Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Grensoverschrijdend gedrag bij mijn dochter van 14 jaar

Goedemorgen,

Vorige week, tijdens een gesprek bij haar therapeut, ben ik erachter gekomen dat mijn dochter van net 14 jaar, 2 maanden geleden in 2 situaties terecht is gekomen waarbij zij in het nauw is gedreven door meerdere jongens en dat zij eigenlijk aangerand is, wellicht erger. Zij heeft dit een  tijd voor zich gehouden maar merkte dat zij daar last van had, geestelijk en lichamelijk. Zij loopt bij een therapeut die haar heel goed begeleid. Tijdens een sessie is zij, in hetzelfde gebouw 1 van de jongens tegengekomen waardoor zij enorm moest huilen en het toen aan het licht is gekomen. Dit is dan ook de jongen waar ze een crush op had. Ook hij loopt voor issues bij de praktijk. We zijn ermee bezig. Er is gekozen om  eea anoniem te melden bij de wijkagent bij meldpunt voor seksuele intimidatie maar mijn dochter wil er verder niets mee doen. 

Ik heb het thuis tegen mijn man moeten zeggen. Maar nu is mijn vraag hoe ga ik er zelf mee om? Ik meld dat ik mijn totale emotie weggestopt heb .....

Ik zou zelf een psycholoog zoeken.

ach wat verdrietig en naar. 
Mijn ervaring is als het gaat om mijn kinderen dat ik in overleving ga op het moment dat zij aan het verwerken waren. Zodat ik rots en boei kon zijn. In bed kwam er dan soms iets los maar de echte verwerking begon pas toen mijn kind weer ok was. 
Je zou om te beginnen eens langs de praktijkondersteuner kunnen gaan. 
veel sterkte 

of begin bij de praktijkondersteuner bij de huisarts

MRI

MRI

13-04-2026 om 13:01

Hoe reageerde je man? Kunnen jullie erover praten?

Wendystek

Wendystek

13-04-2026 om 14:02 Topicstarter

Dank voor jullie antwoorden. Ik heb het idd thuis geventileerd, wij eigenlijk met zijn 3tjes..... Ook hij heeft het er moeilijk mee.... uiteraard.... We blijven heel open naar elkaar toe dat scheelt.... 

Kan ze een lijstje maken met namen en kan je die niet aangeven bij de politie? Dat is de meest beschaafde optie. 
Toen ik een tiener was had een jongen mij ook iets geflikt, ik had een vriendin die een soort van heks was en spreuken/voodoo deed. En zij zou hem voor mij vervloeken. 2 weken daarna brak hij zijn been en kon hij bijna een jaar niet voetballen. Dat voelde heel therapeutisch. 
Maar om heel eerlijk te zijn als ik als ouder zou weten dat jongens dit mijn dochter hebben aangedaan zou ik er een knokploeg op af hebben gestuurd. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.