Lieveliefde
23-06-2026 om 14:59
Puber met LVB escaleert
ze hoog in haar stress en heeft verteld dat ze niet lekker in haar vel zit en er veel gedoe is op school, ook bleef ze roepen dat ze niet naar huis toe wou.
Op het moment dat de politie haar bij ons afleverde rende ze via de bijkeuken weer naar buiten met de mededeling ik ga weg. Hier is de politie wederom achteraan gegaan. Bij de politie is helemaal los gegaan, knijpen, krabben, schoppen en weg proberen rennen.
Uiteindelijk heeft de politie haar moeten fixeren en is ze met 4 man bij ons afgeleverd en is ze binnen bij ons gekalmeerd.
Vanuit de politie wordt er een melding gemaakt bij veilig thuis en wij zijn al druk aan het bellen voor verdere hulp.
Ik merk dat ik helemaal lam geslagen ben en weer het echt even niet meer.
Theofora
23-06-2026 om 22:32
Veilig Thuis staat in contact met het CJG van jullie gemeente, die moet de hulp gaan bieden. Aangezien er al van alles op gang aan het komen is op jullie eigen initiatief heb je van VT weinig van te vrezen. Zodra Veilig Thuis hoort dat het CJG jullie kent en dat jullie aan hulpverlening meewerken, sluiten zij het af. Ze doen zelf geen hulpverlening. De enige functie is te verwijzen of ouders die niet meewerken ertoe te bewegen (liefst goedschiks) hulp te accepteren. Maar aangezien jullie al middenin de hulpverlening zitten, zijn jullie niet de doelgroep. Als je ze zelf belt om advies te vragen (heb ik wel eens gedaan) verwijzen ze je terug naar de gemeente. Die is tegenwoordig de toegangspoort tot alle jeugdzorg.
Sterkte, het is een heel stressvol leven met zo’n snel emotioneel ontregeld kind. Als je niet uitkijkt, gaat het hele gezin ermee kopje onder. Pas ook goed op jezelf!
Thy
23-06-2026 om 22:39
Met een verbaal IQ van 103 (ondanks het wat lage) performale zou je mogen verwachten dat je dochter VMBO BB cognitief zou moeten kunnen redden. Dat laten haar cijfers ook zien zoals je zelf zegt.
Ik denk ook dat ze overvraagd wordt, maar niet vanwege het niveau van de lesstof.
Ik denk dat het goed is dat je hulp hebt gevraagd en dat de intake is geweest. Wat er daarna allemaal is gebeurd, zou ik zeker delen met de hulpverlening. Dit is je startpunt, maar wellicht kan er vanuit de professionele hoek meegedacht worden met wat er nodig is. Ook als deze organisatie dat niet kan organiseren, kunnen ze je wellicht wel adviseren.
Sterkte, het is moeilijk als het niet goed gaat met je kind. Vooral als niet duidelijk is wat er nu precies aan de hand is en wat helpend zou kunnen zijn.
Roos57
23-06-2026 om 22:53
Lieveliefde schreef op 23-06-2026 om 22:20:
[..]
Fijn om te lezen
Wat jezelf geschreven hebt 😅