Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Examens 2023

Doet je kind examen dit jaar of ben je op een andere manier betrokken. Klets mee! 


Maar dat hoeft niet dus? Met andere woorden: mag je bij havo dmv deelcertificaten ook 2 onvoldoendes staan, als je genoeg compensatiepunten hebt?

Hier wordt tussen 15.15 en 17.00 gebeld.  Daarna om 19.30 naar school.  Zoon kan dan ècht niet.  Hij heeft met zijn mentor afgesproken dat hij om 16.00 mag komen.  Ik hoop dat hij voor die tijd gebeld wordt anders hoor hij denk ik pas op school of hij is geslaagd

SuzyQFive

SuzyQFive

13-06-2023 om 21:19 Topicstarter

Pief schreef op 13-06-2023 om 17:45:

Hoe zit dat eigenlijk als je zakt op drie onvoldoendes en je besluit vavo te gaan doen. Hoef je dan alleen 1 vaknopnieuw te doen en kun je de andere twee onvoldoendes laten staan? Dus bv 4, 5, 5 en dan volgend jaar van 1 vijf een zes maken? Of moet je dan alle onvoldoendes n overnieuw doen? Dus drie vakken?

Ik weet het niet helemaal precies maar volgens mij is het zo (en corrigeer me als ik het fout heb). 

Je kan op de vavo kiezen om het hele jaar opnieuw te doen of deelcertificaten te halen. Van een reguliere VO-school krijg je geen deelcertificaten maar een cijferlijst waarop dan de vakken staan met de behaale cijfers. Je kan je diploma compleet maken door op de vavo de missende vakken voor een diploma opnieuw te doen. Je doet dan dus staatsexamens en daar is de slaag-/zakregeling gelijk aan regulier. 

Bovenstaande weet ik zeker. 

Dan: uitgaande van de slaag-/zakregeling zou je dus ook 2 vakken kunnen doen en de derde laten zitten. Lijkt mij niet verstandig, je verhoogt je kansen op een volledig diploma natuurlijk wel met drie vakken wel te doen. Overigens mag je op die manier max vier vakken doen. Wil je het anders dan moet je het hele jaar doen. 


SuzyQFive

SuzyQFive

13-06-2023 om 21:20 Topicstarter

Pief schreef op 13-06-2023 om 20:29:

Maar dat hoeft niet dus? Met andere woorden: mag je bij havo dmv deelcertificaten ook 2 onvoldoendes staan, als je genoeg compensatiepunten hebt?

Die onvoldoendes mogen niet in de kernvakken zitten dan. 

Pief schreef op 13-06-2023 om 20:29:

Maar dat hoeft niet dus? Met andere woorden: mag je bij havo dmv deelcertificaten ook 2 onvoldoendes staan, als je genoeg compensatiepunten hebt?

Sowieso ben je dan toch alweer een jaar verder? Lijkt me voor een vervolgopleiding dan ook fijn dat je nog in de schoolmodus zit. Dus gewoon slagen voor alle vakken.

Dankjewel SQ5, dat is precies de info die ik zocht! Het scheelt enorm dat je dan niet alles voldoende hoeft te hebben. Inderdaad slim om in ieder geval 2 van de drie onvoldoende vakken opnieuw te doen. 

December mama, hij is al voor komend jaar toegelaten waar hij naartoe wil, hij heeft daar geen havo diploma meer voor nodig. Strenge selectie, dus hij wil dit sowieso gaan doen en dus geen heel jaar overdoen. Maar hij wil wel graag een havodiploma als een soort van vangnet. Hij zal wel ongeveer een dag per week overhouden, dus kan dan 1 of 2 vakken doen als zelfstudie, of misschien is het te combineren met vavo.

Succes allemaal vandaag! Hopelijk kan overal de vlag uit! 🇾🇪

SuzyQFive

SuzyQFive

14-06-2023 om 07:55 Topicstarter

succes!!! 

hmmm net ff de n- termen gecheckt. Valt toch tegen. 

Kimdekim schreef op 14-06-2023 om 08:27:

hmmm net ff de n- termen gecheckt. Valt toch tegen.

voor de havo zijn ze top... Ik krijg hoop.

Wat een spannende dag voor jullie.
Sterkte tijdens de laatste uurtje wachten, ik hoop dat ze allemaal geslaagd zijn.

Succes iedereen  Hopen op een positieve uitslag! 

Sterkte met wachten en hopelijk straks veel blije families!

Succes met wachten!

Kimdekim schreef op 14-06-2023 om 08:27:

hmmm net ff de n- termen gecheckt. Valt toch tegen.

Ik verwacht dat mijn dochter sowieso wel geslaagd is. Maar het vak wat ze volgend haar echt heeft verkloot (ze dacht zelf een 3), heeft een n-term van 0. En die ze het beste heeft gemaakt, bij nakijken kwam ze al aan een 9. Heeft de hoogste n-term van 1,9.


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.