Anouk1234
26-11-2025 om 09:46
Pubers halen en brengen
Ik merk dat veel pubers regelmatig met de auto worden gebracht en / of gehaald. Bv als het regent naar school gebracht en naar de sportclub. Ik ben zelf niet zo’n curling ouder. Zo hoorde ik ook het verhaal dat de 16 jarige dochter van een vriendin 1x in de week standaard opgehaald wordt uit school, omdat ze anders alleen om 16 uur met de elektrische fiets 10 km naar huis moet fietsen. Dat zou ik nooit doen, alleen als het heel slecht weer is.Hoe zit dat bij jullie?
Decembermamma
05-12-2025 om 09:41
Poezie schreef op 05-12-2025 om 08:22:
Mijn omgeving mag mij op ieder moment van de dag en nacht bellen in (echte!!!) nood.
Ook ben ik niet te beroerd om eens iemand naar Schiphol te brengen of om een groot artikel op te halen die iemand in mijn omgeving op marktplaats bijvoorbeeld heeft gekocht.
Dronkenschap is zelf voor gekozen en gedaan, dus in geval van Kimdekim had ik toch echt doorverwezen naar de ouders van die bezopen studiegenoot of de optie ga eerst maar eens goed uitkotsen, daarna voel je je beroerd maar kun je wel weer fietsen.
Zo mijn buurvrouw vertelde zoiets. Buurmeisje is bevriend met buurmeisje 2 huizen verder. Buurvrouw was thuis en haar dochter kreeg berichtje vriendin dat andere buurmeisje dan ze verderop in de straat op de grond lag en stomdronken was. Gelukkig is dochter naar haar moeder gegaan en hebben ze het meisje samen opgehaald. Buurvrouw werkt in het ziekenhuis en zag dondersgoed dat dit meisje even een nacht in de gaten gehouden moest worden. Dus uiteindelijk de ouders uit bed gebeld en hoppa op de bank afgeleverd. Dronkenschap is stom maar je gaat een kind niet aan het lot overlaten met de kans dat ze geen hulp zoekt door schaamte.
Poezie
05-12-2025 om 13:45
Bakblik schreef op 05-12-2025 om 09:24:
[..]
Ook als die jongen gewoon wel ouders heeft snap ik het. De zoon van Kimdekim heeft zich verantwoordelijk gedragen. Zijn vriend was dronken, hij weet dat hij ouders heeft die hem altijd komen helpen als hij "in de problemen" zit dus hij belt zijn eigen ouders.
Mijn eigen kind heeft dat ook een keer gedaan. Zelf nog geen 18 en op het bedrijfsfeest van zijn weekendbaan nog broodnuchter ging hij op de fiets naar huis met collega's. Na 3 kilometer had hij door dat die ene collega niet thuis ging komen zo. Iets teveel op en een fiets die haperde. Hij belde ons, omdat zijn collega niet eens kon vertellen welk nummer zijn ouders hadden.
We zijn er naartoe gegaan. Trots dat onze zoon zijn collega niet aan zijn lot overliet maar zich om hem bekommerde. Fiets aan de ketting en vriend naar huis gebracht. De volgende dag kon hij 4 km lopen om zijn fiets te gaan halen bij bushalte x. Zijn ouders hadden iets van: wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten dus hadden hem niet gebracht.
Zeker op de leeftijd van 17 tot 19 en voor de eerste keer goed aangeschoten/dronken vind ik het goed dat ze hulp van ouders inroepen als ze het zelf niet meer helemaal overzien. Dan help ik graag, in de hoop dat het een les voor ze was en ze volgende keer geen sixpack de man tot zich nemen.
Die ouders hebben het wel begrepen.
Rosemary00
05-12-2025 om 13:52
Mijn dochter had ook een vriendin die zich elke keer lam zoop. Uiteindelijk heeft mijn dochter haar niet meer geholpen. Na 3 keer was de maat wel vol. En die meid ging er maar vanuit dat de rest van haar vriendinnen haar naar huis zouden brengen. Ik heb ook tegen mijn dochter gezegd dat als ze zich echt zorgen zou maken, ze de politie maar kon bellen, konden zij die meid naar huis brengen. Want zo'n alcoholist in de dop maakt gewoon misbruik van de goodwill van haar vrienden.
Bakblik
05-12-2025 om 13:58
Poezie schreef op 05-12-2025 om 13:45:
[..]
Die ouders hebben het wel begrepen.
Jazeker.
En wat vind je van de rest van mijn verhaal? De motivatie waarom een kind zijn eigen ouders belt en niet de ouders van de vriend?