Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuterdrama

Er is geen groter leed dat peuterleed heet..... (en niet alleen voor peuters 😂).

Waar flipte jouw peuter/kleuter van uit? Deel hier je ervaringen en steek de peuter/kleuterouders een hart onder de riem in een feest van herkenning  (persoonlijk veel behoefte aan, dat moge duidelijk zijn). 

KOM MAAR OP! 


Regendrup.

Regendrup.

25-04-2022 om 21:39 Topicstarter

Vandaag was het oorlog omdat hare majesteit haar broodje in de lengte doorgesneden kreeg, in plaats van in de breedte. Nadat ze haar onderdanen vorige keer bekogelde met het broodje toen het wél in breedte doorgesneden was....

Grote favoriet hier was niet willen eten, vooral van zijn eigen bord. Maar van mijn bord? Alles ging er in als zoete koek.... 

Regendrup.

Regendrup.

25-04-2022 om 21:51 Topicstarter

Ellori schreef op 25-04-2022 om 21:47:

Grote favoriet hier was niet willen eten, vooral van zijn eigen bord. Maar van mijn bord? Alles ging er in als zoete koek....

😂 echt he.. monsters zijn het

Ellori schreef op 25-04-2022 om 21:47:

Grote favoriet hier was niet willen eten, vooral van zijn eigen bord. Maar van mijn bord? Alles ging er in als zoete koek....

Dat is hier met kleuters ook nog. Dan vraag je wat ze willen hebben, dan maak je dat voor ze of ze willen niets en vervolgens eten ze jouw eten op. 

Mijn vierjarige flipte vandaag omdat ik mijn plas al had doorgespoeld en zij er bovenop had willen plassen. Vervolgens flipte ze hem nog wat extra omdat ik niet op commando nog een plasje kon doen. 

heb je even
Vandaag o.a. dat papa de rits dicht deed van de jas. Peuter deed rits weer open, want neeeeee mamaaaahaaahaa moest het doen. 
En datzelfde riedeltje bij boterham smeren/snijden, uit bed/bad/whatever halen, kleding aan/uitdoen. Eigenlijk kan ik beter opschrijven wat ik niet hoef te doen. 

Regendrup.

Regendrup.

25-04-2022 om 22:19 Topicstarter

Saga schreef op 25-04-2022 om 22:15:

heb je even
Vandaag o.a. dat papa de rits dicht deed van de jas. Peuter deed rits weer open, want neeeeee mamaaaahaaahaa moest het doen.
En datzelfde riedeltje bij boterham smeren/snijden, uit bed/bad/whatever halen, kleding aan/uitdoen. Eigenlijk kan ik beter opschrijven wat ik niet hoef te doen.

Oh, zo dodelijk vermoeiend af en toe he.

Man denkt echt dat we een halve duivel gemaakt hebben. Maar ik denk dat alle peuters duivels zijn  soms kan ik haar wel écht achter het behang plakken.

Saga schreef op 25-04-2022 om 22:15:

heb je even
Vandaag o.a. dat papa de rits dicht deed van de jas. Peuter deed rits weer open, want neeeeee mamaaaahaaahaa moest het doen.
En datzelfde riedeltje bij boterham smeren/snijden, uit bed/bad/whatever halen, kleding aan/uitdoen. Eigenlijk kan ik beter opschrijven wat ik niet hoef te doen.

Mag toch hopen dat je niet die rits hebt dichtgedaan? 😬

Het viel hier gelukkig mee, ik mocht alleen nooit alleen naar de wc.

Regendrup.

Regendrup.

25-04-2022 om 22:34 Topicstarter

Krisper schreef op 25-04-2022 om 22:05:

Mijn vierjarige flipte vandaag omdat ik mijn plas al had doorgespoeld en zij er bovenop had willen plassen. Vervolgens flipte ze hem nog wat extra omdat ik niet op commando nog een plasje kon doen.

Ooit vond ik, in een verder niet zo heel inspirerend artikel, het fenomeen 'power games'. Toen ik dat ging toepassen bij mijn toen nog peuter, ging er een wereld voor me open. Misschien hebben jullie er ook wat aan.

 Mijne is allang geen peuter meer en ik kan dus uit ervaring zeggen: je vergeet het allemaal weer.

Ik trok onze toen peuter een hemdje aan na het douchen: “Ik heef een kouwe hemp! Dat wilt ik niet!” En huilen! Ik schoot in de lach, toen werd ze nog bozer. 

Regendrup.

Regendrup.

25-04-2022 om 23:05 Topicstarter

Fiorah schreef op 25-04-2022 om 22:51:

Ooit vond ik, in een verder niet zo heel inspirerend artikel, het fenomeen 'power games'. Toen ik dat ging toepassen bij mijn toen nog peuter, ging er een wereld voor me open. Misschien hebben jullie er ook wat aan.

Mijne is allang geen peuter meer en ik kan dus uit ervaring zeggen: je vergeet het allemaal weer.

Power games? Ik ben nieuwsgierig. Ga het eens opzoeken.

Krisper schreef op 25-04-2022 om 22:05:

Mijn vierjarige flipte vandaag omdat ik mijn plas al had doorgespoeld en zij er bovenop had willen plassen. Vervolgens flipte ze hem nog wat extra omdat ik niet op commando nog een plasje kon doen.


Wat een heerlijk topic dit, na een ellendige dag.

Vandaag viel het hier wel mee, alleen een grote en lange meltdown omdat hij de rol pakpapier die ik nodig had (voor zíjn afscheid op de babygroep nota bene) niet als hockeystick mocht gebruiken om zijn knuffel de kamer mee rond te meppen.

Millie91 schreef op 25-04-2022 om 23:05:

[..]


Wat een heerlijk topic dit, na een ellendige dag.

Vandaag viel het hier wel mee, alleen een grote en lange meltdown omdat hij de rol pakpapier die ik nodig had (voor zíjn afscheid op de babygroep nota bene) niet als hockeystick mocht gebruiken om zijn knuffel de kamer mee rond te meppen.

Oh ja, dat boos worden omdat je niet over de parkeerplaats mag rennen, niet met mesjes mag rennen, niet zelf je nagels mag knippen, geen balletjes in je mond mag stoppen, niet van de glijbaan mag springen. 

Je mag ook helemaal niks

Regendrup.

Regendrup.

25-04-2022 om 23:25 Topicstarter

Millie91 schreef op 25-04-2022 om 23:05:

[..]


Wat een heerlijk topic dit, na een ellendige dag.

Vandaag viel het hier wel mee, alleen een grote en lange meltdown omdat hij de rol pakpapier die ik nodig had (voor zíjn afscheid op de babygroep nota bene) niet als hockeystick mocht gebruiken om zijn knuffel de kamer mee rond te meppen.

Zo ontzéttend flauw ook van je 😂

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.