Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Maaike

Maaike

12-04-2009 om 21:20

Berg in haar

Hallo,

Mijn zoontje van 5 heeft sinds hij baby was berg in zijn haar. Het is nu wel minder dan toen hij een baby was. Volgens mij heeft hij er geen last van, qua jeuk of zo. Ik knip zelf zijn haar, dus er heeft nooit een kapper naar zijn haar gekeken.

Moet ik hier iets aan doen, en wat dan? Of gaat het vanzelf een keer over?

Alvast bedankt!
Maaike

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annie

Annie

12-04-2009 om 22:26

Hier ook

Beide kinderen hebben het hier ook, vanaf geboorte al veel haar (met berg!) en nu zijn ze 4 en 6 en hebben het nog steeds... dat gedoe met olie en kartonnetjes krabben heeft hier nooit gewerkt. Het wordt wel iets minder, maar zit er nog steeds. Kan geen kwaad, maar staat niet echt super fris natuurlijk.

Tot mijn grote verrassing kwam ik er laatst achter dat een netenkam (jaja, we hadden luizen van school meegekregen!) WEL ook de bergschilfers van het hoofd verwijdert. Misschien is dat een tip?

Tango

Tango

12-04-2009 om 22:46

Mijn zoon ook

Mijn zoon van 4 en half heeft ook nog steeds berg. Had het ook als baby veel. Mijn dochter inmiddels 8 heeft het ook tot ongeveer haar 4e jaar gehad. Bij haar viel het minder op doordat ze lang haar had.
Ik heb wel geprobeerd er iets aan te doen o.a. Zarqa haarlotion en shampoo. Niet het idee dat het echt hielp, maar ik moet toegeven ik gebruik het ook weinig consequent.
Zoon heeft er ook geen last van, behalve als ik eraan zit of probeer de schilfers eruit te kammen.
De enige die er inderdaad last van hebben zijn de kapsters die zoon's haar moeten knippen. Die moeten er altijd wel een opmerking over maken. Vaak zeggen ze dat ik ermee naar de huisarts moet gaan. Ik vind dat dus niet echt nodig.
De laatste weken heb ik er weinig aan gedaan en heb zelfs het idee dat het minder wordt.

angel3

angel3

13-04-2009 om 09:47

Andere shampoo

ik heb weleens gehoord dat bij oudere kinderen berg niet meer 'normaal' is...vandaar waarsch de kapsters die er iets van zeggen. Bij dochter van 3 zeggen ze er niks van bij zoon van 6 wel.
Anyway het schijnt dat wassen met volwassen shampoo werkt, omdat de baby shampoos minder goed reinigen. Ook moet je shampoo heel goed uitspoelen. De resten kunnen ook berg veroorzaken. Hier werkt zarqa lotion wel als een tierelier. Ik wil het wel weg hebben want ik zie dat het haar veeeeeel dunner is daar waar berg zit en soms trek ik een hele pluk haar mee....

Sascha2

Sascha2

13-04-2009 om 20:12

Hier ook

Drie kinderen gezegend met een hoofd vol berg. Zarqa lotion werkt hier prima, als ik het regelmatig gebruik. De berg komt dus wel weer terug als ik stop met de lotion. Inderdaad, ook hier verdwijnen er soms hele plukken haar als de berg te veel wordt. En bovendien jeukt het. Ik was de haren een keer in de week. Het schijnt tot ongeveer 8 jaar te kunnen voorkomen, ik ben benieuwd.

Olie, laten inweken en kammen

Hier ook ruime ervaring met berg.
Wat ik makkelijk vind, is de volgende manier.
Af en toe smeer ik de hoofdhuid flink in met olie (weleda), laat het een kwartier intrekken zodat de berg zacht wordt. Vervolgens kan je met een kammetje (een gewone of een netenkam) de berg heel makkelijk van de hoofdhuid "afkrabben" (wel zachtjes doen) en dan uit het haar kammen. De kam steeds afvegen aan een papiertje. Als het niet goed lukt om de berg uit te kammen, dan met kind onder de douche, flink wat haarconditioner en dan met een netenkam uitkammen.
Ik deed dit aan het eind van de middag. Kind even voorlezen of voor de TV (met handdoeken om de bank te beschermen).
O ja hier ook ervaring met een kapper die mij bang maakte met het verhaal dat berg het haar verstikt en haaruitval/verlies kan veroorzaken...of dat waar is vraag ik mij nog steeds af...

lukke

lukke

14-04-2009 om 21:36

Lotion, conditionor, uitspoelen?

Jonge jonge, een beetje babyshampoo en voorzichtig uitspoelen is hiet al een drama. Dus ik laat het voorlopig nog maar even zitten, gelukkig zie je het niet onder die dikke haardos...

Geen babyshampoo idd

Hier een dochter van 6. heeft lang fors berg gehad. Werd beter bij het stoppen met baby/kindershampoo en overstappen op Sebamed shampoo.
Jonne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.