Karinka
16-08-2026 om 00:02
Meningokokken sepsis
zijn er ouders die ervaring hebben met kinderen die sepsis kregen bij meningokokken? Onze dochter van 10 is zwaar ziek en ze zal zoals t nu er uit ziet delen van haar ledematen misschien moeten misssen. Het is een onwerkelijke tijd. We leven in een donkere tunnel. Karinka
Knorbeest
27-08-2026 om 12:25
ach lieve karinka toch. Weet dat er hier heel veel aan jullie gedacht wordt. Als je dochter het op prijs zou stellen stuur ik ook graag iets op. Ik weet helaas uit ervaring hoe het is om van controle naar controle te leven, tussen hoop en vrees. Ik wens je heel veel kracht toe 
Horlepiep10!
27-08-2026 om 13:12
Wat een nachtmerrie voor jullie!
Jullie zijn in mijn gedachten, veel sterkte!
♥️
Due-scimmie
27-08-2026 om 19:17
ArianneH schreef op 27-08-2026 om 09:45:
[..]
len doen.
Daarbij nog een tip: je hoeft haar naam en adres niet hier op het forum te plaatsen. Je kan iedereen die iets wil doen vragen om jou een persoonlijk bericht te sturen en dan kan je die gegevens terugsturen.
Misschien kunnen ze hierin vanuit de mods iets betekenen als centraal punt waar het heen kan worden gestuurd.
Neweve
27-08-2026 om 19:53
mooi dat de eerste operaties goed zijn gegaan. Hopelijk ben je nu voorbij het dieptepunt.
Karinka schreef op 26-08-2026 om 22:32:
Voor nu met de begeleiding al het heftige een plaats geven.
Wat fijn dat er ook aandacht wordt gegeven aan jullie emotionele rollercoaster. Wel denk ik dat je het pas echt een plek kan geven als je aan het eind van de achtbaan zit. Ik duim dat het goede einde snel in zicht is.
En misschien te vroeg maar misschien heeft het ook wat hoop/positieve energie: ik heb ooit een co-schap chirurgie gelopen samen met een jongen die 1 onderarm en een aantal vingers mistte. Hij kon alle handelingen die de rest ook moest kunnen (zoals hechten, bloed prikken, pleisters plakken) alleen dan op zijn manier. In zijn geval was het aangeboren, maar kinderen zijn flexibel en leren snel.
Doemaarwat
27-08-2026 om 20:35
jeetje karinka...
Wat ontzettend heftig blijft dit.
Kun je met je dochter communiceren of is ze daar te ziek voor?
Karinka
27-08-2026 om 22:07
lieve mensen hier. Dank jullie voor alle lieve en sterkende berichten. T is nu vooral afwachten, ze is uit de acute gevaar. Dank dat jullie denken aan kaarten en kadoo. Dat is echt niet nodig. We hopen op betere tijd. En we voelen ons gesteund. Hopelijk snel met nieuw berixht
MamaE
27-08-2026 om 22:07
Enerzijds lijkt het me vreselijk je kind te moeten vertellen dat ze ledematen moet gaan missen. Anderzijds lijkt het me net zo vreselijk als je bijkomt uit je narcose of coma en je mist opeens een half been en een hand. Wat een trauma voor een kind...
letterkoekje
28-08-2026 om 08:14
Hoe vreselijk de situatie ook is, Karinka, het acute gevaar is geweken. Da's een positief punt. De dokters hebben een eerste overwinning behaald. Hier had je vorige week enkel maar op kunnen hopen. Ik ben blij voor jullie dat je nu even 'op adem' kan komen. En zeg aan je meisje dat al jouw (forum)'vriendinnen' meevechten met haar!

Tuinplant
28-08-2026 om 10:30
Wat fijn om te horen dat de acute fase voor nu voorbij is. Eindelijk eens positief nieuws. Jullie hebben nog een lange weg te gaan, veel sterkte. Zorg goed voor jezelf.
Tjilp
28-08-2026 om 22:16
Wat een opluchting dat de acute fase voorbij is!! De weg is lang, ongetwijfeld, elke dag is er een, en je gaat niet alleen, volop mensen die je steunen - al weet geen mens exact wat er in je omgaat... Goede moed, en ben heel heel blij voor jullie!
Lizzyliz
29-08-2026 om 16:12
Heel veel sterkte samen. Herstellen van deze zware operaties zal heel pittig zijn. ♥️