Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Chippie

Chippie

30-11-2009 om 23:44

Wat zit er bij jullie in de zak?

Hier, 2 jongens (6 en 8)

6 jaar: dvd-speler, bingo (hier twijfel ik nog over, is dit een leuk kado voor een 6 jarige?), voorleesboek, pyjama

8 jaar: Knex, goocheldoos, boek, pyjama

Twijfel, twijfel. De cadeaus zijn eerder gekocht dan het verlangslijstje dat pas vandaag is gemaakt. En je raadt het al, op dat verlanglijstje staan andere dingen. Ook dingen waarvan ik denk dat ze er weinig mee spelen (bestuurbare auto, lavalamp) of die ik niet wil(gewelddadige poppen, Nintendo DS) geven.

Het lijkt zo weinig (wel hebben ze dit weekend al een heel mooi cadeau gekregen van het werk van mijn man). Vriendje (gescheiden ouders) vond bij papa dit weekend een LAPTOP in de schoen! Dáár wil ik me niks van aantrekken, maar toch...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Cindy

Cindy

01-12-2009 om 07:21

Hier

dochter, 5 jaar: schooltas, broodtrommel, puzzel, spelletje, knutselspullen

zoon, 7 jaar: schooltas, broodtrommel, bouwdoos, spelletje, k'nex

Ik ben ook wel benieuwd!

Andere vraag: hoe vaak mogen ze schoen zetten?

Goocheldoos

Nou dat ligt er maar aan hoor pele. Hier een 11 jarige en die heeft altijd wel veel gespeeld met de goocheldoos (meisje), ze heeft er later nog een doos bij gekregen...en het was het stadaard 'speelding' als er 's wat meer tijd was (b.v. vakanties of weekend). Trucs leren (uit boekje), oefenen en dan met de trucs die ze al kende een voorstelling geven. Ook met regelmaat heeft ze de trucs laten zien op school, bso etc. als er 's iets was (optredens, voorstellingen enz). De laatste tijd is de goocheldoos wat in de vergetelheid geraakt, maar als er 's wat speciaals is (b.v. die optredens) denk ik dat ze zo weer alles tevoorschijn haalt.
Dus het kán best een leuk kado zijn...
Ik vindt een dvd-speler trouwens ook een gróót kado. Dat hebben ze hier al nooit gehad. Maar hier zijn we meer van de 'kleine' maar veel kado's met sinterklaas.
Een bingo-spel vindt ik ook niet zo wat. Wij hebben op het werk een proffesioneel bingospel en elke verjaardag (zelfs van tiener) neem ik dat mee om ze te vermaken, is altijd groot succes, maar ik zie een 6 jarige dat nog lang niet zelf doen. Bingo 'spelen' is vrij gemakkelijk, maar de 'leider' zijn is zo simpel nog niet, daarvoor moet je het spel goed kennen en door hebben en alle plekken van de getallen op de kaarten uit je hoofd kennen (B 11, O 72 b.v.) en nog overzicht hebben ook om al die bingo-kaarten ook te controleren. Dat kan geen 6 jarige, een 8 jarige trouwens ook niet en ik durf eraan te twijfelen of zelfs een 11 jarige het zou kunnen. En die 'kinderbingospelen' zijn vaak qua kwaliteit niet veel. De nummertjes zijn onhandig (raken kwijt) de kaarten van papier...En als je 1 nummertje kwijt bent is het hele spel nutteloos eigenlijk.
Ik zou voor een jong kind eerder een lotto kopen.
groeten albana

emma43

emma43

01-12-2009 om 08:22

Hier,

Zoon 9 jaar,thuis,WII spel,geldkistje(ipv spaarpot,5 euro blokker),en een lekker luchtje,wilde hij zelf.bij oma,spelletje voor de DS en een mp3-speler.
dochter 14,thuis een ochtendjas,bij oma een hoofdtelefoon voor haar mp3 en een leesboek.
hier ook een goocheldoos in huis gehad,kinderen snapte er niets van,er is niets mee gedaan.Bingo is eindeloos mee gespeeld.

liora

liora

01-12-2009 om 08:26

Hier

Hoi,

De Sint geeft aan 6,5-jarige: schaakspel, monopoly junior, een diabolo en nog iets wat ik ben vergeten.
De baby van 6 maanden krijgt de Fisher Price kiekeboe-blokkentrein (jeetje wat klinkt dat stom, maar het lijkt me erg leuk).

Gelukkig heb ik nog wat gulle Sinten in mijn omgeving....

Liora

Marleen

Marleen

01-12-2009 om 09:12

Hier

Hoi, we vieren twee keer Sinterklaas en voor de ene keer heb ik een spel en magnetics en voor de andere keer lego. Maar er zijn dus meer Sinten aanwezig! Ik vind het zelf wel belangrijk dat er altijd 1 ding bijzit waarvan ik zeker weet dat hij dat echt graag wil hebben. Of daar dan echt veel mee gespeeld gaat worden is een tweede, maar wel erg leuk om te krijgen. En ik doe altijd 1 spel. Ik zie trouwens nog steeds veel nuttige cadeaus, dat kregen wij vroeger ook altijd, een pyama of sokken. heb net een pyama gekocht toevallig, maar heb hem al laten zien. Ik doe zelf nooit nuttige cadeaus, want dat vond ik vroeger zelf niet leuk. Chippie, als je niet zeker weet of ze dit leuk gaan vinden kun je misschien jnog 1 ding erbij doen (ook al vind je het zelf niet geweldig) waarvan je weet dat zij het super vinden, kan ook iets goedgoops zijn natuurlijk. Groetjes, Marleen.

De zak

Wij vieren het met z'n tienen. Er zijn dus onbekende Sinten waarvan ik niet weet wat ze gaan geven. Maar van ons krijgt mijn oudste van vijf in ieder geval

Lego-truck met oplegger
Lego 3-in-1 doosje
Magnetics (of Geomag, ben ik nog niet uit)
2 Playmobil-poppetjes
chocoladeletter
kartonnen speelhuis (samen met zijn broer van 1)

Er is al zoveel speelgoed hier in huis van de oudste dat ik voor kleine broer wat speelgoedjes inpak die we nog hebben liggen op zolder en waar de oudste nooit mee heeft gespeeld. Even goed opletten dat die het niet zal herkennen natuurlijk.

Chris

Bij ons

Sint komt op 4 plaatsen:

zoon (8): weerstation (om zelf proefjes mee te doen) - spektro doos (electriciteit) - dynamolamp - boekje kruiswoordraadsels

dochter : popje haba - kleertjes voor pop - super simon (lijkt mij echt helemaal niks) - weefgetouw - boekje kruiswoordraadsels

samen: nintendo schaakspel - doos kapla - waarschijnlijk nog een CD eurosong

en voor mama: een vergrootglas (voor puzzels)

*bella*

*bella*

01-12-2009 om 09:31

Nuttig

Deed ik wel toen ze kleiner waren, nuttige dingen. Nu niet meer, sinterklaas is puur voor de leuk naar mijn idee, net als een verjaardag. Het mág dus wel nuttig zijn, maar ze moeten het ook leuk vinden. Ze krijgen bijv van oma nu schaatsen, ook best nuttig maar vinden ze vast ook leuk. En jongste krijgt soms wel kleren, maar die houdt erg van kleren. Oudste niet dus die zou dat echt niet leuk vinden. Die krijgt weer boeken, erg nuttig vind ik!
Goocheldoos, oudste vindt het geweldig jongste kijkt er niet naar om. Ligt dus erg aan het kind. (maar je past je kado´s toch sowieso aan?)
Wat er in de zak komt moet ik nog gaan bedenken
Schoen zetten? Wanneer ze willen. (iedere dag dus)

En hier

Cadeaus van ons, oma en omi

Oudste zoon (7): wie is het, bestuurbare auto, Wii spel, Toren van Pisa, chocoladeletter

Dochter (5): Barbie-fee, Disneyprincess puzzels, Wii spel, Kinder make -up doos, chocoladeletter

Zoon (2,5): Keyboard (speelgoed), Droomtuintrein, Houten treinset (met rails en treintjes enz.), chocoladeletter

Zoontje (9mnd): schoentjes (zootjes), sokken, rompers, speel- en leer ding (hond, geloof ik), bumbablokken

En dan zit er voor de oudste 2 en voor ons nog een Wii in, anders hebben ze niks aan die spellen en krijgen ze ook nog cadeautjes van pake en beppe maar ik weet niet meer wat ze daar ook al weer van kregen. Heb het zelf uitgezocht hoor, dus ik weet dat ze het leuk zullen vinden, maar wat ik ook alweer bedacht had...

En ze mogen hier ook iedere dag wel hun schoen zetten, maar alleen op zaterdag en een keer doordeweeks zit er iets in.

Nuttige cadeau's

Nee, hier dus niet. Alleen voor de jongste, maar goed die is 9 maanden en vind tot nu toe het pakpapier interessanter dan de inhoud...

Miertje

Miertje

01-12-2009 om 10:21

Hier

Voor stieflief van 9 hebben we echt gekeken naar wat hij graag wilde hebben.

In de zak zit voor hem:
- Gamecube met toebehoren en 4 spelletjes (2e hands via MP) (van (stief)ouder)
- Nieuwste Dolfje Weerwolfje (van opa en oma)
- Stoere ridder van Papo (van oom en tante)
- Elastische slang (hij heeft al een hele verzameling van die “vieze” beesten)

Dit zijn allemaal dingen van zijn verlanglijstje.

Voor ons als gezin:
- Uno Extreme

Voor opa en oma:
- een mooie foto van stieflief

Cadeau’s voor oom en tante moet ik nog halen.

Al met al zit de zak goed vol.

Stieflief wou eigenlijk een Wii maar dat vonden wij toch iets te prijzig en waarschijnlijk ging zijn moeder deze aanschaffen dus die heeft hij van zijn lijstje gehaald. De Gamecube konden we voor een leuke prijs overkopen en de spelletjes zijn nog volop te vinden via internet en in gamewinkels.

Hij wou ook een huisdier maar dat kan hij zowiezo vergeten. 2 vissen en een mega mossel vinden we voor nu wel ff genoeg.

Miertje

Miertje

01-12-2009 om 10:22

Vergeten

Er zijn ook 2 spelletjes van de Gamecube voor mij aangezien ik het toch ook wel heeeeel erg leuk vind!! hihi

Hier:

Dochter van 7: puzzel, kaleidoscoop bouwdoos, knutselspullen, playmobil, kookboek, haarfrutsels
Dochter van 3: puzzel, kaleidoscoop, knutselspullen, lego (3 in 1), playmobil, armband, haarfrutsels
Dochters samen: playmobil camper
Man: boeken, sokken, cashewpasta, mierenwoud
Tante: stabilo stiften, DVD, thee, notitieboekje
Ik: tja dat weet ik nog niet!
Samen: aanvulling kolonisten van Catan.

Puck2

Puck2

01-12-2009 om 10:39

Dure sint

Ons cadeau heeft Sint minstens 5 ribben uit zijn lijf gekost: een wii. Verder heb ik in de afgelopen weken dingen achtergehouden die we anders toch wel zouden krijgen en die geef ik dan ook. Overigens hebben wij geen zak maar een fotospeurtocht van Pelle.

Ziva

Ziva

01-12-2009 om 11:17

Veel spelletjes en ook een goocheldoos

Zoon van negen, Wildlife (dvd spel) een pokemonfiguur, een boek over sterren, Playmais ook een goocheldoos en bekers van Avatar.

Dochter van zeven, Xoomy (tekenmachine) Boggle, vulpen van Diddle, boek en ook een goocheldoos en nog een armbandje.

Dochter van vier, een babyborn (pop) een poppenbad, een puzzel, hele grote stoepkrijten en een spel Ra ra tuin (op het forum gelezen)

Zoon van twee, Auto´s van Bob de Bouwer, een paraplu, boek van Diego en een auto van Diego.

Gezamenlijk een doos Kapla en Triviant voor kinderen.

Heel veel spellen dus. En dan heb ik ook nog chocoladeletters en wat kleine dingetjes en nog wat kaddotjes voor mezelf (ouders online agenda) en voor man.

We hebben bij elkaar dus heel veel en ik heb er super veel zin in. We gaan ook wat gedichten erbij doen en ik wil dit jaar een soort uitpakspel doen. Heb al weken voorpret....

liora

liora

01-12-2009 om 11:49

Oh en sint

Lieve Sint,

Kunt u mij als cadeau geven dat ik nooit meer het woord 'stieflief' hoef te lezen....

Liora

Vera*

Vera*

01-12-2009 om 12:08

Chris beetje ot

Geomag is duurder dan Magnetix maar doordat de magneten veel sterker zijn (de staafjes zijn veel zwaarder) kun je er veel leukere hogere bouwwerken van maken zonder dat ze in elkaar zakken. Je kunt ze zelfs optillen terwijl ze nog heel blijven. Tot zover mijn reclame voor Geomag. Oja, hoe meer je hebt, hoe leuker het wordt (net als met lego). Verder is het vreselijk spul want je (wij in ieder geval) blijven er mee bezig.

Vera*

Vera*

01-12-2009 om 12:15

Hier

Wij vieren het met zijn negenen, waaronder 4 kinderen.
Mijn oudste (12) krijgt: rugzak, usb-stick (tante), boek, geluidsboxjes (andere tante), portemonnee, gel, horloge. Voor hem veel nuttige zaken die wél op zijn lijstje staan. Voor jongste (10): Geomag, nog meer Geomag (tante), opbergbak voor Geomag, boek, sloffen, zaklamp en stabilostiften (andere tante).
Voor ons heeft Sint in de zak: tas, badschuim, vogelvoer, agenda, sjaal.

Carla

Carla

01-12-2009 om 12:16

Ook een dure sint

Hier ook de wii in de zak van sinterklaas. En een twee extra spelletjes. En het spel valkuil dat ik al gekocht had voor sinterklaas voordat we besloten niet allemaal kleine spulletjes te doen maar een wii. Ik wil er nu nog bijkopen een extra spel met controller en een nunchuck en dan vind ik het echt wel genoeg. Maar ik hoop dat ze hier zoveel plezier van hebben. Ik moest me er wel echt overheen zetten dat ik het eigenlijk te duur vind hoor. Maar voor 4 kinderen allemaal frutsels kopen dan kom je uiteindelijk ook op een groot bedrag uit en is mijn conclusie na al die jaren dat er met veel dingen amper gespeeld wordt.

Miertje

Miertje

01-12-2009 om 14:06

@ liora

Mag ik vragen waarom je een aversie hebt tegen dit woord?

liora

liora

01-12-2009 om 14:50

Moeilijk uit te leggen

Hoi Miertje,

Ik vind zoonlief, dochterlief, manlief al heel erg, maar deze variant zo mogelijk nog erger. Heeft iets te maken met mijn liefde voor taal denk ik.

Ik zet me nu schrap want binnenkort zal iemand vast lieflief gaan schrijven...

Liora

Miertje

Miertje

01-12-2009 om 14:55

Duidelijk!

Duidelijk uitgelegd hoor!!

Ik begrijp wel wat je bedoelt. Stiefzoon kan een negatieve lading hebben (bij ons niet). Vandaar dat ik er stieflief van maakte.

Hij is ook heeeel erg lief hoor.....

Tirza G.

Tirza G.

01-12-2009 om 15:16

Miertje (ot)

Je kunt het toch ook weglaten? Hoe belangrijk is het nou voor de rest van de lezers hier om te weten dat hij A. een stiefkind is en B. nog lief ook. En als je dan "zoon" niet uit je toetsenbord kunt krijgen omdat hij te stief voelt, dan zet je toch: voor onze 9jarige bracht Sint.......

Tirza

Miertje

Miertje

01-12-2009 om 15:53

Omdat veel mensen vallen over het feit dat je hem zoon noemt als hij dat niet is en ik moeder ook vermeldde.

Dus doe het automatisch.

En iedereen mag weten dat hij lief is, hoef je helemaal niks mee t doen...

Rieke

Rieke

01-12-2009 om 16:23

Lootjes getrokken

met de volwassenen en grote kinderen hebben we lootjes getrokken.
De kleintjes ( van mij ) krijgen van oma 2 kado's en van ons; 7 jarige; legoboot, sterke magneten, boek, pyama, en de bijna 3 jarige; fisher price keuken van marktplaats, koffertje met haarknipjes en elastiekjes, stofzuigertje van MP en een t shirtje.

Emmawee

Emmawee

01-12-2009 om 21:27

Ik zou ook niet snel voor 'stieflief' kiezen denk ik, maar ik vind het altijd nog minder onaangenaam om te lezen dan die sneer van Liora.

Groeten, Maw.

Guinevere

Guinevere

01-12-2009 om 21:39

Megaverwennerij

Hier wordt het een groot kadofestijn dit jaar.
Voor zoon van 7: Gezelschapsspel (nav die tip over dat spel bij de Aldi), groot legohuis, lego bodemplaat, strijkralenset, Spongebob leesboek, Spongebob DVD
Voor zoon van 2,5: Vtech spelcomputer met 2 spellen, Duplo grote dinosaurustijddoos, peuterministeck, puzzeldoos en een houten treintunnel.
Voor hen samen: grote houten knikkerbaan en een paar walkie talkies. Mijn man krijgt een siliconen bakdinges en een extra afstandbediening voor de WII. Opa wil óók nog iets geven dus ik heb namens de kinderen een kinderencyclopedie en extra treinrails gevraagd.

liora

liora

01-12-2009 om 21:40

Maw

Maw,

En vind je je eigen sneer wel lekker lezen?

Liora

Emmawee

Emmawee

01-12-2009 om 21:44

En nu weer on topic...

Wij hebben veel te veel dit jaar en nog kan ik niet stoppen. Komt omdat ze nu allebei dé leeftijd hebben. (Ze zijn 6,5 en 3) en omdat we steeds zo ontzettend zuinig doen, dat ik me nu even heb laten gaan. Verstandig is dat misschien niet, maar die jongens kunnen zo heerlijk spelen en ehm... nou ja. Ik heb me dus gewoon even laten gaan.
Stoffer krijgt een Pokémonmap en een stapel Pokémonkaarten, een racewagen met afstandsbediening, een "proefjesdoos' van het Kruidvat over magnetisme, een hotwheels baan (een simpele) en een "Willie Wortel" stripboek.
Blik krijgt een heftruck met afstandsbediening (voor weinig bij het Kruidvat), een "klei-doos" waar je ijsjes mee kunt maken, een brandweerhelm en een zwaailicht en een playmobil brandweerboot.
En dan heb ik volgens mij nog niet alles, maar dit zijn de speelgoedkado's. Voor onszelf kopen we kousen, handschoenen, nieuwe bekers en dat soort handige dingen die we toch nodig hadden. En natuurlijk iets lekkers en misschien nog voor iedereen een nieuwe tandenborstel, ook altijd leuk.
Vorig jaar heb ik op pakjesavond nog cadeaus verdonkeremaand omdat de verzadigingsgraad vrij spoedig was bereikt. Ik ben benieuwd hoe dat dit jaar gaat.
Ik heb er enorm veel zin in. Moet alleen nog even rijmen...
Groeten, Maw.

Emmawee

Emmawee

01-12-2009 om 21:48

Liora

Nee, niet echt.
En was jij trots op jezelf?

Groeten, Maw.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.