Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Examens 2023

Doet je kind examen dit jaar of ben je op een andere manier betrokken. Klets mee! 


gefeliciteerd!!!!

SuzyQFive

SuzyQFive

09-06-2023 om 00:53 Topicstarter

Ik heb vandaag toch de schoolleiding gevraagd om de leerlingen die ‘gezakt’ zijn voor praktijk toch vast in te lichten. Dan hebben ze even wat langer de tijd om het herexamen voor te bereiden. 

SuzyQFive schreef op 09-06-2023 om 00:53:

Ik heb vandaag toch de schoolleiding gevraagd om de leerlingen die ‘gezakt’ zijn voor praktijk toch vast in te lichten. Dan hebben ze even wat langer de tijd om het herexamen voor te bereiden.

Ik vertelde dit aan de iemand van het examensecretariaat bij ons op school. Die was verbaasd, niet persé omdat er gewacht werd met de uitslag, maar met de periode erna. Hij zei dat een school zelf de herkansingen van praktijkexamens bepaalt, als het maar voor ?? (Weet ik niet meer) juli gedaan was. Dan kan jouw school de herexamens hiervan toch ook wat naar achteren verschuiven?

SuzyQFive

SuzyQFive

09-06-2023 om 13:49 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 09-06-2023 om 13:27:

[..]

Ik vertelde dit aan de iemand van het examensecretariaat bij ons op school. Die was verbaasd, niet persé omdat er gewacht werd met de uitslag, maar met de periode erna. Hij zei dat een school zelf de herkansingen van praktijkexamens bepaalt, als het maar voor ?? (Weet ik niet meer) juli gedaan was. Dan kan jouw school de herexamens hiervan toch ook wat naar achteren verschuiven?

Klopt hoor, alleen onze praktijkdocenten werken ook op andere scholen waar ze oa in klas 3 cspe doen in die periode. Moet voor 23 juli zo uit mijn hoofd. En gezakt op praktijk, dan moet je nog wel even aan de bak… En bestuur heeft besloten dat alles gedaan moet zijn voor de 29e (want dat is de laatste dag van de herexamens voor TL). 

Nog 1 nachtje slapen

Crepe_au_fromage schreef op 13-06-2023 om 07:34:

Nog 1 nachtje slapen

Ja zag het ook op mijn aftel kalender...

Dochter wordt gebeld in de middag,  hoe is dat bij jullie geregeld?  Iedereen wordt gebeld toch? Eind van de middag moet ze dan naar school om één en ander op te halen en te tekenen 

Iedereen wordt inderdaad gebeld vanaf een bepaald tijdstip. Daarna naar school om de cijfers in te zien. Leerlingen die niet in één keer zijn geslaagd of leerlingen die een vak willen verbeteren kunnen dan hun herkansing opgeven.
Wij bellen heel random, dus niet eerst de gezakten.  Meestal op volgorde van leerlingnummer. Andere scholen bellen wel eerst de gezakten. Bij ons is dat een keer vervelend gelopen omdat men dacht alle gezakten gebeld te hebben, begonnen was met de geslaagden (dus direct op de klassen-app “als je nog niet gebeld bent ben je geslaagd!” en toen bleek er toch nog iemand gezakt. Erg pijnlijk. 

hier worden tussen 3 en 4 eerst de gezakten gebeld, en daarna de geslaagden. 
Dan mogen na 4 uur eerst de gezakten naar school komen, waar ze de tijd krijgen om te overleggen over wat nu, en aan het begin van de avond is een klein feestje voor de geslaagden. 

jaaa, nog 1 nachtje.

Hier bellen ze tussen 11.00 en 14.00 zowel de geslaagden als gezakte

hier wordt gebeld tussen 13:00-15:00. De mentor belt iedereen op volgorde van alfabet. Om 16:00 moet iedereen op school zijn om cijfers in te zien. Als je geslaagd bent krijg je ook een schoolvlag mee. 

SuzyQFive

SuzyQFive

13-06-2023 om 13:43 Topicstarter

De dag bij ons gaat zo: 

Om 8u komen de n-termen online en die worden dan in het schoolsysteem doorgevoerd. Tussen half 9 en 11 weet dan de examencommissie wie er geslaagd/gezakt zijn en gaan ze daar over vergaderen. 
Vanaf 11uur zijn dan de docentenvergaderingen, een uur per klas. 

We bellen dan vanaf 14:45 de leerlingen. Gezakte leerlingen komen dan naar school om de vervolgstappen te bespreken (herkansen als dat kan, doubleren, of zonder diploma naar MBO). 
De geslaagden komen donderdagmiddag naar school voor een klein feestje en ondertekenen van de voorlopige cijferlijst. 

Hier wordt vanaf de middag gebeld, op alfabetische volgorde. Zijn we snel aan de beurt 
Leerlingen die het niet gehaald hebben moeten naar school voor een gesprek (herkansing opties bespreken) en de rest mag eind van de middag naar school om cijferlijst te halen en een feestje te vieren op het plein.

Crepe_au_fromage schreef op 13-06-2023 om 13:52:

Hier wordt vanaf de middag gebeld, op alfabetische volgorde. Zijn we snel aan de beurt
Leerlingen die het niet gehaald hebben moeten naar school voor een gesprek (herkansing opties bespreken) en de rest mag eind van de middag naar school om cijferlijst te halen en een feestje te vieren op het plein.

Bij de C dus, crepe_au_fromage. Hier wordt kind 1 vanaf 11.15 uur gebeld en is van 16.45 tot 17.45 welkom op school. Kind 2 wordt tussen 12.00 en 14.00 gebeld en is óf om 15.00 () óf om 16.00 () uur welkom.

Hoe zit dat eigenlijk als je zakt op drie onvoldoendes en je besluit vavo te gaan doen. Hoef je dan alleen 1 vaknopnieuw te doen en kun je de andere twee onvoldoendes laten staan? Dus bv 4, 5, 5 en dan volgend jaar van 1 vijf een zes maken? Of moet je dan alle onvoldoendes n overnieuw doen? Dus drie vakken?

Toen mijn broer zakte heeft hij allebei de onvoldoende vakken op de vavo opnieuw gedaan. Maar goed ook want zakte weer voor beiden 🙈 en slaagde in de herkansing (dus eigenlijk poging 4 want jaar ervoor ook al herkansing op gewone havo)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.