijk van, wat ziet hij als oplossing? En waarom is je oudste dochter aan het moederen over haar halfzus? Ik ken wel wat grote gezinnen waar dit soms ook een probleem was (groot verschil tussen de oudste en de jongste). De ouders waren heel duidelijk: wij zijn de ouders en wij beslissen.

De vader stelt zich open voor iedereen en vind vooral dat beide dames niet moeilijk moeten doen.

De twee jongens zijn nog in hun voetbal of boomhut periode, de oudste wilt een vriendinnetje omdat zo hoort als hij naar de brugklas gaat. Die maken het allemaal geen donder uit, zus, halfzus, stiefmoeder het maakt ze allemaal niet uit het is gewoon familie. Al zijn ze ook gevoelig voor de snoept trommel.

Mijn oudste dochter zegt terecht dat bij hun thuis regels gelden en dat haar halfzus niet zomaar te pas en te onpas kan binnenvallen en doen waar ze zelf zin in heeft. Dat lijkt mij een zeer terechte keuze.

Het is meer regels stellen dan moederen.

ik denk niet dat je hier advies gaat vinden.  Het is een hele bijzondere situatie.  En ik denk niet dat veel mensen zich ermee kunnen identificeren. Ook als 17 jarige zou ik er niet aan moeten denken om iets met een gast te doen wat mijn moeder kinderen mee had.  En ik zou het ook niet in mijn hoofd halen om iets aan te leggen met een 17 jarige.  En ik zou ook niet bedenken om een relatie te starten met iemands dochter waar met de moeder 3 kinderen had.  Ik vind iedereen nogal aparte keuzes maken in dit verhaal.  Maar goed de dossier is zoals het is een ik zou hier maar eens een therapeut tegenaan gooien want voor de jongste dochter moet het hartstikke verwarrend zijn.  

Op zich is het mooi als mensen uitgaan van de oprechtheid van een ander, maar ik vind het vreemd als je daarin zo ver gaat dat je je moedwillig om de tuin laat leiden. Ik vind het echt heel bijzonder dat zoveel forummers hier serieus op reageren.

Ingewikkeldesituatie schreef op 16-05-2026 om 18:15:

[..]

Wie heeft het over 2 jaar gehad?

Jij schrijft 17-18 jaar afhankelijk van welk moment.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.