Baby82
29-01-2026 om 21:26
Fietsstoeltje achterop
Welk fietsstoeltje heeft jullie voorkeur? Ik wil het beste van 2 werelden en dat bestaat niet. De prijs verschilt niet veel als je het op internet besteld.
Thule Yepp Nexxt maxi 2
1. Comfortabel zitten
2. Licht stoeltje
3. Shockabsorberend
Bobike Go maxi
1. Makkelijke riempjes die je over het hoofd doet en er zitten ook niet van die vervelende grote schouderpads op.
2. Geen irritante gaten in de zitting, zoals bij de Yepp. Luchten slaat nergens op, want kleine kinderen zweten toch niet.
Ik wil eigenlijk het riempjes systeem van de Bobike op de Yepp en dan is het goed.
Zeespiegel
31-01-2026 om 07:05
Baby82 schreef op 30-01-2026 om 11:32:
[..]
Nee, ik wil het beste van 2 werelden en dat kan niet. Ik koop trouwens helemaal niets op Ali, Temu, Shein e.a. en dat zou iedereen moeten doen.
Is even de vraag of je voor korte of langere fietsritten gaat. Als je met de kleine alleen kleine stukjes fietst, is het vooral belangrijk dat de riempjes lekker makkelijk gaan. Als je lange stukken fietst wordt ergonomisch zitten belangrijk.
Zeespiegel
31-01-2026 om 07:06
Baby82 schreef op 30-01-2026 om 11:40:
De fietsenwinkel ben ik trouwens al geweest. Die zei tegen mij dat het Bobike riempje veiliger is. Bij die van Yepp kun je makkelijk je handen uithalen via de zijkant en die van Bobike gaat over je hoofd en zit vast. Dit staat natuurlijk los van de 5 punts gordel veiligheid.
Tot ze leren het riempje zelf losser te maken....
Marie111
31-01-2026 om 10:20
O, ja. Destijds draaide ik de gordel een halve slag en dan over het hoofd. Dan kan de gordel niet van de schouder glijden.