Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Wie wil een simpel belhorloge?

Hi allemaal,

Ik heb drie kinderen van 7-11 jaar en stel de smartphone het liefst zo lang mogelijk uit.
Om toch bereikbaar te zijn, hun zelfstandigheid te vergroten en ze te kunnen vinden wanneer nodig is een belhorloge wmb een prima alternatief. Alleen alles wat ik zie (en heb gekocht) heeft een flashy kleuren touchscreen, camera, overdreven gps tracking en soms nog meer spelletjes etc die voor mij onnodig ruimte innemen en batterij vragen. 

Ik wil eigenlijk alleen kunnen bellen/berichten en hun locatie kunnen zien wanneer nodig. Met in ruil daarvoor geen afleidend scherm en waarschijnlijk een écht compact en licht horloge dat past om die kleine polsjes.

Zijn er meer die dit zouden willen? En bestaat zo'n horloge? Ik ben heel benieuwd naar jullie mening!

waarom? 
20 jaar en langer geleden had deze leeftijd ook geen horloge of telefoon met die functies. Wij maakten gewoon afspraken met de kinderen en dan kwam het gewoon goed. 

Wij hebben One2track, die heeft weinig flashy’s. Is ook het merk dat ik verreweg het meest om me heen hoor. GPS-tracking heeft het wel maar dat gebruiken we nooit. 

Op school zijn deze horloges niet toegestaan, net als mobieltjes. 

Regelmatig hoor ik na schooltijd wat rinkelen in een (gym)tas in de gang. 

Voor mijn verstrooide vader van 81 heeft mijn moeder voor haar gemoedsrust een GPS-trackerhorloge van Spotter gekocht, die hebben ook kindervarianten. Ik vind het horloge best wel duur en je hebt er een simkaart bij nodig met daaraan een gekoppeld abonnement. Voor kinderen zou ik het nooit kopen. Ik vind het ook niet nodig om hun locatie altijd maar te kunnen weten. 

Als ik die soort dingen uit de op lees vraag ik me altijd af hoe mijn moeder 3 kinderen volwassen heeft gekregen en mijn oma's respectievelijk 7 en 10.
Mijn kinderen geboren in de jaren 0 hadden ook niet zo'n horloge en pas een mobiel toen ze naar de middelbare gingen........
Heb ze altijd op tijd gevonden. 

onetrack is hier handig voor. Goede ervaringen mee.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.