Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Niet durven buitenspelen

hallo,

Mijn eerste posts!

Mijn zoontje helaas alleenstaand kind, van 8.5 jaar nu, durft niet goed meer buiten te spelen met de buurt kinderen. Hij werd licht geplaagd, ook heb ik het idee dat het zijn kinderen niet zijn. En nu in de schoolvakantie tijd zit hij in de avonden veel binnen.

Toch vervelend voor hem, en ik maak me er zorgen over als alleenstaande weduwnaar papa. Zijn moeder is helaas 2 jaar geleden plots overleden aan een longembolie

Is dit iets waar ik mijn eigen zorgen over moet maken? Spelen op de bso gaat perfect, hij is lid van een voetbal clubje waar hij het naar zijn zin heeft, en heeft op school nergens last van, al zijn sommige buurt jij kindjes dezelfde als in de buurt.

Iemand tips? Suggesties? Zorgen maken? Hulp zoeken?

Mijn dank is groot
Dennis

Heeft ie vanuit school of zo vriendjes die dicht genoeg in de buurt wonen om zelfstandig naar toe te gaan? Dan kan hij daar vragen of zij kunnen spelen op dat moment. Hier maakten we met zoon dan vooraf een plan bij wie hij langs zou gaan en als iemand kon stuurde de ouder daarvan even een appje dat zoon daar was. Als niemand kon spelen kwam hij vanzelf weer thuis. 

Ga met hem voetballen en betrek de andere kinderen er dan bij .

Wat bedoel je met `licht geplaagd` Wat doen ze precies?

Ga er even bij staan/zitten om hem op gang te helpen. Daarna even naar huis lopen en zo nu en dan even kijken hoe het gaat.

Maar ik ben inderdaad ook benieuwd wat dat “licht geplaagd” inhoud. Misschien daarover in gesprek met je kind en bespreken wat hij in zo’n geval kan doen?

Vind hij het ook vervelend? Mijn dochter was er zo eentje die naar binnen kwam als de lantarenpalen aangingen. Onze zoon daarintegen was graag thuis, kon zichzelf prima vermaken en had en heeft veel minder behoefte aan anderen om zich heen. Daar heb ik mij ook wel eens zorgen om gemaakt, maar dat was echt niet nodig

Poeh mijn zoon had hetzelfde werd kaaskop genoemd en steeds uitgelokt kinderen kwamen aan onze deur over hem klagen maar we kregen het op een gegeven moment door en zijn toen vanuit het bovenraam in de gaten gaan houden en hebben de pestkoppen erop gewezen. Het werkte niet want pestkoppen aanspreken als ouder werkt niet. Zoon is uiteindelijk naar binnen getrokken. Andere "kaaskoppen" werden zo ook weggejaagd en inmiddels speelt er niemand meer buiten want de pestkoppen zijn overgegaan op ernstigere misdragingen waarbij de politie aan te pas is gekomen en nu mogen ze van hun ouders niet meer vlakbij huis buiten "spelen" want daar kent iedereen ze en weten ze waar ze wonen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.