Mlooo
16-09-2026 om 08:25
Zitverhoger
Hoi allemaal,
Dit is de vraag van mijn zoontje van 8 jaar:
Ik vind het gênant dat ik nog een zitverhoger in de auto heb, want mijn vrienden gebruiken er geen meer. En mijn zitverhoger ruikt naar sokken. 🥲 Ondanks dat we hem al meerdere keren hebben gewassen, blijft hij zo ruiken. Is dat normaal bij zitverhogers van sportieve jongens? 😅 En wat kan ik doen om die geur weg te krijgen?
Ysenda
16-09-2026 om 08:28
please, can you ask your question either in Dutch or English as this is a Dutch origin forum.
Kampeerder
16-09-2026 om 08:31
zelfs Google-vertalen snapt het niet.
U kunt een antwoord geven op uw fils de huit ans 😀
Als je een autofabrikant bent in je auto en je bent een grote auto, dan wordt deze ook nog eens gebruikt. En bovendien, heb ik les chaussettes gestuurd die puis-je faire zijn?
Kampeerder
16-09-2026 om 08:33
En tweede poging heeft beter resultaat:
Zou je mijn achtjarige zoon antwoord kunnen geven? 😀
Ik heb een zitverhoger in de auto en ik schaam me ervoor, omdat mijn vrienden ze niet meer gebruiken. Bovendien ruikt hij naar sokken – wat kan ik eraan doen?
Kampeerder
16-09-2026 om 08:34
Ysenda schreef op 16-09-2026 om 08:28:
please, can you ask your question either in Dutch or English as this is a Dutch origin forum.
Pourriez-vous poser votre question en néerlandais ou en anglais, s'il vous plaît ? Il s'agit en effet d'un forum d'origine néerlandaise.
Mlooo
16-09-2026 om 08:37
Sorry, write it in english
Hi everyone,
Heres a question from my 8 year old son
“ feel embarrassed that I still have a booster seat in the car because none of my friends use one anymore. And my booster seat smells like socks. 🥲 Even after washing it several times, the smell is still there. Is this normal for a booster seat used by an active, sporty boy? 😅 What can I do to get rid of the smell?”
RaSa
16-09-2026 om 08:51
Die van ons heeft nooit naar sokken geroken, dus geen idee. Maar mijn 8-jarige zit inderdaad niet meer op een zitverhoger. En de vriendjes met wie ze mee rijd hebben ook niets meer in de auto liggen. Zitten ook inmiddels allemaal wel rond die 135cm. Maar als jij het als ouder wel wil of je kind is nog wat kleiner heeft je zoon gewoon pech toch? En als de geur te erg is misschien nog tijdelijk eentje van marktplaats halen? Kan me voorstellen dat als er echt een lucht aan zit, het voor niemand in de auto prettig is.
Mlooo
16-09-2026 om 08:57
RaSa schreef op 16-09-2026 om 08:51:
Die van ons heeft nooit naar sokken geroken, dus geen idee. Maar mijn 8-jarige zit inderdaad niet meer op een zitverhoger. En de vriendjes met wie ze mee rijd hebben ook niets meer in de auto liggen. Zitten ook inmiddels allemaal wel rond die 135cm. Maar als jij het als ouder wel wil of je kind is nog wat kleiner heeft je zoon gewoon pech toch? En als de geur te erg is misschien nog tijdelijk eentje van marktplaats halen? Kan me voorstellen dat als er echt een lucht aan zit, het voor niemand in de auto prettig is.
Die van mij is nog te klein om zonder te gaan. Hij gebruikt hem ook voor de ritjes naar het voetbal, vandaar waarschijnlijk die geur 😅. Soms gebruikt zijn kleine broertje van 6 hem ook.
Izza
16-09-2026 om 09:46
Dit is een heel vreemde vraag. Een gemiddeld kind van 8 dat niet in de puberteit zit stinkt niet zo enorm dat de geur overal intrekt. En hoezo stinkt alleen het zitje en niet de rest van de auto? Ik zou deze wegdoen en een nieuwe met wasbare hoes aanschaffen. Daarnaast laat je kind douchen na de training als hij zo enorm stinkt. En kijk naar zijn voeding en persoonlijke hygiëne.
MamaE
16-09-2026 om 09:59
Er zijn gewoon wettelijke regels over tot welke lengte je een zitverhoger dient te gebruiken. Dus als je kind wat kleiner is voor zijn leeftijd, heeft hij gewoon pech.
Wat betreft stank naar sokken; normaal zit je gewoon op je billen op zo'n ding. En hoort het niet te gaan stinken. Anders na voetbal misschien schone sokken aantrekken.
Maar kinderen zijn vaak ook wel heel goed in het bedenken van redenen waarom ze iets niet meer willen als ze het stom vinden. Dat kun je ook best met een korrel zout nemen.
Damoontje
16-09-2026 om 10:19
Wat een bijzonder begin van het topic haha.
Je zou nog een spray kunnen proberen die de geurtjes verwijdert. En leg aan zoon uit dat de verhoger nodig is tot hij een bepaalde lengte heeft. Of deze nou wel of niet naar sokken ruikt.
Lizzyliz
16-09-2026 om 10:37
Mocht je de geur er niet uit krijgen, voor 15 euro kun je al een eenvoudige stoelverhoger kopen. En op marktplaats waarschijnlijk voor nog minder.
Als hij nog onder de 1.35 m is zou ik zeker nog wel een verhoger gebruiken. Pech dat hij dat dan niet wil.