Teddyke
23-09-2025 om 22:23
Liefdesverdriet
dochter van bijna 15 jaar heeft 2 weken een vriendje gehad en nu heeft hij het uitgemaakt . Hij heeft haar bedrogen en heeft al iemand anders .
Ze zie hem.nog heel graag en wil hem terug maar hij wilt haar nie meer . Toch blijft mijn dochter haar vrienden en vriendinnen lastig vallen om te vragen of hij haar nie terug wilt.
Het doet haar pijn als ze hem samen ziet met de nieuwe vriendin . Is niet gemakkelijk omdat ze ook nog in de zelfde klas zitten.
Ik hoop dat dit echt wel gaat overgaan
Die jongen is echt niks voor haar liegt, bedriegt enz...
Maar dat wil ze allemaal nie inzien .
Wat is jullie mening ervan en wat zouden jullie doen ?
Kimdekim
23-09-2025 om 22:56
tsja het niet slijten. Zijn tienermoeder kan heel heftig zijn ook al is het maar 2 weken. Hou zelf iig en nuchter hoofd en ga vooral niet heel hard roepen dat die jongen heel erg fout is.
yette
24-09-2025 om 07:03
Twee weken geleden begon je een topic over je dochter omdat je stiekem in haar appjes had zitten lezen: 'Puber liegt tegen vriend over thuissituatie'
Dit keer schrijf je: 'Die jongen is echt niks voor haar liegt, bedriegt enz...?!
En nu vraag je wat wij zouden doen?
Ik zou om te beginnen geen topics meer openen. En ik zou taart halen. Als troost en/of om eea te vieren.
tsjor
24-09-2025 om 07:41
Hoorde gisteren op de radio: paracetamol helpt ook tegen liefdesverdriet (serieus).
rionyriony
24-09-2025 om 08:32
Ik zou zeggen dat ze een prachtige meid is en veel te goed voor zo'n ontrouwe jongen. Hij verdient haar niet!
Ik zou denken dat jongens van die leeftijd snel uit zijn op verlichting van hun seksuele drang en veroveringslust en dat zij daar mikpunt van geworden is, maar dat zou ik op dat moment niet zeggen want daar gaat ze zich niet beter van voelen mogelijk slechter. Vermoedelijk komt ze zelf wel op dat idee als ze om zich heen kijkt. Maar dat komt later wel.
IMI-x2
24-09-2025 om 08:40
Vertel over je eigen ervaringen met liefdesverdriet. Op het moment voelt het alsof de wereld vergaat. Maar het gaat echt over. Echt waar.
RavIvaR
24-09-2025 om 08:42
Misschien kan je dochter wel een weerbaarheid- of zelfbeeldtraining gebruiken.
Zodat ze niet meer hoeft te liegen voor aandacht en uit zelfrespect geen vriendje meer wil die tegen haar liegt.
Anoniemvoornu
24-09-2025 om 09:45
Ze valt haar eigen vrienden lastig in jouw ogen? Hoe weet je dat? hebben haar vrienden je dat verteld? Heb je weer gekeken in haar telefoon?
letterkoekje
24-09-2025 om 11:28
Want liefdeverdriet doet zo'n pijn maar dat weet je nog niet
Voor liefdeverdriet is je hart nog niet klaar
Je bent nog te jong maar eens leer je dit willen of niet
Liefde en verdriet gaan vaak gelijk
(uit een liedje van will tura, een van Belgies grootste zangers)
Als ze al 'groot' genoeg was om een vriendje te hebben, dan moet ze spijtig genoeg ook klaar zijn om liefdesverdriet te ervaren. Dit gaat ze waarschijnlijk nog een aantal keer meemaken, of jongens/mannen met liefdesverdriet opzadelen, als zij een verkering/relatie beëindigd. Door dit mee te maken wordt ze later een stabiele, sterke vrouw die ooit hopelijk de juiste keuze van partner maakt waardoor het haar op latere leeftijd niet meer moet overkomen.
Maar als jong meisje doet het ontzettend pijn, zal ze niet begrijpen dat de wereld gewoon doorgaat met draaien en dat er nog mensen zijn die kunnen lachen.
Troost haar, maak haar lievelingsgerechten en zeg haar dat haar vriendinnen lastig vallen niet de goeie manier is om hiermee om te gaan.
letterkoekje
24-09-2025 om 16:26
oudmaarnognietkoud schreef op 24-09-2025 om 12:45:
ik zou een 't' achter nie zetten. Je kán het wel.
Die snap ik ni!
letterkoekje
24-09-2025 om 17:06
letterkoekje schreef op 24-09-2025 om 16:26:
[..]
Intussen duidelijk.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.