Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke/gênante uitspraken van je kinderen

Hier een kleuter vol overgave in de prinsessenfase. Wij zijn koning en koningin.

Best leuk totdat ze op straat mijn vraag/verzoek beantwoordde met "Ja, uwe majesteit"

Nou dan word je heel vreemd aangekeken door voorbijgangers, kan ik je zeggen.

Ben benieuwd naar jullie voorbeelden!


*zet eten op tafel*
zoon (5) : dat wil ik niet, ik wil een boterham 
Ik: staat er hotel mama op mijn voorhoofd?
Dochter (6 )  : nee mam dat zijn rimpels. 


Zoon: roept naam van dochter, nog een keer en nog een keer, maar dochter luistert niet. “Mama, naam dochter haar oren werken niet goed”. 

Mijn zoon is nogal een dromer en loopt altijd ergens achteraan. Zoon: mama, je vergeet wat”. Ik: wat dan? Zoon: met 2 duinen naar zichzelf “deze jongen”. 

alhambra

alhambra

01-08-2022 om 22:26 Topicstarter

Oh wat erg van die rimpels maar ik moet er hartelijk om lachen!

mijn zoon had toen hij in groep 1 zat, in de kring verteld dat wij 's avonds chips eten als avondeten, nou dat vonden zijn klasgenootjes wel wat iedereen wilde komen eten...het was overigens kroepoek bij de nasi.

Mijn man was ambtenaar. Hij was hoofd inkoop. Toen mijn zoon op de kleuterschool zat vroeg de juf wat zijn vader voor werk deed. Hij zei toen dat hij met een winkelkarretje door het gemeentehuis liep.

watertoren schreef op 01-08-2022 om 22:39:

Mijn man was ambtenaar. Hij was hoofd inkoop. Toen mijn zoon op de kleuterschool zat vroeg de juf wat zijn vader voor werk deed. Hij zei toen dat hij met een winkelkarretje door het gemeentehuis liep.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-08-2022 om 22:59

GIng laatst met mn zoon naar de  dierentuin in Hilvarenbeek en we gingen samen plassen en hij keek naar me en zei dat ik echt een grote piemel had (not) en of die van hem ook zo word als hij groot is dus ik stond met mn bek vol tanden, komen we het hokje uit stonden daar twee schoonmaaksters die onze conversatie   hadden gevolgd hun lach in te houden. Met rode oortjes mn handen gewassen en zoon in de auto duidelijk gemaakt dat piemels niet besproken worden in de wc bij een uitstapje. Zijn moeder vond het erg grappig. Ik niet.

Bijtje82

Bijtje82

01-08-2022 om 23:46

Dochters 2 en 3 toen samen in de boodschappen kar in de action. Waren lol aan het maken samen en ik luister dan maar half. Geef wel antwoord, maar echt luisteren doe ik niet als ik dingen zoek die ik nodig heb. Mama spoook..
Ja, boooe zei ik.
Spook mama, spooohook. 
Oudste liep naast de kar en kijkt me aan. Mam .. en sommeert me met zijn ogen om opzij te kijken. 
Dochters weer, nu zie ik ze wijzen..mama spooook.. Stiekem moest ik lachen, daar liep een vrouw volledig bedekt. Dus ik snapte die meiden wel. Maar je voelt je toch een soort van beschaamd ofzo. Dus ze maar uitgelegd dat het niet zo netjes is om zulke dingen te zeggen over andere mensen. 

En paar weken terug met jongste dochter in de winkel. Ze was beetje clownesk aan het doen en hield steeds mijn bovenbeen vast. Maar ik had een jurkje aan, dus dat vond ik niet zo prettig. 
Maar op gegeven moment deed ze het weer, dus ik zeg nog eens niet doen. Bukt ze ineens en kijkt onder m'n rok en roept heel hard. Mama! Heb jij geen onderbroek aan?!

Ja tuurlijk heb ik die wel aan schat. Ja.maar ik zie hem niet, heb je echt een onderbroek aan mama? Jaha! (Droeg een string, dus dan is natuurlijk je halve onderkant bloot) 
Nou ik zie het echt niet hoor, en ze trekt zo mijn rok omhoog in de winkel.
Oja, nu zie ik het.. Maar je hebt wel blote billen..

omg bijtje daar stond je dan in Je string! Mega gênant  
Dank voor het delen wel 

mijn kind is enorm verlegen, dus die is meestal niet enorm kletserig in winkels enzo. Kan dus even geen bijdrage leveren. Wie weet schiet me nog wat te binnen. 

Bijtje82

Bijtje82

02-08-2022 om 00:01

Hobbelster schreef op 01-08-2022 om 23:55:

omg bijtje daar stond je dan in Je string! Mega gênant
Dank voor het delen wel

mijn kind is enorm verlegen, dus die is meestal niet enorm kletserig in winkels enzo. Kan dus even geen bijdrage leveren. Wie weet schiet me nog wat te binnen.

Tja kinderen kunnen soms best gênant zijn..

Met dochter, toen vier, in de action. Ze zag een nekkussen en vroeg wat dat was. Na mijn uitleg zei ze; oh, dat is dus een beetje hetzelfde als bij jou op schoot zitten met mijn hoofd tussen jouw borsten, maar dan als reserve, voor als je er niet bent. 
Ze noemt die dingen sindsdien mamakussens. 

mijn dochter was 4 en in het zwembad zag ze een hele donkere vrouw en zei vrij hard,’  kijk mama die is echt bruin Dat isvies net als poep’
Nou geen idee waar ze het vandaan had, we wonen in de randstad ook haar klas is gemixt maar deze vrouw was idd heel donker.  Maar ik schaamde me rot en gezegd dat je alle kleuren heb en alles is mooi enz enz

vier weken later zitten we in de ikea loopt ze naar een heel donkere vrouw toe zegt ze ineens. Zo jij is echt mooi en niet vies als poep.            

😳😳😳

En eentje in de categorie bijdehand: dochter was een jaar of drie en was boos op mij omdat ze geen koekje mocht een kwartier voor het eten en daarom wilde ze mij 'niet meer zien'. Nu ben ik niet zo gauw onder de indruk van peuterdrama's dus ik zei heel droog 'dan zet je je bril maar af'. 
Paar maanden later in een speeltuin deed dochter iets gevaarlijks. Mijn man riep 'hee, dat is gevaarlijk, dat wil ik niet meer zien'. Roept dochter keihard vanaf dat speeltoestel 'dan moet je je bril afzetten'. Mevrouw naast ons keek ons meewarig aan en zuchtte 'je krijgt er zoveel voor terug hè'. 
Ik vond dit stiekem heel grappig, mijn man wat minder. Na mijn uitleg waar ze die uitspraak van had kon hij er ook wel om lachen trouwens. 

Dochter op het kdv ooit. Kwam een kindje van de wc met de broek omlaag, dus je zag zijn piemeltje. Zegt dochter tegen de leidster “kleine piemels zijn niet belangrijk” 😬 echt hè…alsof alleen de grote er toe doen 🤣 geen idee hoe ze er bij kwam ook!

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

02-08-2022 om 08:03

Ik heb geen kinderen maar ik lig helemaal dubbel om dit topic 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 08:14

Irregular_Choice schreef op 02-08-2022 om 07:45:

Dochter op het kdv ooit. Kwam een kindje van de wc met de broek omlaag, dus je zag zijn piemeltje. Zegt dochter tegen de leidster “kleine piemels zijn niet belangrijk” 😬 echt hè…alsof alleen de grote er toe doen 🤣 geen idee hoe ze er bij kwam ook!

Echt??? Op kdv leeftijd ontdekte hij pas dat mama een andere had, een platte zei die. Hartelijk om gelachen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.