Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Risperdal kind 8 jaar en nu plots afgevlakt

mijn dochter van 8 jaar startte gisteren met Risperdal siroop 0,5mg voor het slapen gaan 1x per dag. Vandaag is ze zo rustig, kalm, niet boos maar ook niet blij. Echt afgevlakt. Dit wil ik ook niet natuurlijk. We gaven het haar wegens woedeaanvallen vanuit adhd en vermoeden ass maar dat dit zo’n verandering zou geven dat verbaasd me. Gaat dit nog beter gaan naarmate ze het neemt of? 

Dit is nu een goede vraag voor haar arts .

Ik zou de dosis aanhouden zoals de arts heeft voorgeschreven en maandag even contact opnemen met de arts met al je vragen. 

Meestal duurt het langer voor er een Spiegel opgebouwd is…. Ik zou dus nog maar een week tot 2 weken wachten voor ik de arts zou opbellen.

Ik zou het eerst even aanzien, het lichaam moet er ook aan wennen.
Hier heeft dochter sinds ongeveer een jaar medicatie en de eerste dagen was ze wat emotioneler en moe in de avond. Dat stabiliseerde vrij snel ook weer. 

Ik denk eerlijk gezegd wel dat dit de werking is. De driftbuien worden afgevlakt maar de andere gevoelens ook.

Mijn dochter is ruim een week geleden ook begonnen met medicatie voor haar ass. 
Ze voelt zich vlakker, het gevoel niet goed na te kunnen denken. Ze heeft het voor haar overdrukken hoofd en ik denk dat het voor haar heel raar voelt dat har hoofd rustiger is.
Ik zie wel dat ze actiever is en ruimte in haar hoofd heeft voor andere dingen. Zelf is ze nog niet overtuigd van de medicatie.
Na 2 weken hebben we een belafspraak, heb je ook iets staan? En merk je ook positieve effecten?

Mijn zoon heeft ook medicatie gekregen vanwege heftige woedeaanvallen bij ass. De medicatie heeft er juist voor gezorgd dat we zijn blije kant weer zien en de woedeaanvallen laten verkleinen naar frustratiemomenten. Hij krijgt overigens wel wat anders.

Maar zoals al eerder gezegd, deze medicatie moet een spiegel opbouwen, daarbij moet dochter misschien ook even wennen aan het anders voelen. Daarbij kan vermoeidheid ook een bijwerking zijn, zeker de eerste periode, daar kan ze ook even vlakker van zijn. Met andere woorden geef het even de tijd.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.