Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
ief

ief

13-01-2024 om 16:32

19 en 14, week alleen thuis?

Even inventariseren. Wat zouden jullie doen? Wij willen een weekje weg in Nederland. Twee zonen willen niet mee. Het gaat om rustige jongens die niet in zeven sloten tegelijk lopen. De jongste loopt voor in z’n ontwikkeling, ziet eruit als zestien. Allebei geen drank en drugs. Maar wel eigenwijs en ze maken ook een troep. Ze vinden het echter zo heerlijk om alleen thuis te zijn dat we bij thuiskomst in een opgeruimd huis zullen thuiskomen (uit eerdere ervaringen van 1-2 nachten weg). 
Wat zouden jullie doen? We zitten op twee uur afstand. Er is wel achtervang in de vorm van familie in de buurt. Mijn man denkt dat het wel kan, ik vind veertien toch wel erg jong voor een hele week. 


Doen!
Mijn zusje en ik waren 16 en 14 toen we voor het eerst een week alleen thuis waren. Heerlijk vonden we dat! Als je goeie een achterban hebt wanneer er iets is zie ik geen probleem zeker niet met je geschetste achtergrond over de jongens. 

Ik zou 14 eigenlijk te jong vinden voor een week. Zou ik dan pas doen wanneer de jongste 16 is. 

Ja doen en zorgen dat er af en toe iemand even ( onverwacht) langs gaat om te kijken hoe het gaat.

misschien een midweek weg ipv een week 

Ik vind een week te lang voor een kind van 14. Maar goed ik ken jouw kinderen natuurlijk niet.  

doen, ze zijn met z'n tweeën.  Jullie zitten niet aan de andere kant van Europa.

Kunnen ze het samen goed vinden? Dan wel.
Als ze elkaar de tent uitvechten, dan niet. 

Ik zou dat zeker doen! 

Het enige zou zijn als ze naar school moeten die week,  kunnen ze dat regelen? Weten wanneer ze weg moeten, wat ze mee moeten en moeten voorbereiden? Kan oudste daarin de verantwoordelijkheid nemen evt ook voor jongste (in overleg met beide)?

Ik vind een week echt te lang bij die leeftijd.

Hoe gaan de jongens met elkaar om. Het maakt nogal uit of ze vaak ruzie hebben of dat ze goed met elkaar kunnen opschieten.
Ik vind een hele week best lang en zou eerst een midweek proberen.

mijn oudste is bijna 13. Kan het mij niet voorstellen dat ze dit over oke vindt. Ik ook niet. Ze vindt een middag thuis al lang als ik werken ben. Dus bij ons niet…. Maar denk dat je ook moet kijken naar hoe vaak en lang jouw kinderen alleen zijn.

ief

ief

13-01-2024 om 17:26 Topicstarter

Dank voor jullie reacties! Ze kunnen het heel erg goed met elkaar vinden.

Ik was met 14 al heel zelfstandig en vond het heerlijk. En dan had ik geeneens een oudere broer van 16. Ik zeg doen!

18 en 12 heb ik niet zo lang alleen thuis gelaten, wel twee nachtjes. Toen jongste 17 was is ze wel twee weken alleen thuis geweest. Ik zat op de Bahama’s en haar vader woont op ca 30 autominuten afstand. 19 en 14 had ik ook wel een weekje aangedurfd.

Je zou ook nog voor twee a drie dagen wat vooruit kunnen koken, dat kunnen ze waarschijnlijk ook zelf maar maakt het gewoon wat gemakkelijker helemaal als ze geen (school)vakantie hebben. 

De laatste paar dagen is dan aan hen wat ze doen, zelf koken of iets halen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.