Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Help mijn dochter wil naar Albufera

Mijn dan nog net geen 17 jarige dochter wil volgende zomer met 8 vriendinnen naar Albufera. Mijn man en ik zien dat om meerdere redenen niet zitten. Zouden jullie je dochter van (bijna) 17 naar Albufera laten gaan?

CharlieB schreef op 19-09-2026 om 10:25:

Een beetje gedoe kan gebeuren in een groep en dat los je dan weer op met elkaar. Maar als de groep nu al elke week knallende ruzie heeft, is het ook weer een ander verhaal. Of als ze pas 3 maanden bevriend zijn. Belangrijk is in ieder geval dat de groep goede afspraken met elkaar maakt (huishoudgeld, samen uit samen thuis etc).

Wij gingen op die leeftijd wel, maar hadden toen dat midweekje Nederland er al wel op zitten.

Idd. Wij zelf waren al jaren bevriend en hadden ook nog eens ouders die in hun tijd (merendeels) bij elkaar in de vriendengroep gezeten hadden dus die overlegden ook nog wel eens e.e.a. 

Ik kan mij nu herinneren dat we voor de vakantie afspraken maakten over budget en kosten en dan werkten we ook begin van de zomer om dat geld bij elkaar te krijgen. Mijn vriendinnetjes waren erg punctueel ingesteld. 

Wij gingen met een groepje van 4 en dat was goed te doen. We kwamen er met zijn vieren altijd wel uit wat we wilden. 

Voor een eerste keer met vrienden/vriendinnen op vakantie zou ik adviseren om iets korter dan een week te gaan, bevalt het goed, dan kunnen ze de keer erna altijd wat langer en eventueel verder gaan. 
Onze zoon ging op 17 jarige leeftijd met wat vrienden met de trein naar Limburg, Nederland dus, dit was na hun eindexamen. Er was wel een 18 jarige bij. Naderhand wel vliegvakanties en met de auto met vrienden maar toen kenden ze elkaar een stuk beter, nooit langer dan een week. 

Ik ging op mijn zeventiende twee weken met drie andere meiden met de bus naar Zuid Frankrijk. 1 ervan kende ik goed, 1 een beetje en 1 helemaal niet.

Hele leuke vakantie gehad!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.