Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Tractatietips groep 4 gevraagd

Ik heb vanmiddag bij de Action kleine tolletjes op de kop getikt die onze dochter van de week kan uitdelen in de klas.
Het waren en 5 voor 60 cent ofzo, en ik ben dus erg tevreden met mezelf over deze lowbudget oplossing.

Maar, ik zou er wel nog iets bij willen doen. De tolletjes bestaan namelijk uit twee delen en moeten dus wel met iets (snoepje ofzo) ingepakt worden. Is er hier toevallig iemand die nog een leuke tip heeft?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Appel3hoekjes

hier altijd groot suc6: appel3hoekjes

plakje bladerdeeg dichtvouwen van punt naar punt. Vulling:appelstukjes, kaneel en suiker. dichte punt besmeren met ei en bestrooien met suiker.

hartig (want dat willen ze op school, eenvoudig te bereiden en ieder kind lust het) Wij doen dit ieder jaar weer. Kadootje wordt door het kind gegeven die mee mag helpen met uidelen

Aïda

Aïda

30-01-2010 om 10:05

Dees

wil je er ook wat knutselwerk van maken??

Kijk even dan op mijn hyves en dan tussen de hyves (haha staat er erg raar) daar staat er 1 tussen voor peuter/kleuter traktaties. Maar hier zijn ze nog altijd gek op zulke traktaties..

En anders koop je van die staafjes waar dat gekleurde suiker in zit (hopelijk snap je wat ik bedoel) en doe je de tol in een stukje stof wikkelen en die hang je aan zo'n staafje en dan heb je een knapzakje..

Anders alle tollen inpakken en dan een grabbelton ervan maken. Kinderen zakje chips erbij en klaar.

Dees *

Dees *

31-01-2010 om 18:01 Topicstarter

Knutselwerk?

Nou nee, liever niet eigenlijk. Ben wel een beetje afgestapt van het principe dat ik tot midden in de nacht zit te knutselen aan de tractatie van mijn kind.

Maar het knapzakidee lijkt me wel wat. Dan kan ik die tolletjes bij elkaar houden en dan worden ze meteen ook leuk gepresenteerd!

Aïda

Aïda

31-01-2010 om 23:08

Ja maar dees

dat doe je dan ook verkeerd. Ik vind een zelf geknutselde traktatie net zo leuk als dat mijn kinderen dat vinden.
Maar je moet het wel slim spelen..
Ik teken de mallen, scan die in en print dan de juiste hoeveelheden. EN NU EVEN OPLETTEN!!!! Dat geef ik dan aan mijn MAN en die gaat het allemaal knippen zodat ik het in elkaar kan zetten.. Hahaha en elk jaar roept hij weer , "dit was de laatste keer, volgend jaar doe je het maar lekker zelf!" En ach een aai over zijn bol, en meneer pakt weer heel lief de schaar hahaha..

Dus tot in de nacht bezig?? welnee, gewoon kleffer zijn

Dees *

Dees *

01-02-2010 om 10:16 Topicstarter

Hebben we ook al eens gedaan....

En toen waren we maar tot een uur 's nachts bezig. Het jaar erop heb ik dus maar een kant en klare snoeptaart gekocht... Ik geloof namelijk niet dat Deesman daar nog een keertje intrapt.

Ach weet je het heeft eigenlijk meer met planning te maken. Als je op tijd begint heb je het natuurlijk allang van te voren af. Tja, dit zou natuurlijk een van mijn vele verbeterpunten kunnen worden voor 2010..... maar ik denk dat ik maar uitstel tot na 2012. Nieuwe ronde, nieuwe kansen hè!

Wat ben jij gehaaid zeg!

Aïda

Aïda

01-02-2010 om 12:35

Maar maar maar dees

Niet uitstellen tot na 2012, Flipje ga toch wel afscheid nemen op de kdv met een zelf gemaakte traktatie?? En als je nu alvast begin, dan ben je vast wel optijd klaar. hahaha lol!

En ik gehaaid?? nee hoor valt best wel mee, maar uhh ik heb die lieve leuke kinderen niet alleen op de wereld gezet, dus papa mag ook zijn deel op zich nemen.. Maar dan wel graag de delen die ik wel makkelijk vind hihi lol

Dees *

Dees *

01-02-2010 om 14:31 Topicstarter

Ja je hebt helemaal gelijk!

Papa moet ook zijn deel van het knutselwerk leveren!

Maar doet jouw man dat ook met zoveel gezucht en gesteun? Ik heb namelijk een absolute antiknustelaar getroffen. Dat was vroeger op de lagere school al zo. Dan keek ie heel zielig en hoefde ie van de juf zijn werkje niet af te maken (want hij kan heel goed zielig kijken). Dus tja, weet je: ik vraag nogal iets van hem.

Maar ik ga in ieder geval al eens nadenken wat Flipje op zijn tweede verjaardag gaat tracteren op het kdv. Bij de eerste verjaardag heb ik me ook nogal makkelijk vanaf gemaakt (zakje met badspeeltje en doosje rozijntjes), maar toen zat ie nog op de babygroep en van de zomer gaat ie over naar de peuters. En dan wordt het tracteren natuurlijk van een heel andere orde.

Onze zoon heeft dat trouwens ook: die hekel aan knutselen. Het is toch grappig om te zien hoe die twee op elkaar lijken.

En het is idd niet gehaaid van jou, maar gewoon heel heel heel slim.... .

Aïda

Aïda

01-02-2010 om 14:48

Al gekeken

op die hyves, via mijn hyvespagina kan je er komen. Daar staan leuke en volgens mij best makkelijk frutsels op. En als je nu vast kijk en ga beginnen

Mijn man begint altijd met veel gezucht, gesteun en gekreun. Maar zit daarna lief te knippen, om dan weer zuchtend, steunend en kreunend te stoppen.. Ik schenk dan nog altijd lief wat te drinken voor hem neer, zorg dat ik een extra zak chips in huis heb (wel verstopt anders heeft hij die al op gegeten, is namelijk helemaal zijn ding, chips) en verwen hem met een grote zak chips.. Je moet ook wel weten hoe je je man moet lijmen hihi.

Wanneer is je dochter eigenlijk jarig????

Dees *

Dees *

01-02-2010 om 17:36 Topicstarter

Aaah doe je dat zo!

Kijk daar kan ik wel wat mee.

Ik ga dadelijk eens kijken op je hyves, is ook nooit verkeerd om zo iets achter de hand te hebben.

Onze S is zaterdag jarig. En ze kan bijna niet meer wachten. En wij ook niet, want ze is nogal erg van de drukke....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.