Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Vuurwerk

Alleen kindervuurwerk dat vrij verkrijgbaar is. Consumentenvuurwerk is in NL voor 16+ dacht ik.

Ik zag laatst een reportage over een jongen die een cobra had  gevonden, opgepakt en deze heeft ontstoken in zijn hand, die jongen zal een jaar of 13 zijn. Mensen van die leeftijd hebben nog geen besef hoe gevaarlijk het is, dus je hebt gelijk dat je het geen goed idee vindt.

Nick90

Nick90

25-12-2025 om 19:32 Topicstarter

BlairW schreef op 25-12-2025 om 07:45:

[..]

Eens. Je kan beter hebben dat hij het veilig afsteekt en weet hoe je dat doet, dan dat hij er zelf mee gaat lopen rommelen. Want dat gaat toch wel een keer gebeuren ben ik bang. Is het niet nu, dan wel na oud & nieuw als een vriendje nog ergens wat rotjes heeft. Of als ze op 5 januari besluiten buiten toch nog op zoek te gaan naar oud vuurwerk op de grond. Je kan hem niet de hele kerstvakantie binnen houden natuurlijk. Dan kan je maar beter zorgen dat hij weet wat de gevolgen zijn en hoe je veilig met vuurwerk om kan gaan en dus hopen dat hij daar niet in mee gaat.

Ja ik ben er zelf bang van dus veilig afsteken is niet afsteken en ook maar gewoon binnenblijven. Ben helemaal tegen op dit plan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.