Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
zenuwpeesje

zenuwpeesje

07-01-2010 om 09:56

Verjaardagfeestje 5 jarige help!

Mijn zoontje wordt binnenkort 5 en een feestje met zijn vriendjes en familie zou leuk voor hem zijn
Maar ik wil het absoluut niet thuis vieren. Ons huis is te klein. Maar wat doe je met een groepje kinderen (ongeveer 10)en volwassen (ongeveer 7).
We vieren het feestje ook met familie omdat ik anders twee feesten heb met kinderen. Er zijn veel neefjes en nichtjes die ook graag komen. Ik heb 4 kinderen en om nu elke verjaardag 2 keer te vieren vind ik niet zo fijn. Sterker nog ik zie er erg tegenop. Ik ben namalijk best verlegen en wordt zenuwachtig van het idee dat ik verantwoordelijk ben dat iedereen het naar zijn zin heeft. Krijg er zelfs slapeloze nachten van. Maar wil wel mijn kinderen een leuke verjaardag geven.
Ik wil ook niet dat het heel erg duur wordt. Dus hoe los ik dit op. Wie weet een oplossing. Wat kun je doen met 11 kinderen (jongste is 3, de meesten zijn 5 a 6)? Volwassenen moeten het ook naar hun zin hebben. Ongeveer 3 uur qua tijd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
picobello

picobello

07-01-2010 om 10:10

Feest stress

ik herken het wel een beetje hoor, hier thuis ook geen ruimte voor een feestje, maar wij gaan vaak naar het bos, voor speurtochten in allerlei vormen, spelletjes, machemellows roosteren oid. Ik vraag meestal hulp van een andere ouder omdat ik het ook lastig vind om het allemaal alleen te doen.

De kinderen zijn in feb jarig en we hebben nu al 2 keer gehad dat er sneeuw lag, geweldig. Slee's mee en de kinderen zijn bezig.

Misschien kan je spelletjes bedenken waarbij de de kinderen aan een volwassenen koppelt en zo tegen elkaar een competitie laat doen.

Misschien

Binnen speeltuin of een schaatsbaan. Kijk ook eens bij de lokale scouting, die verhuren vaak hun blokhut. Ben je binnen, kost aak minder dan een binnen speeltuin etc en je hebt ruimte zat.

Misschien is bowlen een andere optie, betaal je meestal per baan.

GR Pham

Salie

Salie

07-01-2010 om 12:47

Ontspannen

Hoi,

Ik zou dan ergens naar toe gaan waar ik niet zelf de leiding hoef te hebben zeg maar. Laat bijv. iedereen naar een indoorspeeltuin komen wat al genoemd was. De kinderen spelen en de ouderen gaan lekker aan de koffie.
Of ga bij redelijk weer lekker naar het bos of duinen of zo'n recreatieterrein. Neem wat speelgoed mee, koffie, thee en nog meer lekkers. Dan gaat iedereen lekker zijn gangetje en jij bent niet het middelpunt.
Succes.
Gr. Salie

Mamvantwee

Mamvantwee

07-01-2010 om 15:57

Ik zou de kinderen apart laten komen

Ik heb de 5e verjaardag van mijn dochter in twee etappes gevierd. Een feestje voor de kinderen (groepje van 8) en later nog een zondagmiddag voor de familie/vrienden. Die laatste had voor mij niet eens gehoeven, maar het liep gewoon zo.

Dat feestje kun je dan heel goed thuis behappen: doe wat oudhollandse spelletjes, laat ze een cake versieren met snoepjes en glazuur, zorg voor limonade en prijsjes voor de winnaars van spelletjes (en de rest krijgt een troostprijs), warm een stapel prefab pannenkoeken op en na het eten laat je al het grut ophalen door de eigen ouders.
Tip: gebruik een weggooi-tafelkleed, papieren servetten, papieren bordjes en papieren bekertjes (met feestprint te koop) en je kiepert de hele 'vaat' naderhand gewoon in de vuilnisbak.

Met de familie kun je dan bv naar een kindvriendelijk restaurant (met zo'n klimparadijs bv) voor een brunch ofzo. Jij geen rommel, jij ook ontspannen en in één keer een feestelijk samenzijn.

groet, Mamvantwee

Rafelkap

Rafelkap

07-01-2010 om 17:29

Apart

Wij hebben binnenkort ook ons eerste feestje. Maar we doen het apart, de zondag ervoor met de familie (mijn schoonfamilie 's ochtends en mijn schoonfamilie 's middags) en woensdagmiddag met eens stuk of 7 jongetjes naar een museum, naar een georganiseerd kinderfeestje, want thuis zie ik dat ook niet zitten.

Vic

Vic

07-01-2010 om 19:26

Ook eerste feestje

Mijn dochter gaat binnenkort ook haar eerste feestje vieren. Ze wordt 5 (zie kleutertijd Ik vier de kinderpartijtjes altijd apart van de verjaardag met familie, omdat ik anders veel te veel mensen over de vloer krijg. Wel het liefst in één weekend, zodat ik na twee dagen alles achter de rug heb. Dit jaar is het dus tracteren op school op vrijdag (regelt haar vader), partijtje op zaterdag, familie op zondag, en tracteren op bso de week daarna (maar dan simpele zakjes chips).
Met het kinderfeestje gaan we naar een poppentheater, voor kleuters is het toch lastig om een buitenshuis partijtje te verzinnen in de winter. Bij het feestje voor de familie geef ik ook altijd een begin- en eindtijd aan, meestal vanaf 14.00 tot een uur of 17.00.

Routine

Hier ook het vaste stramien partijtje en familie apart.

Vooral voor het partijtje moet je wat routine opbouwen. De ouders van 3 of 4 kinderen hier op school doen het dus tig keren en dan heb je er echt niet veel werk aan. Tegen de tijd dat hun jongste 10 is hebben ze er dan algauw een stuk of 20 achter de kiezen... dan heb je het ook wel gehad natuurlijk maar oha werkt het goed om een vast stramien te volgen. Weet iedereen waar ie aan toe is.
Mijn tips:
- niet te veel kinderen. (neefjes/nichtjes gewoon op familiefeestje)
- programma achter de hand houden, maar flexibel zijn.
- vaak vermaken ze zichzelf. Niet ingrijpen! Gewoon laten gaan.
- lekker veel ophef maken van simpele dingen als kadootjes verstoppen en zoeken en openmaken en bedanken, of eierkoek versieren
- aarzel niet om het simpel te houden: kort, op een dag die JOU goed uitkomt, niet te veel gedoe.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.