Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Examens 2023

Doet je kind examen dit jaar of ben je op een andere manier betrokken. Klets mee! 


Ik heb vandaag het VMBO-TL natuurkunde examen gemaakt. Was wel te doen denk ik, al zit er ook een vraag in die wat mij betreft geschrapt mag worden. Ik kan niet terug vinden dat dit iets is wat ze zouden moeten weten. Én de antwoorden waren voor tweeërlei uitleg vatbaar. Maar ik zag op een forum voor natuurkunde docenten dat die dezelfde vragen hadden bij deze vraag als ik.

SuzyQFive

SuzyQFive

15-05-2023 om 18:10 Topicstarter

Engeltje schreef op 15-05-2023 om 17:59:

Mijn jongste doet MBO examen en belde net dat er een essentieel onderdeel niet gehaald is. Waarschijnlijk betekent dat gezakt. En over een half jaar herkansen. Verder is kind de beste van de klas, prachtige cijfers voor praktijkexamen en stage, maar ook voor alle theorie. Kan me haast niet voorstellen dat kind op dit online interview zou zakken, maar volgens de regels zou dat wel zo zijn. Hier dus nogal in mineur 😢

Oh dat zou echt zuur zijn! Vaak is het wel zo dat als het het enige onderdeel is dat ontbreekt voor afstuderen, het wel eerder wel mag.

SuzyQFive

SuzyQFive

15-05-2023 om 18:12 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 15-05-2023 om 18:09:

Ik heb vandaag het VMBO-TL natuurkunde examen gemaakt. Was wel te doen denk ik, al zit er ook een vraag in die wat mij betreft geschrapt mag worden. Ik kan niet terug vinden dat dit iets is wat ze zouden moeten weten. Én de antwoorden waren voor tweeërlei uitleg vatbaar. Maar ik zag op een forum voor natuurkunde docenten dat die dezelfde vragen hadden bij deze vraag als ik.

Natuurkunde ben ik niet zo goed in, ik heb het nooit echt gehad (beetje in 3 mavo, verder was het ANW en biologie). Die heb ik dus niet bekeken, maar ik werkte vrijdag ook niet. 

SuzyQFive schreef op 15-05-2023 om 18:12:

[..]

Natuurkunde ben ik niet zo goed in, ik heb het nooit echt gehad (beetje in 3 mavo, verder was het ANW en biologie). Die heb ik dus niet bekeken, maar ik werkte vrijdag ook niet.

Het is ook niet mijn sterkste punt, ik ben scheikundige. Had dus ook geen 10. Vooral de elektrische onderdelen van een schakeling heb ik een beetje een manco in. Dan weet ik wel wat een LDR is, maar niet welke kant het opwerkt. Had ik dus fout gegokt. 😁

Overigens was ik er vrijdag ook niet, vandaar dat ik het vandaag gemaakt heb. Er ligt een hele stapel in het kabinet.

SuzyQFive

SuzyQFive

15-05-2023 om 18:31 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 15-05-2023 om 18:18:

[..]

Het is ook niet mijn sterkste punt, ik ben scheikundige. Had dus ook geen 10. Vooral de elektrische onderdelen van een schakeling heb ik een beetje een manco in. Dan weet ik wel wat een LDR is, maar niet welke kant het opwerkt. Had ik dus fout gegokt. 😁

Overigens was ik er vrijdag ook niet, vandaar dat ik het vandaag gemaakt heb. Er ligt een hele stapel in het kabinet.

Ik maak ze als ik niet op school ben via examenblad. 
Vanmorgen zat ik bij basis en kader maar die examens kan alleen de eerste corrector inzien. Ook irritant… 

En wat staat er vandaag op de planning bij iedereen?

Vandaag niks op de planning. Ze gaat weer de hele dag in de bibliotheek studeren.

Havo Engels vanmiddag

Schemerlampje schreef op 15-05-2023 om 18:04:

[..]

Oh wat naar! Kan dat onderdeel niet herkanst worden?
Edit: dat heb je al gezegd, over een half jaar pas. Mag ik zeggen dat ik dat stom vind?

Ja hoor, dat mag je zeggen. Op zich snap ik het wel, dit was al een herkansing. Eerste keer de opdracht niet goed begrepen. Maar dan nog… Anderen met een andere examinator (docent van school) werden indien nodig wat bijgestuurd, deze examinator (geen docent op deze school) deed dat niet. Dus er wordt wel met 2 maten gemeten ook…

Het gesprek is opgenomen en kind gaat nu (advies van de mentor) een second opinion aanvragen. Dus we duimen dat de 2e examinator het wel voldoende vindt. Daar ga ik wel vanuit want ik kan me oprecht niet voorstellen dat de beste van de klas op zo’n klein onderdeel zou blijven hangen. Maar ja, regels zijn regels natuurlijk. Dus als ze slim zijn zorgen ze ervoor dat deze rimpel wordt gladgestreken 

Hier ook een kind in de eindexamen tijd. Vandaag geschiedenis (vmbo) gehad, veel schrijfwerk, maar dat was te verwachten maar wel goed binnen de tijd klaar. Kind heeft er wel een redelijk gevoel bij. Gisteren wiskunde wat ook te doen was maar drama was drama. Nog een paar examens te gaan!

Engeltje schreef op 16-05-2023 om 10:34:

[..]

Ja hoor, dat mag je zeggen. Op zich snap ik het wel, dit was al een herkansing. Eerste keer de opdracht niet goed begrepen. Maar dan nog… Anderen met een andere examinator (docent van school) werden indien nodig wat bijgestuurd, deze examinator (geen docent op deze school) deed dat niet. Dus er wordt wel met 2 maten gemeten ook…

Het gesprek is opgenomen en kind gaat nu (advies van de mentor) een second opinion aanvragen. Dus we duimen dat de 2e examinator het wel voldoende vindt. Daar ga ik wel vanuit want ik kan me oprecht niet voorstellen dat de beste van de klas op zo’n klein onderdeel zou blijven hangen. Maar ja, regels zijn regels natuurlijk. Dus als ze slim zijn zorgen ze ervoor dat deze rimpel wordt gladgestreken

Jeetje wat een gedoe, stress en ook zo sneu. Duimen dat het goed komt!

Hier nu economie. Ben benieuwd.  

Hier vandaag geschiedenis. Ook nu weer last van z'n dyslexie helaas. Meerdere vragen niet kunnen beantwoorden wegens tijdgebrek. Zo sneu! Hopelijk sleept hij er een voldoende uit! Nu even niks tot maandag, da's wel ff fijn!

Ah zeker sneu! Heeft hij het al nagekeken? Hier wel nagekeken en denkt zelf 7 - 7,5 te hebben gehaald. Hier morgen ook nog economie. Leren gaat met heel veel tegenzin. Niet leuk, moeilijk, helemaal klaar mee 🙃

hier dochter in 5 havo. Ned en Engels nagekeken en minimaal een 7,1. Geschiedenis tussen de 5,1 (heel streng nagekeken voor zichzelf) en 6,1 (normaal nagekeken). Ze heeft een 5,4 nodig voor een 6 als eindcijfer, dus duimen voor gunstige n-term… Er zijn bijna 12.000 klachten over Gs binnengekomen bij laks dus wie weet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.