Nadja90
27-06-2026 om 19:53
Oorbelgaatjes
Hoi allemaal,
Even informeren of dit iets is wat jullie herkennen, en hoe jullie hiermee om zijn gegaan. Onze oudste (6 jaar) heeft begin maart oorbelgaatjes laten piercen. We hebben het netjes verzorgd en er vrijwel geen gedoe mee ervaren. Ook hebben we bewust langer gewacht met zwemmen, met als gevolg dat we vorige week voor het eerst sinds maart (lees: zo'n 14 weken dus) weer eens zijn gaan zwemmen. Twee dagen later nog eens naar het zwembad, waarna ik zag dat een van haar gaatjes begon te reageren: gezwollen, rood, beetje korstjes eromheen. De huisarts heeft fusidine voorgeschreven, wat snel z'n werk heeft gedaan. Dit weekend zijn we vanwege het warme weer toch weer gaan zwemmen, en ja hoor, vanochtend had haar ándere oor gebloed en was het oorlel wat rood. Niks heel schokkends, maar ik ben toch wel wat huiverig geworden voor wat ik kan verwachten over twee weken; wanneer we 14 dagen naar Frankrijk gaan en waar natuurlijk dagelijks aan de lopende band gezwommen moet worden.
Is dit herkenbaar, en wat zijn jullie ervaringen hiermee?
PhilDunphy
27-06-2026 om 23:52
Is het een optie dat ze de oorbellen uit doet voor het zwemmen en weer in doet er na? (Oren goed droog maken uiteraard)
